Dusmanii de zi cu zi ai memoriei si atentiei

Generalitati

Sus
Dusmanii de zi cu zi ai memoriei si atentiei

Memoria este banca de date la care apelam atunci cand avem nevoie, iar capacitatea de invatare ne ajuta sa acumulam din ce in ce mai multe informatii utile si necesare, dar aceste procese, care se fac cu ajutorul functiilor cerebrale, sunt mai putin eficiente in conditii de stress, de oboseala, in cazul in care organismul este slabit, sau atunci cand persoana traverseaza perioade de fluctuatii emotionale.

Mai mult, odata cu inaintarea in varsta, memoria devine din ce in cea mai slaba, iar deteriorarile de la nivel cerebral favorizeaza aparitia unor afectiuni grave precum maladia Alzheimer sau dementa.

Insa, o serie de masuri pot creste capacitatea noastra de a stoca informatii si pot avea si rol preventiv, contracarand efectele stresului si ale imbatranirii.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Cauzele banale ale deteriorarii functiilor cerebrale
  3. Fumatul 'sufoca' neuronii
  4. Tensiunea mare afecteaza creierul
  5. Recomandarea Secom
  6. Articole similare

Cauzele banale ale deteriorarii functiilor cerebrale

Sus

Stresul este dusmanul amintirilor, arata tot mai multe studii. Pierderile de memorie si lipsa de concentrare apar frecvent la tinerii care traiesc in conditii de stres deoarece expunerea prelungita la cortizol, hormonul stresului, afecteaza hipotalamusul, zona din creier implicata inclusiv in procesul de invatare.

Mai mult, studii recente arata ca multitaskingul aduce prejudicii constante concentrarii si scade performantele intelectuale. Specialistii explica acest efect prin faptul ca, facand doua-trei lucruri in acelasi timp, nu reusim decat sa ne mutam atentia de la o sarcina la alta.

Acest lucru forteaza creierul iar suprasolicitarea conduce la diminuarea abilitatilor de gestionare a informatiilor si, in final, conduce la o gandire mai lenta si lipsista de performanta.

Fumatul 'sufoca' neuronii

Sus

Un studiu realizat la Universitatea "Cambridge" si la Universitatea "Michigan", SUA, a demonstrat ca fumatul, activ sau pasiv, contribuie la degradarea capacitatii cognitive si la aparitia tulburarilor de memorie.

Explicatia ar fi ca expunerea la fumul de tigara reduce aportul de oxigen ce ajunge la creier. Daca persoana care fumeaza consuma si alcool in exces, riscul de deteriorare a memoriei creste. De altfel, este dovedit faptul ca alcoolul intarzie dezvoltarea intelectuala in cazul adolescentilor. In timpul somnului, creierul proceseaza, selecteaza si transfera informatiile din zona memoriei temporare in regiunea creierului responsabila cu memoria de lunga durata: hipotalamusul.

Asa se explica faptul ca atunci cand ne trezim odihniti, intelegem mai bine informatia acumulata inainte de culcare. Implicit, daca nu dormiti suficient, memoria si capacitatea de concentrare, vor avea de suferit. Mai mult, persoanele care dorm putin au un risc mai mare de depresie si de tulburari afective comparativ cu persoanele care dorm 7-8 ore pe noapte.

Este bine sa stiti si faptul somul odihnitor si reparator pentru organism se produce in intervalul orar 22 si 2 dimineata. In acest interval orar, considerat ideal, in corp este un nivel maximum de hormon numit melatonina, hormonul somnului. Acesta ajuta organismul sa se odihneasca in mod eficient astfel incat celula nervoasa sa se refaca.

Tensiunea mare afecteaza creierul

Sus

Hipertensiunea arteriala, mai ales atunci cand apare la tineri, este cel mai important factor de risc pentru aparitia bolilor cerebrale, alaturi de diabet.

In plus, cercetatorii de la Universitatea din Edinburgh, Marea Britanie, au observat ca persoanele cu varste cuprinse intre 60 si 75 de ani, care sufera de retinopatie diabetica, aparuta ca o complicatie a diabetului zaharat, prezinta un risc crescut de a se confrunta cu o scadere a capacitatii de concentrare si de memorare.

Printre afectiunile care predispun la tulburari de memorie se afla si epilepsia, artrita, scleroza multipla si infectiile.

Recomandarea Secom

Sus

Memoria buna si atentia pot fi mentinute, chiar si la varste inaintate, cu ajutorul unui aport optim de nutrienti care hranesc celula nervoasa si previn degradarea creierului.

Produsul natural Neuro Optimizer de la Secom, contine ingrediente care sustin metabolismul cerebral, precum citidina, fosfatidilcolina si L-Glutamina si aminoacizi precum acetil L-Carnitina si taurina care asigura protectie antioxidanta impotriva distrugerilor neuronilor cauzate de radicalii liberi.

Este bine de stiut ca celula nervoasa are in componenta 30% fosfatidilcolina, a carei productie este stimulata de Neuro Optimizer si ca, de asemenea, produsul favorizeaza productia de neurotransmitatori precum adrenalina, acetilcolina, dopamina, noradrenalina, substante implicate in cresterea performantelor intelectuale si in mentinerea concentrarii optime pe durata efortului intelectual.

Datorita taurinei din compozitie, Neuro Optimizer influenteaza pozitiv procesele celulare, cum ar fi conducerea impulsurilor nervoase si contractia musculara. De asemenea, creste cantitatea de glucoza metabolizata de creier si rata de folosire a oxigenului.

Acest lucru este foarte important deoarece creierul nu are propriile sale rezerve de glucoza, fiind dependent de cantitatea de glucoza metabolizata. Neuro Optimizer de la Secom, contribuie la refacerea si la imbunatatirea functiilor cerebrale.

Mai mult decat atat, Neuro Optimizer stimuleaza memoria, imbunatateste capacitatea de concentrare si mareste rezistenta si adaptabilitatea in perioadele solicitante. Produsul este util si ca adjuvant in tratarea unor afectiuni precum sindromul Down, scleroza multipla, deficitul de atentie, epilepsia, maladiile Alzheimer si Parkinson, senilitate, ataxie (tulburare de coordonare a miscarilor musculare voluntare), paralizie faciala, etc.

Mai multe detalii despre produsele Secom puteti citi accesand www.Secom.ro

Citeste si

Arhiva
  • Tulburarile anxioase- terapie si sfaturi utile Tulburarile anxioase- terapie si...

    Generalitati Tulburarile anxioase si atacurile de panica se caracterizeaza prin aparitia unei temeri intense, a unei anxietati importante ce poate determina instalarea unor episoade dispneizante, aritmice sau a unor probleme gastrointestinale. Atacurile de...citeste mai mult

  • Cand se transforma dietele pentru slabit in tulburari de alimentatie? Cand se transforma dietele pentru...

    Generalitati Tulburarile de alimentatie sunt, de obicei, complexe si tratarea lor necesita un efort considerabil. Dar, cu putin ajutor pot fi depasite. Anorexia, bulimia si tulburarea binge-eating sau mancatul compulsiv sunt boli ale mintii, trupului si spiritului si,...citeste mai mult

  • Sfaturi pentru imbunatatirea memoriei Sfaturi pentru imbunatatirea memoriei

    Generalitati O memorie buna depinde de sanatatea si vitalitatea creierului. Cu siguranta aveti nevoie de o memorie ascutita, fie ca sunteti un student ce invata pentru examenele finale, un profesionist - indiferent de domeniul de activitate sau o persoana in varsta....citeste mai mult

Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK