Fitness pentru bebelusi

Publicat la data de: 08 Octombrie 2007 | Actualizat la data de: 20 Noiembrie 2012
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
Fitness pentru bebelusi

S-ar putea sa nu te gandesti la "fitness" pentru bebelusi sau copii, dar in primii ani poti sa-i induci copilului un stil de viata activ.

La varsta de doi - trei ani se invata stapanirea miscarilor de baza cum ar fi mersul, alergatul, lovitul cu piciorul si aruncatul.

La aceasta varsta copiii sunt in mod natural activi, ofera-i mai multe oportunitati de a practica si de a-si consolida aceste abilitati.

Incurajandu-l sa se angajeze in jocuri active il ajuti sa fie normal din punct de vedere fizic acum si in viitor.

In fiecare zi, bebelusii ar trebui sa beneficieze de:
- cel putin 30 de minute de activitate fizica structurata (condusi de adulti)
- cel putin 60 de minute de activitate fizica nestructurata (joc liber)
- sa nu fie inactiv pentru mai mult de o ora (exceptand timpul cand doarme).

Cand te gandesti ca bebelusul sa devina activ, este important sa intelegi ce poate sa faca si ce abilitati sunt mai apropiate de aceasta varsta. La varsta de doi ani, bebelusii ar trebui sa fie capabili sa mearga, sa alerge si sa sara pe loc cu ambele picioare. La varsta de trei ani, copiii pot alerga si pot sari bine. Pe langa aceasta, copilul va invata sa-si tina echilibrul pe un picior pentru scurt timp, sa se urce cum trebuie, sa loveasca mingea inainte, sa arunce mingea de jos in sus si sa pedaleze.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Tipuri de fitness in familie
  3. Citeste pe aceeasi tema

Tipuri de fitness in familie

Sus

Mergi, joaca-te, exploreaza curtea sau du-te in parc. Poate fi distractiv pentru intreaga familie, nu numai pentru copil. De asemenea sunt multe jocuri pe care le poti juca impreuna cu copilul tau, ceea ce ii va furniza ocazii de distractie si de fitness:
- mergeti ca pinguinii, sariti ca o broasca sau imitati diverse miscari ale altor animale;
- stati fata in fata si tineti-va de maini. Leganati-va in spate si in fata si cantati;
- aplecati-va si atingeti solul. Mergeti cu mainile din fata atingand solul in directia inainte;
- aseaza-te pe pamant, cu fata in jos si fa un pod din corpul tau. Pune-l pe copil sa se tarasca pe sub el;
- jucati-va de-a urmatul conducatorului, sirul indian;
- ascultati muzica si dansati impreuna.

Posibilitatile sunt fara margini. Propune tu idei sau lasa-te condus de copil. De asemenea, gaseste modalitati de a limita timpul petrecut de copil in fata televizorului.
Cand copilul refuza sa se joace cu tine sau cu cei de-o seama cu el sau daca are dureri in timpul jocului, ar fi bine sa vorbesti cu pediatrul.
Copiii care sunt activi la varste fragede au tendinta de a fi activi pe parcursul vietii. Activitatea fizica imbunatateste stima de sine, poate ajuta la mentinerea unei greutati sanatoase si poate diminua riscul bolilor cum ar fi hipertensiunea, diabetul sau bolile cardiace.

Autor: Marius Demian
Sursa: Revista
Sanatatea copilului


Medici specialisti Pediatrie

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Regim pentru cresterea masei musculare Regim pentru cresterea masei musculare

    Generalitati A avea muschi bine definiti a devenit o constanta in dorintele tinerilor din ziua de astazi. Mersul la sala de fitness este o preocupare frecvent intalnita in randul lor. Sigur, ca si in cazul oricarui alt sport exista metode asociate care faciliteaza...citeste mai mult

  • Bioritmul bebelusilor, influentat de anotimpul nasterii Bioritmul bebelusilor, influentat de...

    Generalitati Bioritmul se defineste prin fluctuatiile lunare (de lumina, luna, nopti, zile, schimbari de sezon etc.) care guverneaza organismul uman. Se pare ca anotimpul nasterii influenteaza bioritmul bebelusilor din punct de vedere fizic, intelectual si emotional....citeste mai mult

  • Dezvaluirea secretelor celor care fac miscare Dezvaluirea secretelor celor care fac...

    Un program sanatos de miscare nu trebuie sa fie costisitor sau prelungit Eventuala lipsa a timpului sau a banilor nu trebuie sa stea in calea urmarii unui program sanatos de activitate fizica. Un sondaj national recent a aratat ca cel putin un sfert dintre cei...citeste mai mult

Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate