supradotati
Copilul supradotat… speranta secreta a multor parinti
Psiholog Anda Negru
Psihologie
Generalitati Un cunoscut cercetator in domeniul educational, Benjamin Bloom, impreuna cu o echipa de asistenti de la Universitatea din Chicago au facut un studiu de 5 ani, pe 120 de superstaruri: inotatori olimpici, jucatori de tenis, pianisti, sculptori, mari matematicieni si oameni de stiinta, toti varfuri ale domeniului lor. Concluzia a fost ca aceste superstaruri nu s-au nascut asa pur si simplu, ci au fost educati in acest spirit. Talentul lor poate fi diferit, dar experientele din copilarie au tendinta sa fie extraordinar de asemanatoare. Bloom considera ca majoritatea copiilor, daca li se ofera conditiile necesare, pot invata aproape orice. El insista spunand: “Potentialul uman este mult mai mare decat cel masurabil prin IQ sau prin teste de aptitudini”. O alta mare surpriza a cercetarii a fost modul extrem de puternic in care caminul, familia influenteaza procesul de dezvoltare a unui superstar. O mama isi aminteste cum mergea prin muzee cu copilul si mai tarziu... [continuare]
Ce este coeficientul de inteligenta (iq) si cum se masoara?
Dr. Baican Iuliana
Medic Rezident
Cum se defineste coeficientul de inteligenta- IQ-ul ? Coeficientul de inteligenta/ Intelligence Quotient (IQ-ul) este un scor obtinut in urma unor teste standardizate de memorie, gandire logica si spirit de observatie care masoara inteligenta unei persoane, fie adult sau copil, atat din punct de vedere al capacitatilor cognitive, precum si in ceea ce priveste predictia pentru performanta academica si socio-profesionala a subiectului evaluat. La baza acestui concept stau studiile despre psihologia personalitatii si a inteligentei ale psihologului si filozofului german William Stern. Conform cercetarilor acestuia, inteligenta individului consta in capacitatatea acestuia de a-si adapta gandirea unor cerinte noi in mod constient. Rezultatele acestor teste pot fi diferite chiar si la acelasi individ in functie de factori precum starea de tensiune sau oboseala. In urma studiilor desfasurate de-a lungul timpului se considera ca IQ ul se afla sub influenta mostenirii genetici, insa... [continuare]
Generalitati Copiii cu posibilitati si disponibilitati superioare, exceptionali, talentati, supradotati, inzestrati, supranormali..., manifesta abilitati deosebite intr-un domeniu sau chiar in mai multe, depasind coeficientul inteligentei medii, in plan abstract sau in cel practic-actional; au o capacitate sporita in rezolvarea problemelor, adoptand solutii creatoare. Inteligenta supradotatilor determina atat organizarea mentala cat si cea comportamentala, facilitand adaptarea la mediu si relationarea cu acesta. Astfel, un copil supradotat devine productiv si creator in conditiile cand intelectul sau cuprinde dimensiunile de flexibilitate, fluiditate, originalitate, esentializare si autoorganizare (reglare in raport cu realitatea). Sporirea capacitatilor si aptitudinilor intr-un domeniu sau altul de activitate, este in functie si de conditiile de viata ale individului si asimilarea experientelor prin activitatea de invatare organizata sau spontana. Sistemul de... [continuare]
Educatia tinerilor supradotati, capabili de performanta inalta
Autor: SfatulMedicului
Capitolul I - Dispozitii generale si definitii ARTICOLUL 1 Prezenta lege creeaza cadrul juridic de functionare si organizare a Centrului National de Instruire Diferentiata, precum si organizarea institutionala a programelor de educatie diferentiata pentru tinerii supradotati, capabili de performanta inalta. ARTICOLUL 2 De dispozitiile prezentei legi beneficiaza tinerii supradotati, capabili de performanta inalta, cetateni romani cu domiciliul sau resedinta pe teritoriul Romaniei. ARTICOLUL 3 In conformitate cu reglementarile Legii invatamantului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prezenta lege urmareste sa promoveze si sa garanteze dreptul la o educatie diferentiata, creand un cadru legislativ si tehnico-logistic pentru formarea de elite profesionale in toate domeniile de activitate, prin intermediul: a) educatiei diferentiate, ca ansamblu de programe educationale formale, nonformale si informale, adecvate dezvoltarii segmentului de... [continuare]
Credeti ca trebuie sa consult un psiholog?
buna ziua.problema mea e foarte delicata.Sotul meu are fantezii cu swing si care mi le-a inpartasit si mie.O familie de prieteni de ai nostri au incercat sa ma convinga,deorece eu am fost impotriva lucrului acesta.Am tot refuzat pina cind inevitabilul s-a produs,dar nu chiar cum a vrut sotul.Intr-o ai cind am venit de la servici l-am gasit pe sotul meu impreuna cu sotul acelei familii de prieteni,servind cite o bere.Am mers am facut un dus si am venit si eu la ei.Prietenul repectiv s-a ridicat si a inceput sa-mi maseze umerii,recunosc ca sunt inebunita dupa asa ceva.M-a intrebat daca as vrea sa-mi faca un masaj iar eu m-am uitat la sot,acesta spunind ca e ok,si mi-a zis sa merg in dormitor.am mers cu respectivul,sotul raminind sa termine berea.masjul afost extraordinar,dar la un moment dat atingerile acestuia au inceput sa ma excite,permitindui acestuia sa-mi faca cunilingus.verau sa spun ca atunci cind avenit sotul in camera,mi-a fost cam teama,dar el m-a inbratisat.cred ca nu... [continuare]
am un baiat de 4ani si 6 luni a inceput sa vorbeasca mai tarziu adica pe la 3 ani,din toamna merge la camin ,problema este ca acasa vorbeste cu noi si face de toate dar la camin mi-a spus educatoarea ca nu colaboreaza aproape deloc face lucrurile doar cand vrea el.ar putea fi o problema comportamentul lui?d-na educatoare mi-a recomandat sa merg cu el la un psiholog .ce sa fac ? as vrea sfatul unui doctor bun eu sunt din din galati [continuare]
- « Pagina precedenta
- Pagina urmatoare »


Urmareste Sfatul Medicului
Aboneaza-te la Newsletter