10 moduri sa slabiti eficient pana la inceperea sezonului estival

Publicat la data de: 19 Mai 2014 | Actualizat la data de: 19 Mai 2014
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
10 moduri sa slabiti eficient pana la inceperea sezonului estival

Numaratoarea inversa pana la inceperea sezonului estival a inceput, ceea ce inseamna ca va doriti cu siguranta sa slabiti eficient, daca in anotimpul rece ati acumulat cateva kilograme in plus.

Din fericire, inca nu este prea tarziu sa va modificati pe alocuri stilul de viata si sa incepeti un program disciplinat de masa si de miscare, propice redobandirii formei fizice cu care sa va mandriti in tinutele lejere de vara.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Metode de slabit pentru sezonul estival
  3. Citeste pe aceeasi tema

Metode de slabit pentru sezonul estival

Sus

1. Gatiti acasa meniul zilnic

O prima schimbare pe care este necesar sa o faceti pentru a slabi eficient pana la vara este sa stiti exact ce hrana consumati. Cand comandati diverse preparate de la restaurant, nu cunoasteti exact tipul ingredientelor folosite, cum au fost ele gatite de fapt si cata grasime s-a utilizat. In plus, portiile oferite de restaurante sunt de 2 - 2,5 ori mai mari decat ar fi necesar, conform specialistilor in nutritie.

Cautati retete sanatoase, in care fructele, legumele si cerealele integrale predomina. Preparati-le acasa cat mai dietetic posibil si veti observa cum, in doar cateva zile, depozitele de grasime vor incepe sa se topeasca vizibil.

2. Invatati ce inseamna o portie normala de mancare

La fel de important este sa aveti clar in minte ce inseamna o portie normala de mancare. Una de peste sau de carne, de pilda, nu trebuie sa depaseasca dimensiunea partii interioare a palmei. Orice preparat in care carbohidratii predomina (pastele, piureul de cartofi etc.) trebuie sa fie servit in portii de marimea pumnului strans.

Cat despre portiile de legume, ele se pot intinde pe suprafata ambelor palme deschise si unite intre ele. Uleiul de masline adaugat in salate sau alte grasimi (sanatoase!) folosite in mancare trebuie sa vina in cantitati egale cu varful degetului mare de la mana.

3. Consumati mai multe fibre

Fibrele sunt absolut necesare pentru pierderea sanatoasa in greutate. Cu ajutorul lor, sistemul digestiv functioneaza mai bine, organismul reuseste sa se detoxifieze eficient in mod natural, rata metabolica creste, iar caloriile sunt arse in numar mai mare.

Consumati cereale integrale la micul dejun (precum fulgii de ovaz) si introduceti salatele din legume proaspete cat mai des in meniul zilnic. In loc de o prajitura ca gustare, consumati un mar sau cateva felii de telina acest schimb simplu de surse de nutrienti este suficient sa va recapatati silueta in timp.

4. Evitati sursele de distragere a atentiei in timpul mesei

Nu doar ceea ce mancati va determina numarul de kilograme, ci si modul in care o faceti. Un studiu publicat in Jurnalul American de Nutritie Clinica a descoperit ca persoanele care fac mai multe lucruri in timp ce mananca, sunt si cele cu o tendinta mai mare de ingrasare.

O parte dintre participantii la studiu au luat pranzul, jucand in acelasi timp un celebru joc de carti pe computer. Ceilalti subiecti s-au bucurat de masa, fara alte surse de distragere a atentiei. Concluziile au aratat ca participantii care au jucat carti pe parcursul pranzului si-au amintit mai greu cat au mancat la masa si s-au confruntat mai rapid cu revenirea senzatiei de foame ulterior.

5. Introduceti in meniu ardeiul iute

Capsaicina, substanta care confera ardeilor iuti gustul specific, accelereaza metabolismul si ajuta organismul sa arda mai eficient grasimile. Un alt avantaj al acestui aliment este acela ca induce mai rapid starea de satietate, ca orice alt aliment condimentat intens, decat mancarea dulce.

6. Evitati hainele largi

Motivul pentru care multe persoane se ingrasa in sezonul rece este acela ca depozitele de grasime sunt mai usor de ascuns sub hainele groase. Studiile chiar au demonstrat ca femeile care obisnuiesc sa poate piese vestimentare largi sunt mai putin atente cu dieta lor.

Profitati de vremea frumoasa si purtati tinute bine mulate pe forme, care sa va reaminteasca de dorinta si necesitatea de a controla cu atentie dieta zilnica.

7. Identificati forma ideala de miscare

Nu exista o forma de miscare ideala pentru toata lumea, de aceea este necesar sa o identificati pe cea potrivita nevoilor dumneavoastra. Daca sala de fitness nu este mediul in care sa va simtiti confortabil facand sport, poate ca un curs de dans vi s-ar parea mai tentant.

Inotul va ajuta sa slabiti rapid si armonios, introducandu-va perfect si in atmosfera sezonului estival. Urcati si coborati scarile, bucurati-va de plimbari lungi in aer liber, exersati acasa cateva miscari de Pilates sau sariti coarda. Important este sa puneti corpul in miscare, sa solicitati cat mai multe grupe de muschi si sa priviti sportul ca pe o activitate utila si placuta, nicidecum ca pe o corvoada.

8. Programati-va gustarile

Organismul are nevoie de rutina pentru a-si regla ritmul circadian, de care depinde si functionarea digestiei si a metabolizarii grasimilor. Gustarile sanatoase, formate din cantitati mici de fructe oleaginoase, iaurt grecesc sau legume proaspete, va ajuta sa slabiti mai usor. Programati-le la aceeasi ora (cu 3 ore dupa micul dejun si cu 3 ore dupa pranz).

Corpul va sti exact cand urmeaza sa isi primeasca urmatoarea portie de nutrienti, ceea ce se traduce prin prevenirea poftelor inutile, a mancatului emotional si a altor frustrari care stau in calea slabitului armonios si sanatos.

9. Nu aduceti dusmanul acasa

Renuntati la orice fel de produs fast-food si aliment procesat despre care stiti ca va ingrasa, fara sa va hraneasca la modul real. Nu cumparati acest tip de hrana si nu o aduceti acasa. Nu veti putea manca ce nu aveti la indemana.

10. Pastrati-va motivatia vie

Este foarte usor sa abandonati o dieta restrictiva si un program obositor de sport, cand nu va alimentati constant motivatia depunerii acestui efort considerabil. Atunci cand simtiti nevoia sa cedati, priviti-va cu atentie in oglinda, preferabil cu trupul acoperit cu cat mai putine haine. Incepeti sa sariti usor si observati daca exista portiuni corporale care se misca precum gelatina, chiar si dupa ce v-ati oprit din miscare. Daca raspunsul este afirmativ, inseamna ca este necesar sa perseverati pentru un trup armonios, remodelat pana la inceperea sezonului estival!


Medici specialisti Diete-Nutritie

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • 10 alimente de vara care ajuta la pierderea in greutate 10 alimente de vara care ajuta la...

    Generalitati Cele mai populare alimente de vara nu sunt doar gustoase, ci contribuie si la pierderea importanta in greutate. Continutul bogat de nutrienti, aportul sporit de apa si lipsa grasimilor saturate si a zaharurilor, in favoarea proteinelor slabe si a...citeste mai mult

  • 6 sfaturi pentru a va pastra silueta pe perioada iernii 6 sfaturi pentru a va pastra silueta...

    Generalitati Cand vantul rece al iernii isi face simtita prezenta, multi dintre noi prefera sa hiberneze decat sa ramana activi. Majoritatea abandoneaza programarile la sala de fitness pe motivul temperaturilor scazute de afara sau renunta la programele de exercitii...citeste mai mult

  • Dieta Ornish Dieta Ornish

    Generalitati Spre deosebire de alte tipuri de diete care promit rezultate fabuloase, dieta doctorului Dean Ornish are la baza un regim alimentar care ar avea rolul de a contribui la tratarea bolilor cardiovasculare. Dr. Ornish este cunoscut pentru contributiile sale...citeste mai mult

Inchide recomandarile
Vezi recomandarile noastre
Clinici, Medici si Servicii specializate
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate