Consumul de cofeina la gravide nu are efecte negative asupra duratei gestatiei si greutatii fatului
Stire medicala
Potrivit unui studiu recent publicat in editia online a BMJ, nu exista dovezi care sa demonstreze ca un consum moderat de cofeina pe perioada sarcinii determina cresterea riscului de nasteri premature sau nasterea unor copii cu greutate mica, in ciuda atentionarilor venite din partea institutiilor de sanatate publica.
Studiile anterioare au reusit doar sa nedumereasca autoritatile de sanatate publica. In timp ce unele studii sugerau faptul ca aportul crescut de cofeina poate duce la nasterea de copii cu greutate mica si cresterea declansarii premature a nasterii, altele nu au reusit sa gaseasca nici o legatura intre cofeina si problemele de dezvoltare fetala.
Cercetatorii danezi au incercat sa rezolve aceasta neconcordanta prin monitorizarea unui numar de 1207 gravide sanatoase, cu varsta gestationala mai mica de 20 de saptamani, care au consumat mai mult de 3 cesti de cafea zilnic (aport crescut de cofeina).
Grupul de garvide a fost impartit la intamplare in 2 grupuri egale, unul care a primit cafea cu cofeina si celalalt care a primit cafea decofeinizata. Fiecare gravida a fost examinata periodic pentru a monitoriza aportul de cofeina, inclusiv cel provenit din alte bauturi ca de exemplu ceai si cola.
Rezultatele finale au aratat ca nu exista nici o diferenta intre cele doua grupuri atat in ceea ce priveste durata sarcinii cat si in privinta greutatii la nastere.Femeile din grupul care a consumat cafea cu cofeina au nascut copii cu greutatea medie la nastere de 3539g in timp ce femeile din grupul care a consumat cafea decofeinzata au nascut copii cu greutatea medie de 3519g, intre cele 2 grupuri fiind o diferenta de doar 20g, care nu este importanta din punct de vedere statistic.
Nu exista alte diferente importante intre cele doua grupuri. In grupul care a consumat cafea cofeinizata, 4,2% dintre copii s-au nascut pprematur si 4,5 % au avut greutate mica pentru varsta gestationala, comparativ cu 5,2% nasteri premature si 4,7% copii cu greutate mica la nastere in grupul femeilor care au consumat cafea decofeinizanta.
Concluziile studiului au fost ca un aport scazut de cofeina in ultimul trimestru de sarcina nu are nici un efect general asupra greutatii la nastere si varstei gestationale.
-
Cere SfatulMedicului
afla raspunsurile la problemele tale
-
Interpreteaza-ti analizele
afla parerea medicului despre analizele tale
-
Intreaba Comunitatea
vezi cum au rezolvat altii problemele lor
-
Evalueaza-ti Sanatatea
afla semnificatia simptomelor tale
Discuta despre Ginecologie
-
Sarcina in perioada de stress intelectual
5 ore si 56 minute
Buna ziua, sunt studenta in ultimul an la medicina si imi doresc sa raman insarcinata. in toamna (noiembrie) ma...
-
Se mai poate face avort la 12 saptamani?
10 ore si 20 minute
Buna ziua!!!!!! am si eu o intrebare care ma framanta! ieri am fost la un control deoarece menstruatia a intarziat sa...
-
Sarcina si abilify
2 zile, 9 ore, 1 min
Urmez un tratament cu abilifyde un an.pot ramane insearcinata pe perioada acestui tratament fara ca acesta sa afecteze...
-
La cate saptamani se face triplu test
3 zile, 0 ore, 57 min
Buna seara. am 34 ani si dublu test a iesit in limite normale mai este nevoie sa fac si triplu test si la cate saptamani...
Citeste si
Arhiva-
Divortul are efecte de lunga durata...
Generalitati Divortul sau moartea partenerului de viata are in mod frecvent consecinte pe termen lung asupra sanatatii, chiar si in cazul persoanelor care se recasatoresc, arata studiile. Este un lucru cert ca divortul recent sau vaduvia recenta sunt asociate cu o...citeste mai mult
-
Efectele divortului asupra copiilor
Generalitati In afara de tristetea si golul pe care il lasa in vietile celor ce pleaca pe drumuri diferite – separarea sau divortul pot avea un efect profund asupra copiilor. Uneori acesta poate fi chiar devastator pentru ei. Un fapt incurajator este ca, la...citeste mai mult
-
Ce efect are o cafea asupra...
Generalitati Atat de mult se vorbeste despre studii care dovedesc efectele benefice ale cofeinei, incat uitam ca si cofeina este un drog, iar in cantitati mari poate fi periculoasa. Chiar daca acum te multumesti cu o ceasca pe zi, in curand s-ar putea sa ai...citeste mai mult
