Pentru o alimentatie echilibrata si sanatoasa consumati cereale integrale!
Stire medicala
Din 2002, cerealele integrale sunt incluse in recomandarile Asociatiei Americane pentru Diabet vizand dieta in tipul 1, cat si in tipul 2 de diabet zaharat. Studiile clinice arata ca persoanele care consuma zilnic alimente ce contin cereale integrale, ca parte a unei alimentatii echilibrate si a unui stil de viata sanatos, au o probabilitate mai mica de a inregistra in timp cresteri in greutate, iar incidenta obezitatii in randul celor care consuma trei sau mai multe portii de cereale integrale pe zi este mai scazuta.
„Cerealele integrale se recomanda in alimentatia zilnica, fiind o alegere sanatoasa atat pentru micul dejun cat si pentru cele 2-3 gustari recomandate. Cerealele integrale constituie o sursa buna de fibre alimentare, sunt alimente cu un index glicemic mic si au o contributie majora, prin aportul vitaminelor si mineralelor pe care le contin, la mentinerea unui echilibru nutritional”, explica Prof. Dr. Gabriela Radulian de la Institutul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice ”Nicolae Paulescu”.
Consumul zilnic de cereale integrale contribuie la reducerea riscului de aparitie a unor afectiuni cu mare incidenta in randul populatiei in ultimii ani – obezitatea, diabetul zaharat, bolile cardiovasculare si neoplaziile. „Studiile epidemiologice au demonstrat ca cerealele integrale contribuie la reducerea nivelului colesterolului si, prin urmare, la scaderea cu 27-37% a riscului de evenimente coronariene atat la barbati cat si la femei”, completeaza Prof. Dr. Gabriela Radulian.
Cerealele integrale cuprind intreaga parte comestibila a cerealelor si au o deosebita importanta din punct de vedere nutritional. in timpul procesului de macinare se inlatura o mare parte a boabelor de cereale (coaja si germenii), fapt ce determina scaderea valorii nutritive a acestora. in schimb, cerealele integrale sunt o sursa bogata de fibre, antioxidanti, vitamine, minerale, carbohidrati complecsi si fitonutrienti.
“Calitatea produselor pe baza de cereale integrale si aportul lor la o alimentatie echilibrata pentru intreaga familie sunt prioritare pentru compania noastra. Cerealele integrale reprezinta o alegere corecta pentru o alimentatie echilibrata, imbunatatindu-se aportul de substante nutritive pe parcursul intregii zile si in special la micul dejun. Obiectivul nostru este sa venim in sprijinul consumatorilor cu o informare completa privind cereale integrale, care au un profil nutritional ridicat, promovand in acest fel un stil de viata sanatos”, a declarat Cristian Doxan, Country Business Manager – Breakfast Cereals.
Alimentatia are un rol determinant in ceea ce priveste sanatatea, este conforma cu varsta si trebuie sa se adapteze in permanenta nevoilor calorice ale organismului. Sustinuta de activitate fizica, alimentatia potrivita contribuie semnificativ la imbunatatirea calitatii vietii, mentinerea unei bune stari de sanatate si cresterea duratei medii de viata. O alimentatie echilibrata presupune reprezentarea optima a principiilor nutritive de baza (proteine, glucide, lipide, vitamine si elemente minerale) in fiecare zi.
- 1
Cere sfatul medicului
afla raspunsurile la problemele tale
Afla acum
Discuta despre Diete-Nutritie
-
Buna
8 zile, 18 ore, 17 min
Si eu am luat interactiv slim si nu am slabit nici un gram. a mai patit cineva ?
-
Calculi oxalati
13 zile, 7 ore, 20 min
Ieri am primit rezultatul in privinta calculilor "capturati" in urma spargerii acestora cu ultrasunete si eliminarea lor,...
-
Dieta
23 zile, 8 ore, 22 min
Am 18 ani, 1.63 si 64 de kg. as vrea sa urmez o dieta. puteti sa imi recomandati una? cam cat trebuie sa slabesc intr-o...
-
Dieta
27 zile, 3 ore, 2 min
Buna ziua,as vrea si eu o parere,am tinut dieta disociata adica 1zi carne,1legume,1zi paste,1zi legume fierte prima data...
Citeste si
Arhiva-
Sfaturi pentru a obtine beneficii din...
Beneficiile cerealelor integrale Consumul constant de cereale integrale constituie o modalitate simpla de a va asigura o viata sanatoasa, pe termen lung. Cerealele integrale contin o serie de substante nutritive esentiale: proteine, fibre, vitamine din complexul B,...citeste mai mult
-
Beneficiile cerealelor integrale
Generalitati Cerealele integrale sunt parte a oricarei diete sanatoase, oferind multiple beneficii pentru sanatate, cum ar fi prevenirea bolilor cronice. In plus, toate cerealele sunt surse excelente de carbohidrati complecsi. Cerealele furnizeaza multe...citeste mai mult
-
Iaurtul
Istoric Este gustos, sanatos, perfect pentru diete si necesar pentru o alimentatie echilibrata. Se pare ca a luat nastere dintr-o eroare: din laptele tinut pe vremea aceea intr-un burduf de piele si uitat afara la caldura. Este posibil ca denumirea de iaurt sa derive...citeste mai mult
