6 motive pentru care un pahar de vin zilnic iti va face bine


Un pahar de vin zilnic iti face bine!

Sus
6 motive pentru care un pahar de vin zilnic iti va face bine

Un pahar de vin zilnic iti face bine!

Sus

Lista cu beneficiile vinului este lunga si tot mai surprinzatoare de fiecare data. Binecunoscut deja ca fiind sanatos pentru inima, vinul consumat moderat aduce mult mai multe beneficii sanatatii.

Iata mai jos doar cateva motive pentru care este bine sa te respecti cu un pahar de vin pe zi.

1. Hrana pentru creier
Vinul ajuta la pastrarea memoriei. Cand cercetatorii au testat memoria unor femei de 70 de ani, ei au observat ca femeile care beau vin zilnic au obtinut rezultate mai bune decat cele care nu consumau. Vinul previne formarea cheagurilor de sange si reduce inflamarea vaselor sangvine, ambele fiind legate de problemele cu memoria si inima, sustin cercetatorii. Alcoolul din vin se pare ca ar creste nivelul colesterolului „bun” din organism, ceea ce iti va ajuta arterele sa scape de cheagurile sangvine.

2. Tine kilogramele sub control
Mai multe studii au constatat ca persoanele care beau vin zilnic, in cantitati moderate, sunt mai putin grase decat cele care consuma vin doar ocazional. Mai precis, consumatorii de vin sunt mai supli si au mai putina grasime in jurul taliei decat bautorii de lichior, de exemplu.

3. Apara organismul impotriva microbilor
Cercetatorii britanici au constatat ca in medie un pahar de vin pe zi reduce cu 11% riscul infectiei cu bacteria Helicobacter pylori, care provoaca ulcer, gastrita si cancer la stomac. Acelasi studiu mai sustine ca o jumatate de pahar cu vin este de ajuns pentru protectia impotriva bacteriilor patogene precum salmonela, prezente in alimente.

4. Combate afectiunile ovariene
Oamenii de stiinta australieni au observat in urma unui studiu ca un pahar de vin pe zi reduce riscul de cancer ovarian cu pana la 50%. Studii anterioare ale Universitatii din Hawaii au ajuns la aceleasi concluzii. Expertii cred ca resoponsabili sunt antioxidantii cu proprietati anticancerigene care se gasesc din abundenta in vin. Mai mult, intr-un studiu recent al Univeritatii din Michigan, s-a constat ca un compus al vinului rosu a contribuit la uciderea celulelor canceroase.

5. Construieste oase mai puternice
Femeile care beau vin in cantitati moderate au in medie masa osoasa mai mare decat cele care nu consuma vin. Alcoolul se pare ca ridica nivelul de estrogen. Acest hormon incetineste deteriorarea oaselor si mai putin producerea tesuturilor noi.

6. Previne problemele cu glicemia
Femeile aflate inainte de menopauza care beau zilnic 1-2 pahare de vin au cu 40% mai putine sanse sa dezvolte diabet tip 2 decat cele care nu beau, se arata intr-un studiu al Harvard Medical School. Desi nu se stie exact care este motivul, vinul se pare ca reduce rezistenta insulinica a diabeticilor.

Autor: Marius Bujor
Sursa Fitclub


6052 vizualizari, 11 August 2009
  • 1

    Cere sfatul medicului

    afla raspunsurile la problemele tale

    Afla acum

Discuta despre Diete-Nutritie

  • Buna 8 zile, 19 ore, 49 min

    Si eu am luat interactiv slim si nu am slabit nici un gram. a mai patit cineva ?

  • Calculi oxalati 13 zile, 8 ore, 52 min

    Ieri am primit rezultatul in privinta calculilor "capturati" in urma spargerii acestora cu ultrasunete si eliminarea lor,...

  • Dieta 23 zile, 9 ore, 54 min

    Am 18 ani, 1.63 si 64 de kg. as vrea sa urmez o dieta. puteti sa imi recomandati una? cam cat trebuie sa slabesc intr-o...

  • Dieta 27 zile, 4 ore, 34 min

    Buna ziua,as vrea si eu o parere,am tinut dieta disociata adica 1zi carne,1legume,1zi paste,1zi legume fierte prima data...

Toate posturile

Citeste si

Arhiva
  • 6 motive pentru care raceala persista 6 motive pentru care raceala persista

    Este deja un ritual anual: anotimpul rece se apropie si in ciuda tuturor eforturilor depuse, va alegeti cu o raceala. Cu un program de munca aglomerat, nu va permiteti sa luati o pauza de cateva zile doar pentru a trata o tuse timida si o raguseala; multi dintre noi...citeste mai mult

  • 7 motive pentru care puteti sa consumati mai multe oua 7 motive pentru care puteti sa...

    Generalitati Cui nu-i plac ouale? Omleta, oua ochiuri, fierte moi sau tari, ouale sunt placute si gustoase. Mai mult, pentru ca au putine calorii si importante calitati nutritive, acestea ar trebui sa faca parte din dieta oricarei persoane care vrea sa slabeasca...citeste mai mult

  • Vinul rosu – licoarea draga inimii Vinul rosu – licoarea draga inimii

    Generalitati Francezii continua sa uimeasca lumea stiintei prin modul cum reusesc sa aiba inimi sanatoase tun, desi consuma cantitati impresionante de grasimi saturate. Raspunsul la asa-numitul „paradox francez” e posibil sa il gasim intr-un pahar cu...citeste mai mult

Loading