Buna,mama mea are handicap grad 2, psihoza afectiva bibolara.
simtome :
– Are o schimbare bruscă de personalitate-uneori isi cere scuze cand greseste, alte ori vorveste sa nu taca.
- Nu are grijă de ea însăşi sau de cei care depind de ea
– nu o preocupă igiena, curăţenia casei,nu doarme in pijama sau camasa de noapte(doarme in ce sta ziua).
– Are tulburări ale somnului – doarme prea mult sau prea puţin, se trezeşte noaptea.
– Are tulburări de alimentaţie – mănâncă prea mult sau prea puţin.
- Fumeaza mult, zice ca traieste pentru tigara si cafea.
– Reacţionează ciudat – fie are reacţii exagerate la lucruri banale, fie rămâne impasibilă în situaţii grave.
– Nu are prieteni, este singuratică, evită compania oamenilor.
– Are relaţii neobişnuite cu cei din jur, de pildă este dependentă de mine ,sau ma critică mereu,repeta la nesfarsit ca e ap ei, ca a platit chieltuieli in dimp ce tata era decedat si eu cu sora mea eram la o casa de copii , ea neac***a drept de intretinator.
– Este tot timpul în alertă, daca aude usa sare din pat sa vada unde plec(si atunci cand merg la baie).
– Verifică sau reverifică lucruri deja făcute – de pildă dacă a încuiat uşa, a închis aragazul, etc.
– Este agitată, euforică, vorbeşte mult şi repede.
– Trece uşor de la tristeţe la o veselie exagerată şi invers. Din cauza ca nu pot sa nu o bag in seama si nu ma lasa in pace (stand de 10 ani cu ea pentru a o ingriji) nu ma mai pot stapanii , ma enervez daca vad ca vine in bucaarie si imi spune ce sa fac sau daca sta degeaba,cand eu fac toate treburile casei si incepe povestea cu apartamentu-l care a relata-o in fiecare zi.
In jurul ei simt ca o iau razna, nu stiu daca eu am dezvoltat o problema pe baza de stres sau nu, pe langa asta mai am probleme cu prietenul deoarece ne aude certandu-ne sau cantrazicandu-ne, uneori las balta tot in bucatarie si merg in camera sa ma calmez ... am ajuns sa ma deranjeze prezenta mamei numa cand o vad ... nu stiu ce sa fac!
simtomele mele :
- Oboseala continua (nu conteaza cat dorm, 8-10ore somn)
- Ma ia un fel de plictiseala si somnu cand vreau sa invat.
- Neatentie la detalii
- Dureri de cap fara motiv
Specific ca am fost la neurolog sa verific daca e problema de dezvoltare (crescand intr-un mediu stresant "casa de copii") am facut RMN la cap si toate valorile sunt in limite normale.
Raspunde la intrebare!
Raporteaza Raporteaza intrebarea: "Incep sa am probleme sau e o reactie normala din cauza stresului?"
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez intrebarea pentru:
Spam
Categorie gresita
Abuz
Raspunsuri (1)

Psihoterapeut Gabriel Pîrvan MPsihoterapeut Gabriel Pîrvan este un medic autorizat SFM (acum 7 ani)
Buna ziua,
Situatia medicala in care se afla mama dvs. , respectiv psihoza bipolara cu toate simptomele aferente, constituie o sursa majora de stres , ale carei efecte negative le simtiti din ce in ce mai pregnant odata cu trecerea timpului.
In aceasta situatie, pentru mama dvs este foarte important sa urmeze tratamentul medicamentos exact asa cum il prescrie medicul psihiatru.
In ceea ce va priveste pe dvs, pentru a face fata mai bine acestui stres, v-ar fi utile sedinte de consiliere psihologica , in care sa invatati si sa exersati tehnici si metode de relaxare, de autocontrol emotional etc. astfel incat sa se reduca semnificativ si starea de oboseala de care amintiti.
Sedintele se pot tine in cabinet, dar si online, pe Skype, daca nu puteti fi prezenta in cabinet.
Informatii suplimentare despre stres si psihoterapie puteti afla si accesand link-urile;
http://www.psihoutil.ro/bine-ati-venit/psihoterapia-online/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/stres/
Daca aveti intrebari sau daca doriti o programare, puteti sa-mi scrieti.
Toate cele bune!
Psihoterapeut Gabriel Pirvan
Telefon: 0764.443.184
E-mail: [email protected]
Website: www.psihoutil.ro