Omega-3 posibil antidepresiv


omega 3, antidepresiv,depresie,pesteRezultatele reanalizarii cercetarilor asupra relatiei dintre depresie si nivelurile de acizi grasi omega-3, sugereaza ca acestia din urma, incorporati in dieta, au efect antidepresiv. Toutsi cercetatorii de la "Chang Gung University College of Medicine in Kaohsiung " impreuna cu cercetatorii de la "China Medical University Hospital in Taichung" nu au suficiente dovezi pentru a putea declara in mod cert ca acizii grasi omega-3 pot vindeca depresia sau tulburarea bipolara. De asemenea, este necesara efectuarea mai multor studii pentru a putea determina dozajul si compozitia optime pentru suplimentele de omega-3, si tipul de pacienti care prezinta cele mai bune sanse de a raspunde la acest tip de terapie.

Pestele si uleiul de peste sunt surse foarte bune de acizi grasi polisaturati (AGP) omega-3. S-a observat ca in zonele in care s-a inregistrat un consum ridicat de omega-3, preponderenta depresiei a fost foarte mica, astfel fiind generat interesul de a incerca folosirea acizilor grasi omega-3 ca antidepresiv.

Cecetatorii chinezi au revizuit 10 experimente medicale cu o durata de minim 4 saptamani. In aceste experimente au fost folosite doua tipuri de acizi grasi omega-3 pentru tratarea depresiei sau a tulburarilor bipolare. Rezultatele obtinute in urma acestor studii, au evientiat un efect antidepresiv mare al acizilor grasi omega-3. Totusi, deoarece in aceste experimente au fost folosite metode diferite de analizare a datelor, descoperirile trebuie analizate amanuntit. De asemenea, exista o tendinta in ceea ce priveste publicarea testelor si a rezultatelor acestoara. Astfel, este mai putin probabil sa fie publicate studiile care nu au descoperit beneficii ale acizilor grasi omega-3, decat studiile cu rezultate pozitive.

Cercetatorii chinezi sustin ca datorita faptului ca acizii grasi omega-3 sunt siguri si prezinta o gama larga de beneficii asupra sanatatii, nutrientii ar putea fi, in mod particular, benefici pacientilor cu depresie, boli cardiovasculare, femeilor insarcinate sau celor care alapteaza.

Urmeaza a fi efectuate noi studii, foarte bine controlate si realizate la scale mult mai mari, pentru a putea stabili exact compozitia si dozajul optim, cat si eficacitatea pe termen lung a utilizarii acizilor grasi omega-3 in tratarea depresiei.

Nou
Programeaza-te online la doctor. Click aici!
3497 vizualizari, 25 Mai 2012
Programeaza-te Online La Doctor

Discuta despre Medicina Generala

  • Menstruatie 3 ore si 43 minute

    In fiecare luna imi venea menstruatia pe data de 20 si ma tine 3 zile ,luna aceasta suntem deja in data de 25 si nu mia...

  • Anticonceptionale 5 ore si 37 minute

    Buna! as vrea sa iau anticonceptionale si nu stiu ce sa fac... dv. sunteti pro sau contra? ce ma sfatuiti sa...

  • Voma galbena si amaruie 6 ore si 26 minute

    Buna ziua, de doua luni m-am operat de colicist (nu mai am fiere), insa de 2 zile vomit apos, galben si foarte amar?...

  • Afectiune degete 18 ore si 30 minute

    Am o problema cu o unghe de la mana (al doilea deget la fiecare mana). arata foarte urat, ca si cum nu ar fi taiata. s-a...

Toate posturile

Citeste si

Arhiva
  • Cancerul de col uterin – posibilitati de diagnostic precoce Cancerul de col uterin –...

    Generalitati Cancerul de col uterin reprezinta o problema de sanatate publica in Romania, decesele consecutive acestei afectiuni inregistrand nivelele cele mai ridicate din Europa datorita diagnosticarii tardive a bolii, stadiu in care posibilitatile terapeutice sunt...citeste mai mult

  • Omega-3 si Omega-6: de ce sunt importanti? Omega-3 si Omega-6: de ce sunt...

    Generalitati si alte informatii Organismul nostru nu stie sa produca acizii grasi omega-3 si omega-6 . Asa ca alimentele sunt singurele surse din care ii putem procura. Echilibrul dintre omega-3 si omega-6 le permite acestora sa actioneze eficient asupra...citeste mai mult

  • Diete si tratamente cosmetice cu struguri Diete si tratamente cosmetice cu...

    De ce sunt strugurii sanatosi Printre fructele cele mai bogate in antioxidanti, strugurii sunt foarte sanatosi in alimentatie, dar se folosesc cu succes si in cosmetica. Ar fi pacat sa nu profiti de sezonul lor. Se spune ca un pahar de vin rosu pe zi este cea...citeste mai mult

Loading