6 ingrediente naturale pentru imunitate

Publicat la data de: 21 Octombrie 2020 | Actualizat la data de: 21 Octombrie 2020
6 ingrediente naturale pentru imunitate

Sansele de a contracta o raceala sau chiar gripa cresc in lunile de iarna, incidenta mai mare intalnindu-se la copii si adulti trecuti de 65 de ani, la cei care sufera deja de o sensibilitate a sistemului respirator sau de alte afectiuni, se lupta cu boli autoimune, dar si la cei al caror stil de viata si dieta le afecteaza sistemul imunitar.

Trebuie sa ne imunizam din timp, sa ne ferim de persoanele contagioase, sa ne spalam cat mai des pe maini, sa dezinfectam suprafetele cu care intram in contact, sa facem miscare, sa ne odihnim, sa ne hidratam si alimentam corect.

Ingrediente naturale eficiente in construirea imunitatii

Inainte de aparitia antibioticelor, numeroase plante au fost folosite cu succes pentru tratarea diverselor infectii.

1. Echinacea (Echinacea angustifolia): este utilizata inca din antichitate pentru a preveni racelile si alte infectii ale tractului respirator. Echinacea contine fenoli, cu puternice efecte antiseptice si antioxidante. Totodata, polizaharidele, flavonoidele, alkylamidele si acidul cicoric au un rol important in stimularea imunitatii si in neutralizarea radicalilor liberi. Echinacea stimuleaza sistemul imunitar, activand substante chimice din organism care diminueaza inflamatia, combate racelile, gripa, infectiile tractului respirator si alte boli infectioase.

Studiile clinice au demonstrat ca Echinaceea stimuleaza organismul sa produca mai multe globule albe, mai ales limfocite si o cantitate mare de interferon, una dintre cele mai puternice substante anti-infectioase naturale. O analiza medicala din 2015 a concluzionat ca echinaceea reduce riscul unei raceli cu 35%.

Cum? Echinacea functioneaza prin cresterea raspunsului sistemului imunitar, precum si prin blocarea actiunii unor proteine virale, spune dr. Andreas Schapowal, lector la Scoala Medicala Hannover din Germania.
Pentru ca un organism odihnit este un organism rezistent, aceasta este folosita si in lupta cu sindromul de oboseala cronica.

2. Usturoiul: alicina coninut de uleiul de usturoi are un puternic efect antibiotic i antifungic. Studiile au aratat ca usturoiul reduce considerabil riscul de imbolnavire si scurteaza perioada de convalescenta. Cei carora li s-a oferit usturoi timp de trei luni au avut un risc cu 63% mai mic de a raci. Intrucat nu oricine suporta gustul profund de usturoi, puteti incerca suplimentele alimentare cu extract de usturoi.

3. Socul: stimuleaza sistemul imunitar, contribuie la pastrarea nivelului normal al glucozei si ajuta la protejarea impotriva stresului oxidativ. Intrucat are proprietati antibacteriene si antivirale, studiile au aratat ca suplimentele cu extract de soc au redus durata gripei cu patru zile.

4. Coacazul-negru: pe langa o cantitate ridicata de vitamina C, coacazele negre contin numerosi antioxidanti care apara celulele de actiunea distructiva a radicalilor liberi. Ajuta la intarirea sistemului imunitar, usureaza simptomele gripei si are puternice proprietati antimicrobiene.

5. Curcuminul, sau turmericul: este iarasi un ingredient natural folosit de mii de ani pentru intarirea raspunsului imun. Curcuminul este o componenta a turmericului izolat din rizomul Curcuma longa. Compusii activi din turmeric se numesc curcuminoizi, polifenoli cu importante avantaje pentru sanatate: antioxidant, antiinflamator, antibacterian si anti-fungic. Ajuta la mentinerea sanatatii intregului organism, prin efectele sale antimicrobiene si antiparazitare. Studiile In vitro au confirmat ca turmericul are afectiuni antibacteriene si antihepatotoxice.

6. Probioticele: dezechilibrele din microbiota intestinala pot deregla raspunsurile imune si pot duce la dezvoltarea afectiunilor care au la baza procesul inflamator. Consumul de probiotice sau bacteriile „bune” sunt o parte importanta a unui proces digestiv sanatos si al sistemului nostru imunitar. Un studiu efectuat pe sportivi a descoperit ca suplimentele cu probiotice au ajutat la prevenirea si combaterea racelii.

Lactobacillus acidophilus este cea mai comuna tulpina de probiotice care ajuta la intarirea imunitatii. Atunci cand alegeti un probiotic, uitati-va la numarul tulpinilor, nu doar la UFC-uri. Cu cat produsul dispune de mai multe tulpini, cu atat acesta acopera o gama mai larga de afectiuni.

7. Acerola: fructul de Acerola (visina tropicala) contine cu 30 de ori mai multa vitamina C decat portocala. Lamaile si portocalele au 53mg/100g, macesele si coacazele au o concentratie de 426 mg/100 de g, iar 100g de acerola contine de la 1500mg pana la 5000 mg de vitamina C. Acerola contine peste 150 de fitonutrienti, printre care si bioflavonoide. Studiile arata ca asocierea vitaminei C cu bioflavonoide are efect antioxidant puternic, totodata, protejand oxidarea vitaminei C in organism si contribuind la absorbtia superioara a acesteia.

Studiile au demonstrat ca Vitamina C reduce severitatea racelii si timpul de recuperare cu 8% la adulti si 14% la copii, prin producerea de globule albe, limfocite si fagocite, care protejeaza organismul impotriva infectiilor.

Prevenirea este intotdeauna o solutie mai buna decat vindecarea

Daca nu vrei ca sezonul racelilor si al gripei sa te prinda cu imunitatea la pamant, consolideaz-o din timp. COSMO PHARM ti-a pregatit produse de top pentru intarirea imunitatii. Suplimentele alimentare natural, cu ingrediente in concentratii optime si extracte standardizate sunt eficiente in prevenirea si combaterea afectiunilor specifice sezonului rece.
Intra pe www.cosmopharm.eu si descopera gama de produse.



Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Stai informat cu privire la evolutia epidemiei de Coronavirus in Romania! Protejeaza-te pe tine si protejeaza-i pe ceilati respectand masurile de prevenire recomandate de autoritati.



Citeste si

Arhiva
  • Trei vitamine care iti cresc imunitatea Trei vitamine care iti cresc imunitatea

    Generalitati Nutrientii care hranesc organismul sunt implicate si in sustinerea imunitatii. In caz de caderi imunitare sau in perioadele in care organismul este mai intens solicitat si isi consuma resursele mai rapid decat in alte perioade, este nevoie de un aport...citeste mai mult

  • Beneficiile pentru sanatate ale consumului de usturoi Beneficiile pentru sanatate ale...

    Generalitati Adevarul despre usturoi este usor de descoperit. Ce este interesant este faptul ca de-a lungul timpului, calitatile sale au fost confirmate. In prezent, usturoiul este considerat important gratie modului in care acesta poate ajuta la prevenirea a...citeste mai mult

  • Socul Socul

    Generalitati Socul reprezinta stare clinica extrema, caracterizata prin scaderea fluxului de sange oxigenat necesar functionarii organelor vitale, determinat de diferite afectiuni acute sau raniri importante. In anumite situatii, chiar traumatisme moderate pot conduce...citeste mai mult