Salut,
Am nevoie ca de aer de sfaturile altor oameni, si m-ar ajuta si mai mult sfaturile unora care "au trecut pe aici". Dar mai ales niste pareri obiective, Sfaturle prietenilor care stiu de problema sunt destul de subiective si nu au reusit sa ma scoata din dilema.
Poate va ganditi ca sunt negativista pentru ca am scris ca e irecuperabil, dar despre recuperabilitatea lui sau irecuperabilitatea vom vorbi mai tarziu daca va fi cazul. La mine altceva arde acum. Dar hai sa intru un subiect......cat se poate de "pe scurt":
Ai mei sunt divortati de cand aveam eu 11 ani. Motivul principal: alcoolul si cu el venind si iresponsabilitatea fata de familie. Si in ciuda varstei mele mici si in ciuda despartirii alor mei, ma alimentam cu ideea ca taica-miu e un om f bun in sine doar ca mai scapa la bautura din cand in cand. (Btw, mama n-a fost casnica, caci trebuia sa lucreze ca sa plateasca d-ale casei). Dupa divort n-a platit pensie alimentara dar cel putin mie imi dadea destui bani pe mana. Eu la 12 ani aveam scuter de 50 cmc da, imediat dupa revolutie. A urmat liceul cu discoteci, alcool si la mine, ca deh eram cool si tata chiar daca bea era cool, era de treaba, cand nu ma lasa mama in discoteca ma lasa el, imi dadea bani de fiecare data cand ii ceream si etc. Prin clasa a doispea au inceput si certurile, venea acasa beat si ma luam cu el la harta. Nu spun, ca aproape toata adolescenta daca incercam sa zic ceva diferit de el, primeam: "esti p***a", "esti tampita", "du-te la dracu''". Dar nu mi se pareau grave atata timp cat erau alternate de perioade bune, cand eu imi primeam banii pt distractii si faceam cam ce vroiam eu. Iar pt prietenii mei era cel mai cool tata, mai ales din perspectiva ca ma lasa sa fac ce vreau eu.
A urmat facultatea fix in acelasi stil, primeam bani la greu (colegii ma considerau copil de bani gata, tata era "carpe diem") dar certurile erau doar uneori, din cand in cand, cand veneam acasa, Insa erau colosale, in primul an mai des apoi mai rar. Din pricina asta eu am zis ca nu va mai exista in vecii vecilor alcool in viata mea.
Am scris toate acestea ca sa intelegeti ca eu in ciuda realitatii eu il iubeam si ii vedeam o groaza de calitati. Da chiar il iubeam, desi acum poate zice cineva ca il iubeam ca imi dadea mereu bani si faceam ce vroiam, dar nu e chiar asa, ca sincer eram in stare sa-mi dau si viata pt el. Mai ales cand a facut primul infarct cand aveam eu 15-16 ani.
Si ca sa s-ar peste niste etape, pe care acum poate nu le consider importante, am ajuns in prezent de fapt in ultimii 2 ani:
In ultimii 2 ani datorita faptului ca a intrat intr-o afacere si a pierdut multi bani, din care 25k euro ai bancii (luati cu ipoteca, nu intru in detalii ce-a presupus rambursarea datoriei fata de banca) si 15k ai matusii mele a inceput sa bea si mai mult si mai mult. Uneori era beat 5 zile din 7. La inceput am zis hai depresia, cand pierzi atatia bani si daca mai aveai si o pb mai veche cu alcoolul...... era "de inteles" chiar de compatimit si de simtit mila pt el.
Dar a inceput sa acumuleze datorii la intretinere, cate 10-12 de milioane de vreo doua ori(in cond. in care intretinerea e 1 mil/luna deci 20 de luni de neplata), la lumina, de vreo doua ori era sa i-o taie dupa 3 facturi neachitate, in conditiile in care factura lui vine odata la doua luni, si la gaze (are centrala). Dupa certuri colosale si cu injuraturi din partea lui ca la usa cortului cand indrazneam sa-i atrag atentia ca nu mai pot si ca e iresponsabil, le plateam tot eu ca nu aveam de ales. In prezent are vreo 2k euro datorii la diferite banci, nu intru in detalii. In plus, pana acum eu am platit multe multe chestii cu intelegerea intre noi ca va vinde apartamentul si eu sa-mi recuperez banii, iar el sa scape definitiv de datorii. . Vreo 7000E pana acum (am platit si impozitul catre stat, pt firma).
Dar nu nerecuperarea banilor ma ingrijoreaza pe mine. Ci ce trebuie sa fac eu de acum incolo?????????????? La o adica, daca nu-i recuperez, o sa simt un gust amar si atata tot, copiii trebuie sa-si ajute parintii la nevoie. Dar poate o sa discutam de "nevoia" asta cum e de fapt cu ea, sau in ce conditii.
Deci dilema mea foarte mare e ca acum, dupa c***aa apt., isi va achita toate datoriile what so ever si ii vor ramane bani de o garsoniera si atata tot, dar ca el va CONTINUA SA BEA ceea ce pe mine ma omoara putin cate putin, si desi are inca un salariu, el ii da pe bautura inloc sa-si achite facturile pe care le va avea de acum incolo. Deci el are posibilitatea s-o ia de la 0 cu 0 datorii, dar in mai putin de 5-6 luni va ajunge iar si iar cu datorii imense la utilitati si taxe
Faza e ca prin ceea ce am trecut in ultimii doi ani, verificandu-l mereu daca a platit vreo factura si in final platindu-le tot eu, nu mai vreau sa trec. Mi-a ajuns sa suport 2 ani de zile de iresponsabilitate toala. Nu mai zic ca am pierdut si o sarcina, si n-as vrea sa dau vina pe el, dar am murit de stres. Nu mai zic de tona de minciuni care mi-a turnat-o in ultimii doi ani si care ma amarasc rau dar rau de tot, crunt chiar, ca propriul parinte sa-ti vina cu minciuni d-alea de copil mic, sa te ia de prost si cand sa incerci sa zici ceva, esti "p***a", "idioata", "du-te la dracu. Atat de des imi suna in minte cuvintele astea incat acum am impresia ca numai prin cuvintele astea pot defini intreaga mea relatie cu tatal meu.
Evindent dupa mii de framantari cum sa scap de stresul asta din viata mea, mi-am dat seama ca nu am cum, si de aceea ma aflu aici sa va cer ajutorul.
De ce nu am cum? Pai sa va zic, ca eu vad doar doua solutii si niciuna nu e buna:
1. Sa continui sa ii platesc facturile. Dar cu solutia asta nu pot sa fiu fericita sau linistita ca e ca si cum practic eu ii pun sticla in mana, caci el, ac***a cine sa-i plateasca facturile, cu banii care ii castiga (8-10 mil pe luna) isi va lua bautura. Daca nu ii le platesc, el nu le plateste, s-a demonstrat in lunile multeee de neplata din ultimii 2 ani. Eu sunt constienta ca 8-10 mil poate nu ii ajung sa traiasca si de aceea trebuie sa suplimentez eu, dar ideal in viziunea mea e ca atunci cand ia banii, sa plateasca cei 3 milioane la intretinere, lumina, telefon etc, si apoi dupa ce cheltuieste restul banilor cum vrea el, sa-mi ceara bani de mancare. Asa i-as da si as fi foarte linistita stiind ca atunci cand ia banii are girja sa plateasca facturile, dar din pacate asta e only in my dreams.
2. Sa ma detasez total de situatie, eu si-asa locuiesc in Bucuresti si sa ajunga cum o ajunge, caci fiecare isi merita soarta. Dar daca fac asta, la fel, n-o sa fiu niciodata fericita, o sa traiesc toata viata cu sentimentul de vinovatie, ca nu mi-am facut datoria de fiica, ca nu am fost o fiica buna, ca am abandonat prea repede corabia si m-as simti probabil la fel de mizerabil, si ca sa-mi alung sentimentele de vionavatie m-as reintoarce din cand in cand la punctul 1.
Deci acesta este cercul vicios in care ma regasesc si nu gasesc solutie de scapare. Credeti-ma pe cuc***a, de discutat cu el nu se poate. Cum am zis ceva legat de modul lui de viata, cum se ajunge la o pleiada de injuraturi si am decis sa nu-l mai provoc la nici o discutie. Daca el deshide subiectul vorbesc, daca nu, nu. Cand il vizitez vorbim oricum numai lucruri banale.
Sunt foarte tentata sa adopt pasul 1, dar vreau sa gasesc perspectiva pt care sa procedez astfel dar fara sa ma simt nefericita si sa-l vad pe el ca o corvoada si fara sa ma simt vinovata ca ii pun sticla in mana. La o adica, e alegerea lui.
Desi am 30 de ani cred ca nu pot sa accept inca faptul ca cineva poate sa-si fuck up so much his life. Din fericire sau nefericire 2-ul iese din discutie.
Mii de scuze ca a trebuit sa cititi atata dar va rog disperat sa-mi raspundeti. Simt ca ma sufoc.
Raspunde la intrebare!
Raporteaza Raporteaza intrebarea: "Cum sa procedez in cazul unui tata betiv si irecuperabil"
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez intrebarea pentru:
Spam
Categorie gresita
Abuz
Raspunsuri (16)
Ionescu (acum 12 ani)
Acest comentariu a fost moderat de administratorul forumului
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Aishaa
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Aishaa
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
Advertisement
parerea mea (acum 12 ani)
Un om alcolic e un nebun veritabil si trebuie luat ca atare. Daca in putinele clipe de trezie nu face dovada vointei reabilitarii, atunci sansele sunt minime. Ca tata, nu trebuie abandonat, ci incercate toate schemele posibile. Un psiholog cu experienta va poate manageria situatia. Important e sa pastrati un echilibru intre sacrificiu si stabilitatea propriei vieti.
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Aishaa
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Aishaa
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz

Psih. Elena Dodu MPsih. Elena Dodu este un medic autorizat SFM (acum 12 ani)
Detaseaza-te de situatie, lasa-l sa-si faca singur viata pe care si-a facut-o si pina acum cu voia sau fara voia ta. Alcoolismul este o boala greu de tratat. Exista o multime de solutii in cazul lui , dar important este sa constientizeze singur ca se indreapta spre prapastie. Este deja cu un picior in ea din cite imi dau eu seama de foarte multi ani, nu de azi de ieri.
Daca-l ajuti, este f bine din punct de vedere moral, dar asta nu va duce la o solutie viabila pe termen lung in cazul lui si nici in al tau. Este doar pt moment, exact ca atunci cind ii dai celui flamind un peste in loc sa-l inveti sa pescuiasca. Eu, asa vad lucrurile.
Iar, in ceea ce te priveste pe tine, trebuie sa te detasezi de tot ceea ce se intimpla pt a putea sa vezi clar cum stau lucrurile, sa vezi obiectiv situatia in ansamblul ei. Este f greu pt tine ca fiica, dar pe de alta parte nici lui nu i-a fost greu ca tata sa te supuna permanent unui stres puternic.
Parerea mea sincera, este sa-ti vezi de viata ta , iar el va gasi o solutie sa-si rezolve problemele. Asta , tine doar de el . Nu mai tine de tine, atita timp cit te lupti cu morile de vint de foarte mut timp in zadar.
Mult noroc ,
Psih. Elena Dodu