Muzica de opera poate ajuta la recuperarea pacientilor care au suferit un atac vascular cerebral


Muzica de opera poate ajuta la recuperarea pacientilor care au suferit un atac vascular cerebral

Muzica de opera poate ajuta la recuperarea pacientilor dupa ce au suferit un atac vascular cerebral, potrivit medicilor de la Universitatea din Pavia, informeaza BBC.

Potrivit cercetatorilor, ascultarea tipului potrivit de muzica poate incetini ritmul cardiac si poate scadea presiunea sangelui. Muzica de opera, precum aria "Nessun Dorma" de Puccini, cu crescendo-uri si diminuendo-uri, este cea mai indicata si poate ajuta la reabilitarea dupa atac cerebral, potrivit autorilor studiului.

Muzica este deja folosita holistic in multe spitale, deoarece, in afara faptului ca este ieftina si usor de administrat, are si efecte vizibile asupra corpului si starii sufletesti a pacientului. Muzica cu tempo rapid creste rata batailor inimii si presiunea sangelui, in timp ce muzica cu ritm mai lent le scade. Potrivit medicilor, muzica induce modificari continue si dinamice in sistemul cardiovascular.

Medicii italieni au cerut unui numar de 24 de voluntari sanatosi sa asculte cinci melodii clasice si le-au monitorizat reactiile organismului. Printre melodii au fost incluse selectii din "Simfonia a IX-a" a lui Beethoven, o arie din "Turandot" de Puccini, "No. 169" de Bach, "Va pensiero" din Nabucco si "Libiamo Ne Lieti Calici" din opera "La Traviata" de Verdi.

Fiecare crescendo muzical produce ingustarea vaselor sanguine, creste presiunea sangelui si rata batailor inimii. In schimb, diminuendo-urile, scaderi graduale de volum, produc relaxare, scad rata batailor inimii si presiunea sangelui.

Cercetatorii au testat mai multe combinatii de muzica pe voluntari si au descoperit ca melodiile bogate, care alterneaza intre rapid si lent, par sa fie cele mai bune pentru circulatia sangelui si pentru inima.

Sursa NewsIn

Nou
Programeaza-te online la doctor. Click aici!
704 vizualizari, 24 Iunie 2009
Programeaza-te Online La Doctor

Discuta despre Medicina Generala

  • Accident vascular? 4 zile, 8 ore, 6 min

    Buna ziua prietenul meu dupa o cearta f mare cu cineva cearta care a avut loc seara,a doua zi dimineata cand s-a trezit a...

  • Pete rosii pe picioare in urma paraliziei 9 zile, 15 ore, 13 min

    Buna, mama mea a avut acident vascular cerebral,a paralizat pe partea stanga,dupa tratament e mai bine dar o dore mana si...

  • Recuperare avc ischemic 9 zile, 17 ore, 5 min

    Buna, tatal meu a suferit in 9 martie 2012 un avc ischemic(partea stanga),are memoria buna,merge sprijinit,mana o misca...

  • Cat de eficient este actoveginul? 14 zile, 4 ore, 54 min

    Care medicament dintre actovegin si cerebrolyzin este mai eficient in cazul acc ischemic

Toate posturile

Citeste si

Arhiva
  • Dieta poate ajuta la ameliorarea simptomelor artritei reumatoide? Dieta poate ajuta la ameliorarea...

    Dieta poate ajuta? Persoanele care sufera de artrita reumatoida au auzit de o dieta specifica sau anumite alimente, care pot ameliora durerea, rigiditatea articulara si oboseala. Intr-o zi, alimentatia poate deveni tratament de electie pentru persoanele care...citeste mai mult

  • Consumul de peste poate ajuta sanatatea inimii Consumul de peste poate ajuta...

    Generalitati Acizii grasi omega 3 care se gasesc in peste sunt buni pentru sanatatea inimii. Articolul de fata arata cum beneficiile consumului de peste depasesc orice risc. Pentru persoanele ingrijorate pentru sanatatea inimii – indiferent daca vor sa le...citeste mai mult

  • Beneficii oferite de consumul de soia Beneficii oferite de consumul de soia

    Generalitati Cele mai importante studii realizate recent au fost cele care au descoperit fitochimicalele si beneficiile pe care soia le aduce organismului uman - printre acestea se afla: imbunatatirea functionarii sistemului cardiovascular si osos, prevenirea...citeste mai mult

Loading