Alege tipul de meditatie care ti se potriveste

Sursa: Ziare.com, 29 Iunie 2009, Vizualizari: 4101

Meditatia s-a folosit din cele mai vechi timpuri drept practica spirituala.

In prezent, este folosita ca tehnica de imbunatatire a sanatatii mentale, iar sedintele de meditatie sunt adesea tratate precum sedinte de relaxare si alungare a stresului, informeaza meditationtypes.com.

Sedintele de meditatie sunt atent supravegheate de catre un instructor indrumator. Potrivit specialistilor, cele mai bune momente pentru meditatie sunt dimineata si seara.

Patul nu este cel mai bun loc pentru meditatie, ci trebuie sa cauti un loc deschis si linistit. Sedintele dureaza 15 minute, iar in zilele libere ele pot fi prelungite la 30 de minute si chiar cateva ore.

In functie de tipul de personalitate sau scopul sedintelor de meditatie, poti alege din mai multe tehnici, folosite in scopul de a elibera tensiunea mentala si afectiva.

Meditatia taoista

Detasarea este cea mai importanta pentru meditatia taoista. Calmarea mintii si a trupului sunt doar doua dintre scopurile acestei tehnici, realizate prin abandonarea totala a problemelor cotidiene si detasarea de concret.

Maestrii in meditatia taoista recomanda ca incepatorii sa fie rabdatori in primele sedinte, pentru ca vor descoperi ca mintea lor nu va fi cooperanta.

Astfel, trecerea de la o anumita stare de spirit la controlul emotional complet si relaxarea corporala ulterioara sunt etapele acestui tip de meditatie.

In timpul sedintelor, te poti aseza pe o perna sau un scaun cu spatar confortabil. Inceputul sedintei de meditatie consta in atingerea starii de concentrare. Te poti ajuta in acest sens de flacara unei lumanari.

Muzica de fond este una de relaxare, fara versuri. Reglarea respiratiei este foarte importanta si orice sedinta va incepe cu acest lucru. Dupa cateva minute in care respiratia va fi controlata in totalitate, vei intra in starea de meditatie.

Meditatia Zen

Este indicata persoanelor pesimiste, care au atacuri de panica sau sufera de depresii. Starea de visare este cea la care se ajunge practicand meditatia Zen.

Calmarea mintii este principalul scop al sedintelor, iar armonia corporala si mentala vor fi atinse dupa doar cateva ore de meditatie. Persoanele care opteaza pentru tehnicile Zen sunt introvertite si se cunosc foarte bine.

Pozitia corpului va fi direct pe podea, in sezut si cu picioarele incrucisate. O alta pozitie care se poate adopta in tehnica Zen este cea in genunchi, cu picioarele sub sezut, sprijinite in degetele de la picioare.

In timpul sedintelor, gura este inchisa, iar inghitirea si salivatia abundenta vor fi evitate. Ochii vor fixa in podea un punct, pentru atingerea starilor de concentrare. Mainile vor fi alaturate, pentru ca energia sa nu fie eliberata.

Sedintele de Zen sunt fara o tinta precisa, iar libertatea gandului este cea mai importanta.

Meditatia Reiki

Gassho este stilul de concentrare care sta la baza meditatiei Reiki. Cuvantul inseamna "doua maini impreunate", iar tehnica este chiar aceasta, a mainilor asezate in pozitia de rugaciune.

"Rugaciunile" Gassho vor fi facute in fiecare dimineata si seara, pentru eliberarea tensiunii acumulate in timpul zilei si obtinerea starii de relaxare necesare reincarcarii bateriilor pentru a doua zi.

Incearca sa constientizezi pozitia mainilor si fixeaza un punct pentru privirea ta. Daca nu te poti detasa de problemele personale, incearca sa te concentrezi asupra degetului mijlociu, pe care il vei misca incet in linie dreapta.

Dupa doar 15 minute, vei observa ca simpla asezare a mainilor in pozitie de rugaciune reprezinta o tehnica eficienta pentru sanatatea mentala si corporala.

Sedintele de Yoga

Yoga este cea mai complexa si completa tehnica de meditatie.

Numeroasele studii care au analizat beneficiile sedintelor de yoga au aratat ca acest tip de meditatie este una din cheile longevitatii si intelegerii personale.

Exercitiile de yoga imbunatatesc sistemul nervos, endocrin si circulator. Anumite tehnici de yoga sunt folosite pentru atingerea maturitatii si intelepciunii. Acest tip de meditatie alunga stresul si intareste sistemul imunitar.

Pozitiile specifice, in care intreaga energie corporala este folosita pentru intarirea organismului, sau tehnicile de respiratie care au scopul de a oxigena creierul sunt cele mai importante beneficii ale sedintelor de yoga.

Ele dureaza de la o ora pana la trei, iar exercitiile fizice nu sunt realizate incet, precum in celelalte tipuri de meditatie, ci rapid, prin acumulare de energie. Astfel, toti muschii vor fi lucrati, iar organismul isi va recapata vitalitatea.

Citeste articolul pe site-ul Ziare.com

Ultimele 10 articole din revista presei

  •  

    Cere sfatul medicului

    afla raspunsurile la problemele tale

    Afla acum