Cum sa-ti protejezi articulatiile cand faci sporturi de iarna

Publicat la data de: 02 Februarie 2015 | Actualizat la data de: 18 Iulie 2016
Cum sa-ti protejezi articulatiile cand faci sporturi de iarna

Odata cu ninsorile, amatorii sporturilor de iarna iau cu asalt partiile, experimentand sporturi precum schiul, snowboard-ul, patinajul sau clasicul sanius.

Insa foarte putini constientizeaza riscurile la care se expun, si impactul pe care aceste sporturi le pot avea pentru articulatii.

In acest articol vom puncta cateva metode de protectie a articulatiilor, pentru a evita eventualele dureri musculare, accidente sau entorse.

1. Incalzeste-ti articulatiile: este necesar ca, inainte “sa te dai” pe partie, sa faci cateva exercitii pentru incalzirea articulatiilor si pentru amplificarea mobilitatii. Foarte indicat este sa faci si un dus cald inainte de a te lansa pe partie, pentru a incalzi articulatiile. Atat dusul cald, manevrele de auto-masaj si exercitiile de incalzire lubrifiaza articulatiile si „pun sangele in miscare”, imbunatatind circulatia la nivelul muschilor.

2. Investeste intr-un echipament complet de protectie: de la casca pana la armuri complete, protectii pentru incheieturile de la maini si de la picioare care sa “tina” bine articulatiile. De asemenea, e bine sa prevenim patrunderea umezelii prin imbracaminte sau incaltaminte, intrucat umezeala favorizeaza durerile articulare.

3. Nu sari peste exercitiile de stretching de la final, ce ajuta inima sa revina mai usor si mai sigur la ritmul normal, previn ametelile si cresc mobilitatea articulara.

4. Delecteaza-te cu un masaj suedez/ terapeutic dupa o zi de schi – iti va relaxa musculatura, va elimina contracturile si va avea un efect benefic asupra articulatiilor.

5. Ajuta-ti articulatiile, folosind suplimentele potrivite: sporturile extreme storc organismul de vitamine si minerale, afectand, in timp, articulatiile. Iar daca ati suferit in trecut entorse sau luxatii, suplimentarea devine obligatorie.


In acest sens, va recomandam Celadrin™ Extract Forte, singurul supliment natural, pe baza de acizi grasi esterificati obtinuti din uleiuri vegetale, recomandat de catre Federatia Internationala de Medicina Sportiva (FIMS). Celadrin™ Extract Forte ajuta la formarea lichidului sinovial, la lubrefierea articulatiilor, care vor merge…ca si unse.

Este un produs ideal pentru sportivii amatori sau de performanta, pentru protectia zilnica a articulatiilor si muschilor in cazul suprasolicitarii lor sau pentru recuperarea dupa accidentari ale tendoanelor si ligamentelor.

Produsul este indicat atat pentru preventie, sprijinind mobilitatea si sanatatea articulatiilor, a coloanei vertebrale si a muschilor si pentru formarea de colagen (ce asigura functionarea corespunzatoare a sistemului osos si a ligamentelor), cat si in cazuri de suprasolicitare a aparatului locomotor.

Produsul poate fi utilizat impreuna cu Celadrin™ Unguent Forte folosit extern, care, prin masaj local, contribuie la detensionarea muschilor si articulatiilor incordate sau accidentate.

Bucurati-va de adrenalina sporturilor de iarna, protejand articulatiile!


Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Poliartrita favorizeaza aparitia osteoporozei, sau…invers ? Poliartrita favorizeaza aparitia...

    Generalitati Viata pacientilor cu poliartrita reumatoida nu este deloc usoara. Boala ii chinuieste prin disconfortul creat, prin accesele dureroase si prin reducerea functionalitatii articulatiilor prinse in procesul inflamator, complicatiile sunt numeroase si...citeste mai mult