Consumul zilnic de lapte poate preveni bolile cardiace


lapte,cardiologie,inimaConsumul zilnic de lapte poate proteja organismul impotriva unor boli grave precum cele cardiace si diabetul de tipul II, contrar opiniilor traditionale, potrivit unui studiu realizat de o echipa de cercetatori britanici si preluat de thisislondon.co.uk.

Multa vreme, multi cercetatori au fost de parere ca produsele lactate nu sunt bune deoarece contin grasimi saturate care afecteaza sanatatea inimii, dar rezultatele acestui studiu au scos la iveala faptul ca acestea, de fapt, protejeaza organismul impotriva maladiilor cardiace, a accidentelor cerebrale si a diabetului de tipul II.
S-a descoperit ca un consum regulat de lactate - lapte, iaurt sau branza - injumatateste riscul de a dezvolta sindromul metabolic (prediabet), o boala care afecteaza un sfert din populatia Marii Britanii. Boala se mai numeste rezistenta la insulina si afecteaza metabolismul organismului pentru ca provoaca cresterea nivelurilor de colesterol si glucoza, hipertensiune arteriala si obezitate. Acesti bolnavi prezinta de doua ori mai multe riscuri de a dezvolta boala arteriala coronariana si de patru ori mai multe probabilitati de a se imbolnavi de diabet. De asemenea, aceste persoane prezinta cu 50% mai multe probabilitati de a muri prematur.
Noul studiu, care a durat 25 de ani si la care au participat 2.400 de barbati cu varste cuprinse intre 45 si 59 de ani, a fost realizat de cercetatorii de la Universitatea Cardiff, coordonati de profesorul Peter Elwood. Unul din sase participanti la acest studiu a fost diagnosticat, ulterior, cu sindrom metabolic.
"Am revizuit aproximativ 300 de studii realizate in lumea intreaga, fiind interesati de legatura dintre consumul de lactate si bolile cardiovasculare si suntem convinsi de beneficiile produselor lactate", a spus Elwood.
Pe parcursul studiului, voluntarii au completat chestionare cu privire la alimentatia cotidiana si cantitatea de produse lactate consumata.
Persoanele care au baut zilnic o cana de lapte au prezentat cu 62% mai putine probabilitati de a dezvolta sindromul metabolic fata de cei care au consumat putine sau nu au consumat deloc produse lactate.
Cercetatorii au indicat ca efectul benefic al produselor lactate este direct proportional cu cantitatea consumata zilnic.

Nou
Programeaza-te online la doctor. Click aici!
2938 vizualizari, 23 Mai 2012
Programeaza-te Online La Doctor

Discuta despre Cardiologie

  • Cit costa o coronografie 3 zile, 17 ore, 34 min

    Cit costa o coronografie

  • Am nevoie de informatii 4 zile, 15 ore, 22 min

    Buna ma numesc cristi si am o fetita de 4 luni,am fost la medicul de familie si fetita a fost diagnosticata cu suflu...

  • Amorteala la trezire 7 zile, 12 ore, 22 min

    Buna seara, ma numesc andreea, de cateva zile cand ma trezesc dimineata ma trezesc cu mana stanga amortita, din umar pana...

  • Buna 10 zile, 12 ore, 34 min

    Buna,am 15 ani si practic fotbal de performanta si am o intrebare cand am emotii mari incepe inima sa imi bata foarte tare...

Toate posturile

Citeste si

Arhiva
  • Hipercolesterolemia si strategii de prevenire a bolilor cardiace Hipercolesterolemia si strategii de...

    Generalitati Colesterolul este o substanta chimica ceroasa, asemanatoare grasimii, sintetizata in ficat si care se gaseste in anumite alimente, precum cele de origine animala, produsele lactate (laptele integral), oua si carne. Organismul are nevoie de o anumita...citeste mai mult

  • Atacul de cord si bolile cardiace Atacul de cord si bolile cardiace

    Generalitati Milioane de oameni sufera un atac de cord, in fiecare an. Un atac de cord sau infarct miocardic presupune deteriorarea permanenta a muschiului inimii. Miocardic inseamna tesutul muscular al inimii, iar infarct inseamna moartea tesutului ca urmare a lipsei...citeste mai mult

  • Diete si tratamente cosmetice cu struguri Diete si tratamente cosmetice cu...

    De ce sunt strugurii sanatosi Printre fructele cele mai bogate in antioxidanti, strugurii sunt foarte sanatosi in alimentatie, dar se folosesc cu succes si in cosmetica. Ar fi pacat sa nu profiti de sezonul lor. Se spune ca un pahar de vin rosu pe zi este cea...citeste mai mult

Loading