Coronavirus Update

Care activitati se potrivesc carei varste?

Care activitati se potrivesc carei varste?



In functie de varsta si de personalitate, copiii au diferite preferinte in materie de sport. Unii pot sa adore apa de la primul contact, altii pot reactiona prin teama. Sotul tau se poate sa fi fost vedeta echipei de fotbal din scoala, iar celui mic sa-i placa mai mult sa danseze.

Toate astea sunt lucruri perfect normale, avand in vedere ca fiecare avem personalitati si preferinte diferite. Tu trebuie doar sa intelegi aceste preferinte si sa-l lasi sa practice sportul care il atrage.

Copiii nu au nevoie de sport intr-un cadru organizat pentru a se dezvolta asa cum ne dorim cu totii. Este suficient sa mearga la plimbare cu rolele sau cu bicicleta cu familia sau sa se joace fotbal, sau orice altceva cu fratele sau cu copiii vecinilor.

Fiecare copil are propriul ritm de dezvoltare, asa ca cel mai bine este sa lucrezi cu el in functie de maturitate si de capacitatile pe care si le insuseste.

Intre 2 si 3 ani
Copiii foarte mici incep sa deprinda diferite activitati alergand, aruncand lucrurile, sarind, dar sunt prea mici pentru majoritatea exercitiilor structurate. Ce poti incerca:
- Sa alergati sau sa va plimbati prin curte sau in parc
- Sa va jucati in apa
- Sa urmati cursuri profesioniste de gimnastica pentru bebelusi

Intre 4 si 6 ani
- Dansul
- Jocuri precum sotron sau leapsa
- Mersul pe tricicleta sau pe bicicleta cu roti ajutatoare
- Saritul corzii
Dupa varsta de 6 ani, capacitatile motrice ale copiilor incep sa se dezvolte mai bine. Copilul tau s-ar putea chiar sa fie pregatit pentru sporturi de echipa.

Intre 7 si 10 ani
- Basebal
- Gimnastica
- Fotbal
- Inot
- Tenis
- Ciclism

Peste 10 ani
- Jocuri de echipa organizate
- Antrenamente supravegheate pregatitoare pentru diferite sporturi
- Jocuri ce presupun alergare
In ceea ce priveste jocurile tip competitie organizata, asigura-te ca cel mic chiar vrea sa le urmeze. Nu-l forta niciodata sa participe la un joc sau sa intre intr-o echipa.

Fii atenta si la programul celui mic. Daca copilul tau pe langa programul de la gradinita sau de la scoala ia deja si lectii de muzica, un program de sport adaugat s-ar putea sa duca la suprasolicitarea lui.

Daca vrei sa-ti implici copilul in practicarea unui sport, ia in considerare si aspectele care diferentiaza un sport de altul: echipamentul si costurile pe care acesta le presupune, contactul fizic care se stabileste in diferite sporturi, ce poate invata cel mic de pe urma sportului ales, performantele pe care le-ar putea obtine, marimea echipei, oportunitatea de a participa la activitatea echipei.

Este bine ca un copil sa experimenteze mai multe sporturi si sa-si aleaga chiar el pe cel sau cele care ii plac si ii se potrivesc mai bine. Cu cat copiii se implica in mai multe activitati si gasesc una care sa le faca intradevar placere, cu atat o sa se bucure mai mult de ea.

E bine sa experimentati atat sporturile de echipa, precum fotbalul, cat si sporturile individuale, precum tenisul sau alergatul.

Simona Chiric
Redactor Copilul.ro


  •  

    Interpretare simptome

    semnificatia simptomelor si afectiunile probabile

    Afla acum