Coronavirus Update

Obiceiuri care v-ar putea afecta sanatatea

Actualizat la data de: 31 August 2017
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
Obiceiuri care v-ar putea afecta sanatatea

Foarte multe obiceiuri pe care le-ati deprins in copilarie sau pe parcurs, desi par inofensive, pot dauna sanatatii. De aceea este indicat sa fiti constienti de riscurile lor si sa incercati sa le corectati.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Principalele obiceiuri
  3. Citeste pe aceeasi tema

Principalele obiceiuri

Sus

Trosnitul degetelor. Acest obicei nu doar ca ii deranjeaza pe cei din jur prin zgomotul produs, insa, in timp, poate cauza inflamarea mainilor si slabirea articulatiilor. In plus, se pare ca trosnitul degetelor poate creste riscul de aparitie a artritei.

Rosul unghiilor. Acesta poate deteriora dintii, precum si pielea din jurul unghiilor, provocand dezvoltarea infectiilor. Sunteti, de asemenea, mai expus bolilor contagioase atunci cand va introduceti degetele in gura. Daca stresul ar putea fi motivul pentru care va roadeti unghiile, atunci incercati sa inlocuiti obiceiul cu ajutorul exercitiilor fizice.

Dormitul insuficient. Daca nu dormiti suficient, nu veti face decat sa va pierdeti energia pentru a doua zi. In plus, dormitul insuficient poate creste riscul dezvoltarii bolilor de inima, diabetului si depresiei si, de asemenea, puteti intampina dificultati in a va concentra pe parcursul zilei.

Stabiliti o ora la care sa va culcati si respectati-o. Nu uitati ca optim este sa dormiti 7-8 ore pe noapte.

Navigatul pe internet seara. "Lumina albastra" oferita de gadget-uri electronice, cum ar fi telefoane, calculatoare si televizoare, va poate strica somnul.

Si unele studii arata ca prea multa lumina in timpul noptii poate creste riscul aparitiei cancerului de san si de prostata, diabetului, obezitatii si bolilor cardiovasculare.

Indicat este sa dormiti cu luminile stinse daca vreti sa aveti o noapte linistita si un somn bun.

Statul la birou mult timp. Majoritatea oamenilor petrec mult timp pe scaun, la birou, in fata calculatorului. Acest lucru incetineste metabolismul, ceea ce inseamna ca puteti castiga in greutate.

Solutia consta in pauze mici si dese, in plimbari de 10 minute la o ora de stat pe scaun.

Consumul unei cantitati mari de alcool. Femeile care beau mai mult de sapte bauturi alcoolice pe saptamana si barbatii care beau mai mult de 14 sunt mai predispusi la a dezvolta afectiuni renale, boli hepatice, probleme digestive, probleme cardiace, leziuni osoase si chiar unele forme de cancer.

Studiile au demonstrat ca un consum moderat de bauturi - pana la o bautura pe zi pentru femei si doua pe zi pentru barbati - ar putea reduce riscul aparitiei anumitor afectiuni cardiace.

Consumul unei cantitati mari de alimente. Chiar daca este vorba de mancare sanatoasa, tot veti creste in greutate, iar acest lucru poate favoriza aparitia bolilor de inima, diabetului zaharat si hipertensiunii arteriale, dar si a unor tipuri de cancer.

Mancarea de tip fast-food contine multe calorii si mult zahar, iar cei care au obiceiul de a consuma frecvent acest tip de mancare pot prezenta un risc crescut de aparitie a obezitatii, diabetului si bolilor de inima.

Insingurarea. Cei care petrec foarte mult timp singuri pot fi predispusi la tristete, depresie, la hipertensiune arteriala si Alzheimer.

Incercati sa iesiti mai des fie cu familia, fie cu prietenii sau sa practicati un sport unde puteti socializa.

Fumatul. Acest obicei prost va afecteaza aproape fiecare organ din corp, cauzand boli cardiovasculare, cancer, diabet, accident vascular cerebral, bronsita, emfizem pulmonar, creste riscul aparitiei tuberculozei, problemelor oculare si artritei reumatoide.


Medici specialisti Medicina Generala

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter
Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate