Alimente permise

Intrebare postata de CristinG cu 9 ani in urma - 6 raspunsuri
Grupurile de discutie din care face parte intrebarea: Hipertensiunea arteriala (HTA)

Buna ziua! Care sunt alimentele ce NU le pot consuma la aceasta boala(hipertensiune arteriala) ?? De exemplu : ceapa, usturoi, orez, oua, lapte, dulciuri, CARTOFI, varza, fasole, rosii, carne gratar, mezeluri, peste, conserve, icre, pate-uri. In special m-ar interesa ce nu pot consuma !!! VA MULTUMESC !

×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez intrebarea pentru:

Spam
Categorie gresita
Abuz

Raspunsuri (6)

de pe net (cu 9 ani in urma)

Alimente interzise in HTA
» sare de masa
» mustar, ketchup, sos de soia, chili, maioneza din comert
» masline
» supe la plic, concentrat de supa (cuburi)
» chips-uri, arahide sau biscuiti cu sare
» branzeturi sarate: telemea, branza de burduf, branza feta, mozzarella
» mezeluri
» fructe de mare
» peste sarat sau afumat, unele tipuri de peste congelat (verificati continutul de sodiu de pe ambalaj)
» conservele de carne, legume; sucul de rosii
» prajiturile din comert care contin sare sau bicarbonat de sodiu
» apa minerala care contine mai mult de 23 mg sodiu pe litru

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz
de pe net (cu 9 ani in urma)

·
Regimurile alimentare in bolile cardio-vasculare si hipertensiunea arteriala
In aceste afectiuni, regimul alimentar va fi sarac in sare (hiposodat), cu proteine limitate la 60-80 g/zi si cu continut redus de glucide (fainoase, dulciuri) si grasimi, mai ales cele de origine animala.






Caldura in exces face ca inima sa fie suprasolicitata, astfel apar si emotiile negative, in special nerabdarea si ura.
Se vor prefera mesele cu volum redus, dar mai dese si se vor evita alimentele greu digerabile, ca si cele care au fost supuse unei pregatiri prea laborioase.

Intrucat regimul hiposodat (1,5-3 g/zi) este greu de suportat, se va evita monotonia alimentatiei, prezentandu-se o gama cat mai bogata de preparate, asezonate din plin cu condimentele permise, pentru a evita sau masca lipsa sarii.

Sunt permise urmatoarele alimente:

* laptele degresat, branza de vaci, casul slab, nesarat, urda dulce, telemea de vaca desarata;
* carnea de vita, pui, gaina, p***acan, in cantitate limitata (150-200 g/zi) si numai de 3-4 ori pe saptamana. Carnea se va da fiarta, ca rasol, sau fripta;
* pestele slab de rau (lin, salau, stiuca, crap de primavara, etc.), fiert ca rasol, fript sau copt in pergament;
* ouale se vor da in cantitate limitata, numai in preparate (4-5 oua/saptamana);
* grasimi: unt nesarat, smantana, frisca, ulei vegetal (floarea soarelui, soia, porumb), margarina nesarata. Cantitatea totala de grasimi din alimentatie va reprezenta cel mult 1/2 din cea a individului sanatos;
* painea alba sau intermediara, fara sare, sau cu sare redusa, de preferat veche de o zi;
* fainoasele, in cantitate limitata (gris, orez, paste fainoase, fulgi de ovaz, mamaliguta pripita) fierte, cu sarea mult redusa;
* fructele sunt permise toate si sub orice forma: crude, coapte, pireuri, compoturi, gelatine, rase pe razatoare, sup***ai de fructe;
* legumele permise vor fi cele sarace in sodiu si celuloza (morcovi, dovlecei, fasole verde, salata verde, ardei, vinete), evitand varza, telina, spanacul, leguminoasele uscate, ridichile de iarna, sfecla. Legumele se vor da rase marunt, ca salate, fierte ca soteuri, budinci de legume fierte "a la grecque";
* dulciurile permise sunt numai cele preparate fara sare, bicarbonat de sodiu sau praf de copt. Sunt permise: aluatul de tarta, de ecler, gelatine, miere, marmelade si gemuri preparate in casa (fara conservant), peltea;
* bauturi: in limitele lichidelor permise, sub forma de ceaiuri de plante, sup***ai de fructe si legume, lapte simplu, degresat, lapte amestecat cu ceai sau cafea de orz (malt), lapte batut, iaurt;
* condimentele permise sunt aromatele: patrunjelul, tarhonul, mararul, leusteanul, dafinul, cimbrul, zeama de lamaie, sifonul;
* supe: supe din legumele permise, supe-creme ingrosate cu fainoase, supe de cereale, supe de fructe, dar in cantitati limitate;
* sosuri: cele preparate dietetic din legume, sos alb, sos de smantana, sos de caramel, etc.



Sunt interzise urmatoarele alimente:

* branzeturile grase, fermentate, sarate (cascaval, branzaturi topite, telemea nesarata);
* carnea grasa de porc, gasca, rata, vanat, organe, mezeluri, carne conservata cu sare, conservele de carne, pestele sarat, afumat sau gras (de mare);
* painea neagra, cu sare, fainoasele preparate cu bicarbonat de sodiu sau sare;
* grasimi: slanina, untura, untul sarat, margarina sarata, grasimi prajite sau in cantitati mari;
* legumele bogate in sodiu sau celuloza ca: telina, spanacul, varza creata, sfecla, usturoiul, redicile, gogosarii murati, varza murata cu sare, varza de Bruxelles, conopida, leguminoasele uscate;
* fructele oleaginoase: nuci, alune, migdale etc;
* dulciurile preparate cu bicarbonat, cu aluat dospit, cu unt si cu galbenus de ou in cantitate crescuta;
* bauturile alcoolice sub orice forma, cafeaua, ceaiul tare, apele minerale, clorurosodice;
* supele de carne;
* sosurile preparate cu zeama de oase sau carne, cele cu rantasuri, cu usturoi, maioneza cu mustar;
* condimentele iuti: boiaua, piperul, mustarul cu sare, ceapa, usturoiul, hreanul;
* se va interzice fumatul.


Nu se vor consuma lichide in timpul mesei si nu se vor bea bauturi prea reci.

Masa de seara se va servi cu cel putin 2-3 ore inainte de culcare.

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz
Bacu Crina (cu 9 ani in urma)

Eu iti spun mai simplu: evita condimentele, grasimile, dar mai ales sarea sau incearca sa controlezi pe cat posibil cosumul acesteia. Nu uita ca se gaseste in aproape orice aliment (chiar si in legume) si in apa din comert (cu cat apa are continutul de sodiu mai mic, cu atat mai bine). Usturoiul, citricele sunt recomandate pentru ca scad tensiunea arteriala. Poti consuma dulciuri cu limita. Legume, fructe, gratar, peste fara nici o problema, in cantitati normale. Mai putin conserve si cu grija mezeluri (si acestea contin sare sub diverse forme).

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz
assiris (cu 9 ani in urma)

Din experiența personală, după ce am luat multe medicamente destinate acestei boli, în final am renunțat la ele, tratând-o cu antihipertensive naturiste (ceaiuri și tincturi). Un aparat de control al tensiuniindemână permanent și am renunțat la a mânca tot ce conține în compoziție "... de sodiu" (salamuri, măncăruri cu adaosuri de clorura de sodiu, monoglutamat de sodiu (cred ca este cel mai vinovat!), nitrit de sodiu și altele - a se vedea pe eticheta cu compoziția produsului). Din cele ce ai scris am tăiat definitiv mezelurile, pate-urile și icrele care deși ar fi bune, conțin substanțe cu ... de sodiu. În rest consum aproape orice, mai ales salate, ouă cu moderație să nu crească colesterolul "rău" - LDL.
Dietele alimentare pe baza bucătăriei japoneze mă ajută mult, evident consumul frecvent de pește (în special cel de apă sărată), mâncăruri proaspete, neprăjite prea mult, fructele nu lipsesc în special grappefruit-ul care se știe este bun pt scăderea tensiunii. Lichide necarbogazoase și nepreparate de fabrică (sup***ai de fructe făcute în casă, apă plată din ce-a care conține mai puțin sodiu în general 2-3 l pe zi.
Sănătate.

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz
violeta (cu 9 ani in urma)

multumesc pt sfaturi

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz
Stuffstock (cu 3 ani in urma)

Ala care a scris 100 de randuri degeaba,abereaza grav.In primul rand,usturoiul este cel mai bun pentru scaderea tensiunii arteriale,reglarea colesterolului etc.Varza de asemenea este benefica pentru inima dar,atentie,in special varza murata!este extrem de sanatoasa pentru inima deoarece contine bacterii benefice(nu dezvolt,cautati daca doriti).Pestele care contine omega 3 este de asemenea f bun,ex:somon,pastrav chiar si macroul.Fructele de sezon,fructe exotice,toate aduc un plus pt sanatatea inimii.Evitati sarea,este principalul inamic la inimii.Evitati mezelurile,conservele,pateurile,branzeturile sarate din comert,cafeaua,cola,bauturile acidulate,grasimile..etc..Mancati echilibrat,consumati lichide,cel putin 2litri pe zi,si un pont gratis:Un catel de usturoi zdrobit,pe stomacul gol infiecare dimineata 7 zile,pauza7 zile si tot asa..sanatate!

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz

Raspunde

×
×
Felicitari! Raspunsul a fost postat cu succes! Felicitari! Raspunsul a fost editat cu succes! Felicitari! Raspunsul a fost sters cu succes!
Se incarca...

Cauta

Nu ai gasit ce cauti? Cauta intrebari similare sau adauga o intrebare noua.

Adreseaza o intrebare!

Comunitatea SfatulMedicului este pregatita sa raspunda la intrebarea ta!

Adreseaza o intrebare

Raspunsurile oferite prin intermediul site-ului sunt de natura educationala si informativa si nu pot fi considerate, in nici o situatie, ca fiind asimilate unor consultatii sau analize medicale de specialitate.

Datorita insusi modului in care functioneaza comunicatiile intermediate de internet, o consultatie medicala amanuntita nu este posibila, prin urmare, informatia medicala prezentata de site-ul nostru nu trebuie folosita ca alternativa a consultului medical realizat in persoana de un medic specialist.

SfatulMedicului.ro, precum si toti colaboratorii ale caror sfaturi sunt recepţionate prin sfatulmedicului.ro, nu pot fi considerati raspunzatori pentru nici un prejudiciu/pierdere de orice fel. Pentru a putea utiliza site-ul SfatulMedicului.ro trebuie sa fiti de acord cu Termenii si conditiile.