Cazurile de malpraxis s-ar putea rezolva mai rapid, prin intelegere intre pacient si medic

Cazurile de malpraxis s-ar putea rezolva mai rapid decat in prezent, prin intelegere directa intre pacient si furnizorul de servicii medicale, potrivit unor modificari legislative elaborate de Ministerul Sanatatii si facute publice miercuri.

Datorita acestor modificari, pacientii vor putea preintampina un proces in instanta, care poate avea o durata indelungata si costuri uneori peste puterile lor financiare, precizeaza reprezentantii ministerului.

"Prin noile modificari la Legea 95/2006, Ministerul Sanatatii urmareste intarirea rolului si a atributiilor comisiilor de monitorizare si competenta profesionala pentru cazurile de malpraxis care functioneaza la nivelul directiilor de sanatate publica. De asemenea, am introdus dispozitii noi prin care se vor putea solutiona mult mai rapid cazurile de malpraxis prin facilitarea procedurilor administrative si reducerea la minimum a procedurilor juridice", spune ministrul Sanatatii, Cseke Attila.

Decizia comisiei va trebui sa stabileasca nu numai daca in cauza a fost sau nu o situatie de malpraxis, asa cum se intampla in prezent, dar sa se pronunte si asupra circumstantelor, a cauzelor, naturii si intinderii prejudiciilor produse pacientilor. S-a stabilit, de asemenea, ca la dezbaterile comisiei de malpraxis sa participe si un reprezentant al societatii de asigurari.

Noile modificari vor fi aplicate dupa aprobarea lor in parlament.