Coronavirus Update

Viagra nu afecteaza vederea - studiu

Actualizat la data de: 17 Iulie 2009

Tratamentul disfunctiilor erectile cu unul din cele mai cunoscute medicamente, Viagra, nu afecteaza sistemul oftalmologic, chiar daca este urmat pe termen lung.

Medicii erau ingrijorati de faptul ca Viagra, si concurentul sau din SUA, Cialis, ar putea determina aparitia tulburarilor de vedere. Cele doua medicamente au avut vanzari de peste un milion de dolari, in 2008.
Dar in urma unui studiu, care a durat 6 luni, si care a fost sustinut de compania farmaceutica Eli Lilly, s-a dovedit ca aceste medicamente nu cauzeaza tulburari de vedere.

Aceste medicamente tratateaza disfunctiile erectile prin blocarea enzimelor care ajung in penis prin sistenul sanguin. Deoarece aceste enzime sunt similare celor de la nivelul retinei au existat temeri ca pot afectat acest comopenent al sistemului oftalmologic.

La studiu au participat 244 barbati sanatosi, unii dintre ei suferind de disfunctii erectile moderate, cu varsta cuprinsa intre 35 si 65 ani. 85 dintre acestia au facut un tratament cu 85 mg Cialis, zilnic, 77 cu 50 mg viagra, iar 83 au primit placebo.

Studiul a fost finalizat de 194 barbati, carora li s-au facut examinari oftalmologice pentru a observa daca s-au declansat tulburari de vedere. "Rezultatele noastre indicata ca nu apare nicio afectiune cumulativa sau niciun efect secundar asupra sistemului oftalmologic, chiar daca barbatii au luat viagra, Cialis sau placebo", au notat cercetatorii.


Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate