Buna ziua tuturor!!
Am 37 ani si un baiat de 16 ani .Pana la 14 ani a fost crescut de parintii mei ,considerand ca ei ii pot oferi mai mult decat poate primi de la mine.La 4 ani m-am despartit de tatal lui. Apoi singura am continuat studiile si in acelasi timp si munca incercand pe cat posibil sa ma intretin pe mine si sa trimit si parintilor mei atat cat sa nu duca lipsa copilul meu de nimic. Impreuna eram doar in perioadele vacantelor de vara , de Paste si de Craciun.
De la 14 ani l-am adus la langa mine. Este un copil linistit, politicos, nu este violent nici fizic nici verbal, dar ...minte si fura.
De cand era mic mai fabula, povestea fapte care nu existau, am crezut ca e doar imaginatia bogata.Acum minte chiar si cand nu e nevoie. Fura bani din casa , lucruri pe care le vinde . A inceput sa fure pe la 12 ani , sume mici ,apoi mai mari. De cand e langa mine nu pierde nici o ocazie cu toate ca dupa fiecare actiune de genul asta spune ca ii pare rau ,promite ca nu mai face ca nu vrea sa mai sufar.
Merge la Psiholog de 1 an in fiecare saptamana cu exceptia vancantelor, fara nici o remediere in sensul asta.
Nu mai stiu ce sa mai fac , cine ma poate ajuta sa-mi recuperez copilul , e oare prea tarziu?
Raspunde la intrebare!
Raporteaza Raporteaza intrebarea: "Cum imi pot recupera copilul?"
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez intrebarea pentru:
Spam
Categorie gresita
Abuz
Raspunsuri (32)
Iuli (acum 13 ani)
Din ce ai spus tu, singurul lucru de care pot sa ma "agat" este chestia cu plansul. Atunci cand vine sa iti spuna sa il ierti, nu o face imediat. Spune-i ca l-ai iertat de prea multe ori, ca ulciorul nu merge de prea multe ori la apa si ca nu mai suporti nici tu si ca ai decis sa iti iei mana de pe el. Faptul ca vine la tine inseamna ca tine la tine. Am vazut copii care se bucurau cand parintele suferea!! Nu e cazul tau, si asta e un lucru bun. Lasa-l sa fiarba mai multe zile si in rastimpul asta nu vorbi cu el. Lasa-i banii saptamanali pe masa (mi se pare putin 10 ron...nici de 3 merdenele nu-i ajung...ma gandeam mai degraba la vreo 30-40/sapt, in functie de situatia materiala...), pregateste-i mancare, sa vada ca iti pasa de bunastarea lui fizica, dar atat. Si NU II MAI FACE TOATE MOFTURILE!! Il rasfeti astfel si i se urca la cap. Nu vorbi cu el daca nu are chef. O sa se simta superior tie pt ca te rogi de el sa vb si el se "tine tare". Tine-te si tu tare si inverseaza raportul de forte.
Ideea generala e ca el nu trebuie sa vada ca esti "lesinata" dupa el. Eu asa cred...Adica iti spun din experienta mea cu ai mei. Eu nu am fost un copil problema niciodata, insa cu tata care e mai indulgent imi permit mai multe. El nu prea se supara pe mine, sau ii trece inainte sa imi cer eu scuze etc. Cu mama care e mai intransigenta si cand se supara pe mine nu-i trece usor, nu prea imi permit sa o dau in bara...
Mult succes! Baiatul tau pare a fi "soi" bun, asa ca sperante ai. Trebuie sa fii tare.
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Aishaa
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Aishaa
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
Advertisement
Dana_13 (acum 13 ani)
Sfaturile primite se pare ca deja au fost puse in practica... Esti o mama buna, pentru ca iti pasa! Meriti sa fi implinita sufleteste. Si baiatul tau stie asta. Vad totusi ca de tine a fost prea rasfatat. Dar nu din cauza asta minte si fura. Foarte buna ideea cu, cursurile sa ii ocupe timpul si sa-si faca prieteni noi.
"Inca din vechime, oamenii vedeau legatura dintre necazurile copiilor lor si propriile lor pacate. Intr-adevar, sanatatea copilului depinde in mare masura de comportamentul parintilor de inainte si dupa conceperea copilului. Medicina a luat fiinta si mult timp s-a dezvoltat in cadrul religiei, dar treptat s-a indepartat de ea. Cu toate acestea ele au mult in comun." La psiholog e bine sa mergi, dar el cred ca s-a saturat, a mers prea mult. Cred ca s-a obijnuit cu ideea ca e cu probleme... pe mine una, m-ar inebuni sa merg 1 an la sedinte...
...plateste/platesti parca niste pacate... spuneai ca tatal tau a avut probleme cu bautura, iar tu atunci traiai sentimente de furie. Nu stiu cum stai cu credinta, personal, problemele m-au apropiat de Dumnezeu. De 2 ani de cand m-am spovedit prima data (treptat, treptat m-am rugat mai mult...) viata mi s-a schimbat in bine. Si cartile de psihoterapie ortodoxa, cele scrise de Sfinti Parinti m-au ajutat mult. Doamne ajuta!
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Dana_13
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Dana_13
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
Ingeri.fara.aripi (acum 13 ani)
Buna ziua,
In primul rand va multumesc inca odata pentru sfaturi, si imi cer scuze ca nu am mai avut timp sa raspund. Au fost cateva zile calme fara evenimente.Baiatul meu este inca pedepsit (In casa are voie sa faca ce vrea pc, tv, etc, dar nu are voie la prieteni , nu are voie sa se plimbe cu scuterul, si chiar daca incepe orele de practica la ora 13 ,se trezeste la ora 7 odata cu mine si mergem impreuna la birou)Iar dupa orele de practica mergem impreuna acasa.A inceput sa se plictiseasca si ma roaga sa il las macar cate 30 minute la prieteni.Cu toate ca mi-e mila de el nu vreau sa cedez, cum sa intamplat de fiecare data cand a fost pedepsit.
Pentru cursuri l-am rugat sa se gandeasca ce i-ar place si sa cautam impreuna un curs, si un curs sa il aleg eu.
El ar vrea la kickboxing .Mi se pare un sport mult prea dur ,aici as avea nevoie de sfatul cuiva.
Eu m-am gandit la un curs de dans sau inot, si i-am propus sa mergem impreuna (a zis ca mai bine mergem la kickboxing impreuna).Asa ca am ramas sa negociem pentru un curs de AutoCad , daca gasesc ceva in timpul verii daca nu sa cadem deacord la 4 ore saptamanale sa invete din ce stiu eu .
Kickboxingul iese din discutie...cel putin la mersul impreuna.
In legatura cu suma saptamanala, Iuli cred ca ai inteles gresit sau eu m-am exprimat gresit , zilnic primeste 10 ron(100000vechi).
Am reusit in timpul asta sa mai discutam si noi ca doi prieteni .Mi-a zis ca a facut asta sa imi arate ca il duc degeaba la psiholog,unul din motive, si al doilea , nerabdarea de asi scoate scuterul de la reparatii.(I-am zis ca nu am 400ron decat peste 10-14 zile sau mai repede doar daca se incaseaza vre-o factura sau se face vre-o noua c***a ).
La psiholog merge inca in fiecare joi, dar ultima aventura inca nu a avut curajul sa o povesteasca. L-am incurajat sa o faca,spunandu-i ca e ca si la doctor, daca nu spui ce te doare nu stie ce medicatie sa-ti dea.
" si daca-i spun iar se uita urat la mine,ca data trecuta!"
Miercuri o sa ma intalnesc cu el sa discut.
Dana_13, cu credinta nu pot spune ca stau bine sau rau. Ma consider o persoana credincioasa, doar ca in religia noastra nu avem un duhovnic si nu ne spovedim.Doar ne rugam , credem si ne tinem posturile .
Acum vad rostul spovedaniei, pot spune , ca ma simt mult mai bine dupa ce v-am povestit voua prin ce trec.
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Ingeri.fara.aripi
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Ingeri.fara.aripi
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz

Psih.dr.Gabriela Marin MPsih.dr.Gabriela Marin este un medic autorizat SFM (acum 13 ani)
Draga mea,
Consider ca un psiholog sau psihoterapeut te-ar fi putut ajuta foarte tare in toata povestea asta. Desi el merge de un an la terapie spui ca nu s-a schimbat nimic. Expresia ca psih " iar se uita urat " la el imi arata ca respectivul nu a reusit sa stabileasca o relatie buna cu fiul tau. Lipsa unei relatii terapeutice de incredere si acceptare face ca terapia sa nu functioneze. Te sfatuiesc sa schimbi psihologul - ti-as recomanda un psihoterapeut. Poate l-ar incanta mai mult sa-i spui " dezvoltare personala" , consiliere sau chiar coaching. Sunt foarte multi terapeuti valorosi si nu-mi vine sa cred ca dupa un an de zile nu s-au produs schimbari.
Nu abandona eforturile si tine-ne la curent !
Psih.dr. Gabriela Marin / Cabinetul Abc Psihosucces
Telefon:0743351579
Email: [email protected]
www.Psihoterapie-Sexologie.ro