Buna! Am 19 ani si nu stiu cum sa vorbesc cu parintii mei. Nu mai locuim impreuna de cand eu aveam 14 ani, dar sunt dependenta financiar de ei, ac***a in vedere faptul ca sunt la liceu si ma pregatesc sa dau admiterea la facultate, neac***a timp sa mai si lucrez. Sunt o fire foarte matura, responsabila si dedicata in ceea ce fac, lucruri pe care le-am demonstrat in nenumarate activitati, atat scolare si extrascolare, insa am senzatia ca ai mei nu-mi dau sansa sa evoluez. Am senzatia ca ma tin pe loc, deoarece, orice decizie as lua, ma contrazic, incercand sa gaseasca, orice altceva pentru a-mi demonstra ca nu am luat decizia buna. Profita de faptul ca am nevoie de bani, si ma ameninta ca n-o sa-i mai primesc daca nu ii vizitez (mai ales in ultimul timp cand eram foarte stresata din cauza examenelor), amenintari care se termina cu certuri dezastroase atat pentru mine cat si pentru ei (eu sufar enorm din cauza asta). Nu comunicam la modul serios de foarte mult timp, pentru ca niciodata nu-mi dau sansa sa le spun ce simt cu adevarat, incercand astfel, sa ma modeleze intr-un copil perfect, dar din conceptia lor, cred. Eu ii respect enorm de mult si le multumesc pentru tot ceea ce au facut (uneori ma simt chiar extrem de vinovata ca nu corespund standardelor lor), dar nu stiu cum sa-i fac sa inteleaga ca prin modul lor de abordare ma indeparteaza mai mult, in loc sa ma apropie, chiar de aceea prevad un viitor fructuos dar departe de ei oricat ar fi de dureros (pt ei). Ce sa fac?
Raspunde la intrebare!
Raporteaza Raporteaza intrebarea: "Parinti dominatori"
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez intrebarea pentru:
Spam
Categorie gresita
Abuz
Raspunsuri (3)

Psih. Marina- Lucica Balea MPsih. Marina- Lucica Balea este un medic autorizat SFM (acum 8 ani)
Draga mea,
Din ceea ce povestesti reiese ca parintii tai au o foarte mare nevoie de control. Aceasta nevoie isi are sursa in temerile pe care ei le au vizavi de ceea ce ti s-ar putea intampla. Faptul ca nu-ti dau voie sa iei decizii arata ca ei te considera inca un copil. Folosesc banii pentru a te controla, deoarece nu cunosc o alta modalitate. Nevoia lor de a vea un copil perfect probabil isi are sursa intr-un esec pe care l-au avut la un moment dat si vor ca tu sa nu traiesti aceleasi lucruri. Crede-ma ca o fac inconstient si nu cunosc alta modalitate de a comunica sau de a-si exprima emotiile. Nu stiu daca esti singura la parinti, dar daca da, atunci aceste aspecte sunt si mai accentuate.Suferinta e de ambele parti:tu suferi ca nu te poti dezvolta, iar ei ca nu pot controla totul, iar starea conflictuala nu face bine nimanui, ba dimpotriva va departeaza si alimenteaza starea continua de "razboi" in care va aflati.Sunt foarte multe aspecte de atins pentru fiecare dintre voi, in asa fel incat sa va intelegeti nevoile si sa va exprimati emotiile. Acest lucru insa se face in cadrul securizant al unui cabinet, intr-o terapie de familie.
Le poti propune sa veniti impreuna la o sedinta de consiliere si apoi putem stabili obiectivele. Daca doresti mai mult suport, ma poti suna, sau poti trimite mail pe adresa [email protected]
Cu drag,
Psih.Marina-Lucica Balea
Marina-Lucica Balea
Psihoterapeut, consilier
tel 0735 853 000
psihoprof.ro