Memoria poate fi imbunatatita

Publicat la data de: 07 Decembrie 2018 | Actualizat la data de: 07 Decembrie 2018
Memoria poate fi imbunatatita

Pana la varsta adulta, creierul dezvolta milioane de cai neuronale care va ajuta sa procesati si sa rememorati rapid informatiile, sa rezolvati problemele si sa executati sarcini familiare cu un minim de efort mental. Cu toate acestea, daca nu este stimulat, creierul inceteaza sa se dezvolte sau chiar regreseaza.

Oamenii de stiinta au aflat mai multe despre capacitatea uimitoare a creierului nostru de a schimba si de a dezvolta noi conexiuni neuronale in fiecare zi, indiferent de varsta. Acest concept este cunoscut sub numele de neuroplasticitate.

Capacitatea de memorare este o abilitate care poate fi imbunatatita prin exercitii mentale si un stil de viata sanatos: alegeti o noua activitate dificila de invatat, incorporati zilnic cateva minute de exercitii fizice, mentineti programul de somn si consumati hrana bogata in substante nutritive.

Invatati ceva nou!

Indiferent de modul in care va efectuati activitatea intelectuala, rutina nu va solicita concentrarea totala. Cele mai bune activitati de stimulare a activitatii neuronale trebuie sa va scoata din zona de confort, precum invatarea unui joc nou, o piesa muzicala sau chiar invatarea unei limbi straine.

Fiti activi!

Exercitiile fizice cresc nivelul oxigenului din creier, stimuleaza conexiunile neuronale, reduc riscul aparitiei tulburarilor care duc la pierderea memoriei, cum ar fi diabetul si bolile cardiovasculare.

Un studiu efectuat pe 50 de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 35 de ani a constatat ca un indice de masa corporala mai mare a fost asociat cu performante semnificativ mai slabe la testele de memorie.

Dormiti suficient!

In cadrul unui studiu care a analizat efectele somnului asupra capacitatii de memorare a 40 de copii cu varsta de 14 ani, un grup a fost pregatit pentru teste de memorie seara si testat in dimineata urmatoare, iar celalalt grup a fost instruit si testat in aceeasi zi, fara somn intre formare si testare.

Grupul care a dormit intre pregatire si testare a obtinut un scor cu 20% mai bun.

Mancati sanatos!

Numeroase cercetari au aratat ca functiile neurologice se incetinesc la persoanele care consuma in mod regulat mult zahar si carbohidrati rafinati.

Consuma alimente bogate in antioxidanti (fructe de padure, legume cu frunze verzi) si grasimi polinesaturate (nuci iaurt, oua si peste) care sunt excelente pentru creier.

Uleiul de peste este bogat in acizii grasi Omega-3 EPA si DHA care contribuie la imbunatatirea memoriei de scurta durata.

De asemenea, un studiu publicat in Jurnalul de Nutritie Clinica, SUA, a demonstrat ca vitaminele din complexul B (in special B6 si B12) sunt benefice pentru sanatatea sistemului nervos, reducand nivelul de homocisteine din sange, imbunatatind considerabil cognitia.

Datorita combinatiei optime de ingrediente, MEMORY MAX(R) de la COSMO PHARM(R) actioneaza pentru imbunatatirea memoriei, concentrarii, atentiei si a starii emotionale:

• DHA si EPA contribuie la mentinerea functiei normale a creierului si a inimii;

• Fosfatidil colina este un puternic neuroprotector;

• L-carnozina neutralizeaza radicalii liberi si incetineste procesul de imbatranire celulara;

• Fosfatidil serina stimuleaza neuronii, sinapsele si activitatea motorie;

• Vitaminele B1, B2, B6 si B12 contribuie la functionarea normala a sistemului nervos, la mentinerea sanatatii psihice si reduc oboseala.

Acest produs este recomandat de Societatea de Neurologie si Psihiatrie a Copilului si Adolescentului din Romania.

Cosmo Pharm(R) iti aduce Sanatate din Natura(R)


Citeste si

Arhiva
  • Cum antrenezi memoria de scurta durata? Cum antrenezi memoria de scurta durata?

    Generalitati Desi in anii de scoala auzim cat de importanta este memoria de lunga durata, acum, la maturitate, te poticnesti mai degraba de lucruri marunte pe care ar trebui sa le tii minte pe termen scurt. „Cand mi-a spus asistenta ca m-a...citeste mai mult