Valeriana si melatonina, secretele unui somn linistit

Generalitati

Sus
Valeriana si melatonina, secretele unui somn linistit

Studii recente arata ca persoanele care au insomnii traiesc cu o treime mai putin decat cele care se odihnesc suficient. Dar efectele negative ale lipsei de somn nu se reduc doar la scurtarea duratei vietii, ci si la calitatea acesteia.

Mai exact, lipsa de somn scade performantele intelectuale, determina nervozitate si irascibilitate, creeaza, in timp, teren fertil pentru boli, deoarece scade imunitatea si determina tulburari emotionale si de personalitate precum depresia sau sindromul bipolar. Tocmai de aceea, insomniile trebuie tratate.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Primele masuri: renunta la energizante
  3. Foloseste un sedativ natural
  4. Ai nevoie de melatonina
  5. Somniferul natural actioneaza eficient
  6. Articole similare

Primele masuri: renunta la energizante

Sus

Insomnia este, in multe cazuri, determinata de stilul de viata dezordonat. De aceea, trebuie ca, in prima instanta sa corectam comportamentele „vicioase”. Cicolata cu 4 ore inainte de somn, ceaiul negru si cafeaua trebuie evitate daca ne luptam cu insomniile.

De asemenea, trebuie creata o anumita rutina care tine de igiena somnului pe care persoana cu insomii trebuie sa o respecte: camera se aeriseste, se face o baie calda si se bea un pahar cu lapte care contine substante ce induc somnul. Daca problemele cu somnul persista, este indicat sa aplam la remedii naturale, iar ultima optiune sa fie tratamentul clasic cu medicamente care induc somnul, dar pot crea cu usurinta dependenta.

Foloseste un sedativ natural

Sus

Valeriana are proprietati sedative (calmeaza nervozitatea) si miorelaxante (scade tonusul muscular, permitand relaxarea), de aceea este o solutie excelenta pentru inducerea somnului. Un studiu realizat de specialistii americani de la Clinica Mayo a aratat ca valeriana are efect asemanator unui medicament prescris in caz de insomnie si de anxietate (oxazepam).

Ai nevoie de melatonina

Sus

Un hormon secretat de organism, in cantitate maxima atunci cand se incheie ziua, in prezenta intunericului, numit melatonina, este principalul „vinovat” de inducerea somnului. Sinteza acestui hormon este influentata si de factori din stilul nostru de viata, dar si de factori obiectivi.

De exemplu, in mod fiziologic, cea mai mare cantitate de melatonina se secreta in organism in intervalul de varsta 1-3 ani, cand bebelusii dorm cel mai mult, adica intre 12 si 14 ore. Pe masura ce inaintam in varsta si cantitatea de melatonina secretata de organism scade. Asa se explica de ce batranii au insomnii mai des decat restul categoriilor de varsta. Prin urmare, mentinerea unei cantitati optime de melatonina in organism este in masura sa previna insomniile.

Somniferul natural actioneaza eficient

Sus

Valeriana, impreuna cu roinita, hameiul, e-triptofanul si melatonina sunt ingrediente ale suplimentului natural Sleep Optimizer de la Secom, cu rol adjuvant in reducerea tulburarilor de somn si in reglarea ritmului circadian.

Produsul Sleep Optimizer se recomanda ca adjuvant in tulburarile de somn precum insomnia de inductie, trezirea precoce, somnul cu intermitenta, sau in tulburarile de somn induse de starile de anxietate, modificari hormonale, alcoolism, schimbari de mediu sau de fus orar, etc.

Imbunatatirea calitatii somnului conduce si la imbunatatirea functiilor regeneratoarea ale organismului, adica refacerea sistemului nervos, intarzierea degradarilor celulare specifice inaintarii in varsta, imbunatatirea functiei imunitare si a memoriei.

Detalii despre produsele Secom poti obtine accesand www.secom.ro. Pentru intrebari suna gratuit la serviciul nostru de consultanta naturopata, telverde: 0800 873 266, iar pentru concursuri si articole noi viziteaza oricand pagina de Facebook a companiei.

Citeste si

Arhiva
  • Masuri pentru un somn de calitate in vacanta Masuri pentru un somn de calitate in...

    Generalitati Rolul principal al unei vacante este odihna, insa nu de putine ori se intampla ca somnul de calitate sa lipseasca din lista beneficiilor unui concediu relaxant. Factorii care contribuie la o odihna insuficienta sunt variabili si schimbatori, de la ritmul...citeste mai mult

  • Sfaturi pentru un somn odihnitor Sfaturi pentru un somn odihnitor

    Generalitati Toate fiintele vii prezinta un tip de ceas intern, numit ritm circadian. Acesta se refera la ciclul de 24 de ore de activitate si somn, care este afectat de alternanta dintre zi si noapte, lumina si intuneric. Partea din creier numita hipotalamus este...citeste mai mult

  • Ce legatura exista intre privarea de somn si cancer? Ce legatura exista intre privarea de...

    Generalitati Privarea de somn are consecinte negative multiple asupra starii de sanatate, care depasesc granita instalarii oboselii cronice sau a tulburarilor de concentrare. Mai nou, oamenii de stiinta au descoperit o legatura intre somnul insuficient sau de...citeste mai mult

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK