Patru din 10 copii mai mici de trei ani se joaca zilnic pe internet, potrivit unui studiu


Jocurile online atrag tot mai multi amatori, inclusiv din randul celor mici, iar aproape 40% dintre copiii sub trei ani acceseaza zilnic internetul pentru a se juca, arata studiul "Copiii si internetul", realizat de compania de software educational Intuitext.

In timp ce copiii mai mici de trei ani folosesc mediul virtual ca spatiu de joaca, copiii sub 14 ani acceseaza si chat-urile, messenger-ul, forumurile si site-urile de muzica. Astfel, daca 43% dintre copii intra pe internet pentru a se juca, iar 19% pentru a vorbi pe messenger, chat sau forum, numai 23% cauta informatii pentru scoala.

La varste mai mici, numarul copiilor care cauta informatii pe internet este redus. Astfel, dintre scolari, numai 11,8% se ajuta de internet pentru teme.

Parintii constientizeaza pericolele la care copiii lor se supun intrand pe internet, doar 4,8% dintre cei chestionati pentru realizarea studiului citat considerand ca acestea nu exista. Parintii se tem in special de mesajele vulgare si neadecvate varstei (40% dintre cei chestionati) si de site-urile si jocurile violente (37,4%). Cu toate acestea, procentul parintilor care isi supravegheaza copilul de fiecare data cand acesta navigheaza pe internet este de doar 25,1%, in timp ce majoritatea, 47,4% fac acest lucru doar ocazional, iar 26% dintre parinti declara ca nu isi supravegheaza niciodata copilul atunci cand acesta este la calculator.

Studiul privind relatia copiilor cu calculatorul si cu mediul online a fost realizat in contextul discutiilor continue despre influentele pozitive si negative ale mediului online asupra dezvoltarii celor mici. Cercetarile internationale spun ca avantajele internetului si calculatorului sunt dezvoltarea unor capacitati ca cititul si atentia sau cresterea performantei scolare. Exista insa si pericole in folosirea exagerata a mediului virtual, respectiv aparitia depresiei in randul copiilor, violenta, tendinta de autoizolare. De asemenea, exista riscul ca acesti copiii sa devina asociali si obezi.

Studiul citat s-a desfasurat in luna februarie sub forma unui chestionar online la care au raspuns 3559 de parinti. Sursa NewsIn

406 vizualizari, 15 Februarie 2012
  • 1

    Cere sfatul medicului

    afla raspunsurile la problemele tale

    Afla acum

Discuta despre Psihiatrie

  • Defec de mers??? 1 zile, 12 ore, 32 min

    Am un baietel de 1 an si 3 luni,merge singurel de la 11 luni iar de 3luni am observat ca mersul este mai mult alergat iar...

  • Efecte ale denigrarii unuia din parinti 8 zile, 12 ore, 7 min

    Ce efect poate avea discreditarea unui parinte in fata copiilor, cand acestia au varste , de exemplu intre 5 si 9 ani?...

  • Dintisori 8 zile, 14 ore, 50 min

    Buna ziua,am o fetita de 6 ani si zece luni,a inceput sa i se schimbe dintisorii de pe la 5 ani si ceva in fata i-a...

  • Sportul la copii 9 zile, 4 ore, 42 min

    Va rog sa-mi spuneti si exemplificati de la ce varsta si de ce sunt sau nu indicate anumite sporturi pentru copii. ma...

Toate posturile

Citeste si

Arhiva
  • Sedentarismul - efecte asupra sanatatii Sedentarismul - efecte asupra sanatatii

    Generalitati Stim ca toti ar trebui sa facem exercitii fizice si sa urmam o dieta adecvata pentru a ne mentine sanatosi. Cu toate acestea, rareori facem aceste lucruri. Preferam stilul de viata sedentar deoarece nu ne obliga sa facem prea multe lucruri. Este mai...citeste mai mult

  • Bolile determinate de mediu Bolile determinate de mediu

    Generalitati Potrivit unui studiu realizat in 2006 de Organizatia Mondiala a Sanatatii, 24% dintre afectiunile cauzatoare de moarte sunt deteminate de factorii de mediu. Aceste afectiuni care au legatura directa cu mediul afecteaza in primul rand copiii din tarile...citeste mai mult

  • Cafeaua previne depresia Cafeaua previne depresia

    Femeile care beau una sau doua cesti de cafea zilnic sunt mai putin predispuse la depresie, potrivit unui studiu recent realizat de un grup de cercetatori americani. Studiul a fost efectuat pe 50 de mii de femei. Potrivit studiului, femeile care consumau 2 - 3...citeste mai mult

Loading