Reprezinti o clinica medicala? Uite cum te putem ajuta!

Clinica medicala

SPITALUL OXXYGENE

SPITALUL OXXYGENE este mai mult decat un spital! Este un concept de viata, de prietenie si de sanatate! Pentru o calitate a vietii mai buna in contextul unei stari de sanatate mai stabila!Depinde de tine acum cum vei trai mai tarziu!

Consultatie Dementa Alzheimer si alte forme de dementa in contract cu CAS

A
Consultatie Dementa Alzheimer si alte forme de dementa in contract cu CAS

Boala Alzheimer este o tulburare neurodegenerativa progresiva caracterizata prin distrugerea de celulele nervoase, constituita dintr-o lunga etapa asimptomatica – in care pacientul nu prezinta nici un semn legat de memorie si gandire (peste 10-15 ani), urmata de etapa clinica (alti 8-10 ani) cu manifestari specifice in aria cognitiva (pierderi de memorie, afectarea rationamentului, tulburari comportamentale, etc).Aceste tulburari se incadreaza initial ca deficit cognitiv usor- pacientul functioneaza in continuare independent desi are anumite dificultati, cu evolutie de obicei catre stadiul de dementa (in care activitatile zilnice sunt sever afectate pana la imposibilitatea de a fi efectuate independent). Din totalul de sindroame dementiale, majoritatea au drept cauza boala Alzheimer- studiile arata intre 60% si 80% din cazuri.Aceste repere temporale sunt rezultatul unor studii statistice si nu reprezinta obligatoriu evolutia oricarui pacient – “Exista pacienti si nu boli!”

1. Cauze si factori de risc- Peste 30 de ani de cercetari intensive nu au dus pana acum la stabilirea clara a unor cauze exacte, facand ca aceasta boala sa devina una din provocarile majore ale medicinei moderne. Factorii genetici sunt implicati, alaturi de expunere la diverse micro-organisme, toxine, pierderea de suport trofic- dezechilibre hormonale si de nutrienti (vitamine, minerale), traumele craniene (chiar si traumatismele craniene minore repetate), inflamatia sistemica, tulburarile de somn, stres, stil de viata inadecvat.

2. Tipuri de boala Alzheimer

a. timpurie- cu simptome debutate la o varsta mai mica de 65 ani- de obicei, pacientii au intre 40 si 50 de ani cand observa primele semne- de obicei legate de memorie.

b. tardiva- debut al simptomatologiei peste 65 ani. Aceasta clasificare se refera la aparitia clinica a simptomelor, nu a modificarilor din creier, care de cele mai multe ori evolueaza deja de peste 10-15 ani

c. familiala- mutatii genetice specifice- anumite gene specific.

Simptome

Evolutie

Diagnostic

Tratament +Preventie

Tratamentul clasic - monoterapie sau asociere a cel putin doua din urmatoarele substante- memantina, rivastigmina, donepezil, galantamina- rezultate modeste in studii, amelioreaza clinic simptomele dar nu incetinesc degradarea creierului. Se pot adauga tratamente ale simptomelor asociate- antidepresive, anxiolitice, inductori de somn.

Tratamentul suportiv- vizeaza echilibrarea functiilor organismului si optimizarea functionalitatii tesuturilor pentru a incetini procesele de degradare. Aceasta abordare integrativa implica identificarea factorilor cauzatori), indepartarea lor, urmata apoi de refacerea rezervelor functionale si imbunatatirea rezilientei neuronilor prin stimulare si antrenament. Boala Alzheimer este caracterizata de acumularea in creier a beta-amilodului si a proteinelor tau, cu efect direct de distrugere a neuronilor si destabilizare a legaturilor dintre ei.

Amiloidul se crede ca ar fi aparut in evolutia noastra ca specie ca factor de  protectie cu rol anti-inflamator si antimicrobian, dar activarea cailor de producere a acestuia in mod cronic, semipermanent duce la un raspuns al organismului inadecvat, care isi depaseste rolul protector si in schimb afecteaza functionare normala a celulelor nervoase. Trebuie corectati astfel factorii favorizanti ai activarii acestora si activarea  mecanismelor de protectie neuronala.

Cauze inflamatorii- infectii virale sau bacteriene cronice, cu evolutie tacuta; optimizarea igienei orale si a sanatatii cavitatii bucale in general. Multipli agenti patogeni au fost descoperiti in creierul pacientilor cu boala Alzheimer si studii arata ca un status inflamator sistemic (al intregului organism) crescut este un factor nu doar de risc cat si de agravare a deficitului cognitiv.

Intoxicatiile- metale grele, micotoxine- duc la activarea cronica a sistemului imun cu aparitia unor reactii de aparare care nu rezolva cauza, dar afecteaza creierul- acumularea de amiloid si proteine tau. Identificarea unor astfel de probleme si rezolvare lor permite sistemului imun sa revina la parametri normali de functionare.

Optimizarea metabolica- prin dieta adecvata si miscare

Al doilea pas este restabilirea nivelului optim de substante necesare creierului, restabilirea valorilor optime de nutrienti (vitramine, minerale, pentru a permite functionarea corecta a organismului, inclusiv sau mai degraba mai ales a creierului).

Re-echilibrare hormonala- evaluarea complexa a statusului hormonal- studiile arata ca difunctiile hormonalela nivelul multiplelor axe hormonale influenteaza direct memoria si comportamentul.

Cresterea oxigenarii celulare- optimizarea somnului si asigurarea de oxigenare corecta in timpul somnului; cresterea directa a oxigenarii tesuturilor prin oxigen-ozonoterapie care are avantajul suplimentar de a scade inflamatia sistemica

Administrarea de neurotrofice- substante care sustin direct metabolismul celulelor nervoase si functionarea lor corecta

Antrenamentele pentru creier- jocuri interactive, invatarea de lucruri noi, dobandirea de abilitati noi (invatarea unui instrument muzical, unei limbi straine)

Stimularea directa a tesutului cerebral pentru a reface transmiterea electrica a informatiilor intre neuronii nostril prin stimulare magnetica transcraniana –TMS

Spitalul Oxxygene este prima unitate private cu profil geriatric, specializata in tratamentul pacientilor geriatric dar si al celor cu dementa Alzheimer si alte tipuri de dementa, omologata de Ministerul Sanatatiisi aflata in contract cu CAS ILFOV pentru spitalizare  de lunga durata (pana la 12 zile), spitalizare de zi si ambulatoriu integrat de specialitate.

Orice pacient care prezinta semne minore de tulburare neuroconitiva trebuie evaluat complex inclusive bioumoral si imagistic, pentru a nu clasifica gresit o dementa fie ca degenerative, fie ca vasculara , fara a verifica daca nu este o dementa mixta care in mod firesc poate beneficia de o alta abordare.

SPITALUL OXXYGENE

M
D
J
7:00-20:00
Reprezinti o clinica medicala? Uite cum te putem ajuta!