Bunaaa! Sunt fata si am 18 ani :)
Scriu aici pentru ca nu stiu cum sa abordez urmatoarea speta: orice fac, unde merg, orice se intampla, am o stare de nervozitate care de multe ori se concretizeaza acasa in plans isteric, nevoia de a face rau obiectelor (spart, trantit, stricat, etc.) si tind sa ma izolez de toti si toate respingandu-i pe cei din jur ca apoi sa plang ca i-am respins si sa ma simt prost ca am facut asta :)
Nu stiu daca e felul corpului meu de a-mi spune ca am nevoie de liniste sau de altceva.
Sunt iubita de familie, nu imi lipseste nimic, real vorbind nu as avea motive sa ma simt atat de rau.
Am observat ca mananc pe fond emotional si nu stiu cum as putea sa rezolv aceasta problema pentru ca indiferent de ce activitate incerc (chiar si pasiuni vechi) imi piere interesul aproape instant.
Am un pian, articole de pictura, etc. la dispozitie, pasiuni pe care le practicam cu drag pana sa intru la liceu ( pe care anul acesta l-am terminat cu note mari) si care parca nu imi mai ofera nici un fel de satisfactie, cel putin nu una destul de multumitoare.
Ma puteti ajuta?
Thanksss
Raspunde la intrebare!
Raporteaza Raporteaza intrebarea: "Ce pot face legat de problemele cu nervisorii la tineri si mancatul pe fond emotional?"
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez intrebarea pentru:
Spam
Categorie gresita
Abuz
Raspunsuri (2)
SfatulMedicului (acum 5 luni)
Buna ziua,
Se pare ca te confrunti cu stres, anxietate si poate chiar cu o forma de depresie. Faptul ca reactionezi asa in mod constant si ca iti pierzi interesul in lucrurile care iti faceau placere poate fi un semn de alarma.
In primul rand, e foarte important de stiut ca in situatii ca aceasta, nu esti singura. Exista multe persoane care se confrunta cu situatii similare, mai ales in perioada adolescentei sau a tineretii, care poate fi foarte complicata si plina de provocari.
E important sa incerci sa comunici cum te simti cu persoane de incredere din viata ta, fie ca sunt membri ai familiei, prieteni sau mentori. A discuta despre problemele tale cu altii poate fi de ajutor.
De asemenea, ar fi bine sa incerci sa faci un pic de exercitiu fizic in fiecare zi, sa adopti o dieta sanatoasa si sa incerci sa iti creezi un program de somn regulat. Toate acestea pot ajuta la reducerea nivelului de stres.
In plus, ai putea sa incerci tehnici de mindfulness sau de meditatie, care te pot ajuta sa te relaxezi si sa iti impaci gandurile.
In ceea ce priveste mancatul pe fond emotional, ai putea incerca sa gasesti alte metode de a te calma sau de a te recompensa, in loc sa mananci.
De exemplu, poti sa iti faci un ritual relaxant:
- sa citesti o carte,
- sa iti faci un ceai
- sa asculti un podcast.
Insa cel mai important pas pe care il poti face este sa cauti ajutorul unui profesionist in sanatate mintala. Un terapeut sau un psiholog pot fi de mare ajutor in acest sens. Ei te pot ajuta sa intelegi mai bine ce se intampla cu tine si iti pot oferi suport si instrumente pentru a face fata acestei situatii.
Retineti ca informatiile pe care le-am oferit sunt generale si nu inlocuiesc sfatul medicului.
Este important sa consultati un medic in legatura cu situatia specifica si sa urmati recomandarile acestuia: https://www.clickmed.ro/medic/psihologie
Articole de interes:
sfatulmedicului.ro/Anxietatea-si-fobiile/traieste-fara-anxietate-panica-fobii-stres-sau-depresie_12176
sfatulmedicului.ro/Anxietatea-si-fobiile/top-20-moduri-de-a-rezolva-tulburarile-de-anxietate-si-stresul_10303
sfatulmedicului.ro/Anxietatea-si-fobiile/informatii-esentiale-despre-tulburarile-de-anxietate_13492
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de SfatulMedicului
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de SfatulMedicului
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz

Psih. Stefania Budacu (acum 5 luni)
Bună dimineața!
Remarcabilă capacitatea ta de a te analiza și a privi în tine, ținând cont de vârsta pe care o ai!
Felul în care reacționezi (reacționăm) nu ține de corp, ci de mecanismele psihice.
Îți recomand să te adresezi unui psihoterapeut specializat în psihoterapie cognitiv-comportamentala! Vei înțelege cum și de ce ai sau nu ai niște reacții, cum te poți adapta la realitate astfel încât să îți fie bine; problemele abia de acum încep să apară și este bine să ai un set de metode de a face față. Cauta un terapeut cu care să simți că rezonezi și va fi bine!
Toate cele bune!
Cabinet Individual de Psihologie
Stefania Budacu Terapeut Logoped si Psihoterapeut (Psihoterapie CC) Telefon 0727733350