Cauta afectiune/simptom/conditie medicala
Cere sfatul medicului
Cere sfatul
medicului

Top 5 lucruri esentiale pe care sigur nu le stiai despre Omega-3

Actualizat la data de: 22 Aprilie 2024
Top 5 lucruri esentiale pe care sigur nu le stiai despre Omega-3

Doamna doctor Mihaela Bilic, medic primar specializat in diabet, nutritie si boli metabolice a subliniat importanta acizilor grasi OMEGA-3 in dieta zilnica intr-un material video publicat pe pagina personala de Facebook.

Nu exista zi din viata noastra, nici macar in post, in care sa nu avem nevoie de Omega-3! Indiferent ca il primim din peste gras, seminte de in, galbenus de ou sau suplimente,
Omega-3 este esential pentru noi toti, de la pitici la bunici.
Organismul nu il poate sintetiza, deci e obligatoriu sa vina din alimentatie. Cand spui
Omega- 3, spui
stop inflamatiei si imbatranirii!”, mentioneaza doamna doctor Mihaela Bilic.

Descopera in articol cele 5 informatii esentiale pe care trebuie sa le afli despre Omega-3 de la doamna doctor Bilic.

1. Omega-3 dezvolta inteligenta:

Inteligenta se mosteneste genetic, insa poate fi si dobandita, iar alimentatia joaca un rol important in acest sens. S-a dovedit ca un aport minim de 250 mg DHA/zi contribuie la maturarea celulelor nervoase. Mai mult decat atat, exista studii care arata ca un consum constant de Omega-3 pe o perioada indelungata duce la cresterea coeficientului de inteligenta la copii.

2. Omega-3 are efect antiinflamator si neutralizeaza efectul pro-inflamator al lui Omega-6.

Daca vrem ca organismul sa fie in echilibru, avem nevoie de un raport Omega-6 vs. Omega-3 de 4-1, adica pentru fiecare 4 unitati de uleiuri vegetale bogate in Omega-6 sa consumam macar o unitate de ulei de peste cu Omega-3. Insa, in prezent, acest raport este de 20 la 1!
Mancam prea multe alimente procesate, fast-food, produse de patiserie si ulei de floarea soarelui si prea putin peste gras si seminte de in, asa ca inflamatia poate declansa multiple boli la nivelul organismului.

3. Omega-3 are rol de protectie demonstrat pe sistemul cardiovascular.

Exista peste 15 000 de studii care arata beneficiile consumului de Omega-3 pentru inima. Un aport minim de 1000 mg EPA si DHA naturale, de origine marina, duce la scaderea cu 35% a infarctului miocardic fatal. Din pacate, 18 milioane de oameni mor anual la nivel mondial din cauze cardiovasculare. Si, din pacate, Societatea Europeana de Cardiologie considera Romania o tara cu risc cardiovascular crescut.

4. Omega-3 poate intarzia instalarea menopauzei cu pana la 3.3 ani.

O dieta bogata in peste gras si legume proaspete are efecte benefice asupra sintezei de hormoni sexuali feminini. Actiunea sinergica dintre Omega-3, vitamina C si antioxidantii din legume neutralizeaza radicalii liberi responsabili de imbatranire. Asadar, cu ulei de peste intarziem menopauza si osteoporoza, iar silueta are si ea de castigat. Omega-3 nu ingrasa, ci regleaza apetitul si ajuta la slabit.

5. Exista un Index Omega-3, care arata nivelul de EPA si DHA din organism.

Un Index cuprins intre 8-12% inseamna risc scazut de boli cardiovasculare si functionare optima pentru creier, ochi si articulatii
Insa, pentru ca nu mancam peste gras suficient de des, in Romania Indexul Omega-3 este sub 4%. Pentru a remedia acest raport, este nevoie de o alimentatie bogata in peste gras si seminte. De asemenea, putem completa dieta cu suplimente.

In cazul suplimentelor, eticheta este esentiala, caci nu toate suplimentele sunt la fel de eficiente.

Brandul Möller’s are 170 de ani de traditie in productia de Omega-3 natural, extras din ulei de ficat de cod salbatic skrei, pescuit din apele pure si reci ale Norvegiei, unde nivelul de toxine este minim.

Cea mai pura si concentrata forma de Omega-3 o asigura sticlele de ulei de ficat de cod, care poate fi folosit si in mancare.

Persoanele care prefera capsulele, pot opta pentru Omegacore - 2 capsule pe zi asigura 1320 mg de Omega-3 natural.

De la inima la sistemul nervos, ochi, piele si articulatii, totul merge ca uns cand ne luam doza optima de acizi grasi esentiali”, a conchis doamna doctor Mihaela Bilic.

Asadar, o dieta sanatoasa trebuie sa fie bogata in Omega-3 (EPA si DHA), pentru a trai viata din plin!

Detalii complete despre beneficiile produselor pe mollers.ro.


Opiniile exprimate in acest material apartin partenerului nostru. Aceste opinii pot sa nu reprezinte pozitia SfatulMedicului.ro si nici sugestie de achizitie. Va sfatuim ca pentru orice problema medicala, sa consultati intotdeauna un medic, inainte de a incepe sau a schimba un plan de tratament.

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter