MedLife a incheiat semestrul I cu o crestere de 28% fata de aceeasi perioada a anului trecut

„Integrarea serviciilor de sport si a celor de recuperare medicala in abonamentele medicale cu aceleasi facilitati fiscale pentru angajati ar putea contribui major la degrevarea bugetului asigurarilor sociale de sanatate”

• In S1 2022, MedLife a inregistrat o cifra de afaceri consolidata pro-forma de 865 milioane lei, in crestere cu 28% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Rezultatele reflecta grija continua fata de nevoile pacientilor prin diversificarea portofoliului de servicii.

• Cumulul important de investitii din primele sase luni - 12 achizitii, sase deschideri de unitati noi si retehnologizare - este rezultatul sinergiilor de dezvoltare si consolidare la nivel de grup.

• In completarea serviciilor oferite la nivel national, MedLife a integrat in acest an si servicii de wellness. Viziunea companiei pentru un pacient mai sanatos inseamna includerea acestora in abonamentele medicale cu aceleasi facilitati fiscale pentru salariati.

• Unul dintre obiectivele strategice ale companiei pentru perioada urmatoare este accelerarea finalizarii proiectului MedLife Medical Park. Procesul de transformare a proiectului a urmarit si consolidarea echipelor medicale, si alinierea acestora la noua capacitate ce urmeaza a fi lansata, ceea ce a condus la o scadere a profitabilitatii pe termen scurt.

• in acelasi timp, cererea pentru serviciile in regim de ambulatoriu din clinici continua sa fie ridicata, acestea fiind motorul dezvoltarii celorlalte divizii de business: spitale, laboratoare si abonamente medicale.

MedLife, liderul pietei de servicii medicale private din Romania si singura companie cu capital romanesc din topul operatorilor de servicii medicale private, anunta rezultatele financiare aferente primului semestru. Astfel, in primele sase luni ale anului, MedLife a inregistrat o cifra de afaceri consolidata pro-forma in valoare de 865 milioane lei, in crestere cu 28% fata de primul semestru din 2021. Potrivit reprezentantilor companiei, cifra de afaceri pro-forma raportata nu include trei achizitii importante: Spitalul Muntenia, Grupului Medici’s si SWEAT Concept, acestea fiind in curs de aprobare a Consiliului Concurentei sau in curs de finalizare.

Evolutia financiara a grupului reflecta investitiile realizate in aceasta perioada – consolidarea retelei MedLife la nivel national prin deschiderea si achizitia de noi clinici si centre medicale de excelenta in orase cheie din tara, pentru a imbunatati accesul la servicii medicale de calitate, si pentru a contribui la un stil de viata mai sanatos al pacientilor prin solutii complexe.

Astfel, MedLife si-a dezvoltat infrastructura medicala prin semnarea a 12 achizitii strategice menite sa consolideze serviciile oferite la nivel national prin intermediul celor doua retele ale grupului: MedLife si Sfanta Maria. Pe langa consolidarea pozitiei de lider la nivel national, grupul a urmarit dezvoltarea unor linii de business care sa raspunda nevoilor pacientilor cu solutii specifice, de nisa, cum sunt diagnosticul si tratamentul cancerelor, prin achizitia Neolife sau a grupului OncoCard Brasov, a afectiunilor oftalmologice, prin achizitia Opticristal, dar si integrarea serviciilor de wellness, prin preluarea pachetului majoritar al salilor de fitness Sweat Concept.

Din grija fata de nevoile pacientilor si din dorinta de a creste accesul la servicii medicale de excelenta, MedLife a continuat si proiectele de dezvoltare organica prin noi inaugurari de centre medicale la nivel national, precum deschiderea a doua clinici de medicina dentara la Craiova si Ploiesti sub brandul DENT ESTET, deschiderea unei Hyperclinici noi la Targu Mures, dar si lansarea unor centre de nisa la Arad, Targoviste si Craiova.

Din pozitia de lider al pietei de servicii medicale private, ne-am asumat responsabilitatea de a ne adapta obiectivele de dezvoltare astfel incat sa raspundem cat mai bine nevoilor pacientilor. Eforturile sustinute realizate inca de la inceputul pandemiei, prin derularea studiilor de cercetare despre COVID-19, precum si prin diversificarea portofoliului de servicii se reflecta si in evolutia business-ului nostru. Astfel ca fiecare proiect demarat in primul semestru, atat in ceea ce priveste achizitiile, cat si investitiile pentru noi unitati medicale, se va traduce in rezultate pe termen lung pentru investitori si in valoare adaugata pentru pacientii nostri”, a declarat Dorin Preda, Director Executiv MedLife Group.

In ceea ce priveste performanta liniilor de business, grupul a inregistrat cele mai mari cresteri pentru divizia de clinici, cu 48,6% fata de anul trecut, respectiv spitale – cu 14,4% in comparatie cu perioada similara din 2021. Aceasta evolutie reflecta cererea care se mentine ridicata pentru serviciile in regim de ambulatoriu in reteaua de clinici si care reprezinta motorul de dezvoltare pentru celelalte divizii de business: spitale, laboratoare si abonamente medicale.

In acelasi timp, divizia de stomatologie a avut o crestere mai temperata, urmare a investitiilor realizate in aceasta perioada in noi achizitii si inaugurari de noi clinici dentare.
Starea de sanatate a angajatilor, factor important pentru cresterea performantei business-urilor din Romania, dar si a economiei in ansamblu
Aditional dezvoltarii serviciilor integrate pentru pacienti, MedLife a continuat sa dezvolte si portofoliul de servicii dedicate companiilor. Pe langa programele de preventie si educatie medicala pentru angajati sau rapoartele personalizate despre starea de sanatate a acestora, compania a continuat sa isi extinda in tot acest timp portofoliul si cu alte solutii medicale adaptate nevoilor companiilor, si mai ales a angajatilor – serviciul premium Concierge Doctor, asistenta medicala la sediul companiei sau in orice zona din tara prin clinicile medicale mobile, programe de wellbeing pentru angajati sustinute prin sesiuni de fitness online, gimnastica medicala sau masaj la birou.

„In contextul pandemiei si al crizei din regiune, mediul de afaceri din Romania a fost greu incercat in ultimii doi ani, astfel ca este esential ca business-urile sa aiba un partener care sa le ofere sprijinul necesar pentru a creste sanatos in perioada urmatoare. De aceea, anul acesta am continuat sa dezvoltam abonamentele medicale pentru clientii corporate cu solutii de asigurare si sa ne extindem serviciile pentru segmentul IMM, astfel incat sa ajutam companiile sa aiba in continuare grija de sanatatea angajatilor lor si sa atinga un nou nivel de performanta”, a adaugat Dorin Preda, Director Executiv MedLife Group.

Perspective pentru al doilea semestru: plan echilibrat de achizitii si investitii pentru dezvoltarea retelei si a infrastructurii existente
Ca obiective pentru perioada urmatoare, reprezentantii MedLife au in vedere o strategie de dezvoltare atent aliniata atat la contextul macro-economic la nivel national, cat si la nivel regional.

„Razboiul din Ucraina a accentuat volatilitatea economiei regionale, implicit dinamica economica la nivel national, astfel ca vedem o dezvoltare aliniata la contextul pietei pentru a doua jumatate a anului. in acest sens, vom fi atenti la proiectiile macroeconomice si ne vom continua planurile de achizitii si investitii in mod echilibrat. Nevoile pacientilor nostri vor guverna in continuare deciziile noastre de business, astfel ca in lunile urmatoare ne vom concentra pe obiectivele setate inca de la inceputul acestui an - investitiile pentru finalizarea celei de-a doua etape a proiectului MedLife Medical Park, pentru care speram sa anuntam catre investitori un open days in noiembrie a.c., dar si a altor proiecte legate de extinderea retelei de spitale in tara pentru consolidarea serviciilor la nivel national.
In plus, ne vom concentra sa consolidam si serviciile de preventie. Credem cu tarie ca, alaturi de consultatiile periodice sau analizele medicale, miscarea si sportul sunt deopotriva comportamente de preventie care pot imbunatati sanatatea pacientilor, fapt care s-a dovedit inca o data real in pandemie, pe baza studiilor efectuate pe pacientii aflati in recuperare post-COVID. De aceea, vedem necesara integrarea acestor servicii in abonamentele medicale cu mentinerea acelorasi facilitati fiscale oferite salariatilor. Dincolo de faptul ca aceasta abordare holistica ar putea impacta starea de sanatate si stilul de viata ale pacientilor, acest lucru ar putea contribui major si la degrevarea Fondului National de Sanatate
”, a declarat Mihai Marcu, Presedinte & CEO MedLife Group.

Despre Sistemul Medical MedLife

Sistemul Medical MedLife a pornit acum aproape trei decenii, s-a dezvoltat sanatos si a devenit cel mai mare furnizor de servicii medicale private din Romania. Antreprenorii romani, care au pus bazele acestei companii, au investit si s-au implicat pentru a aduce schimbare in sistemul de sanatate romanesc, au crezut in inovatie si au indraznit sa tinteasca cat mai sus, pentru a oferi pacientilor romani calitate, profesionalism, grija si respect pentru nevoile lor.

Compania opereaza cea mai extinsa reea de clinici, una din marile reele de laboratoare medicale, spitale generale i specializate i are cea mai mare baza de clieni corporate pentru Pachete de Prevenie in Sanatate din ara. Este, de asemenea, din punct de vedere al vanzarilor, unul dintre cei mai mari jucatori de servicii medicale private din Europa Centrala si de Est.

Grupul MedLife are un istoric de succes in ceea ce priveste atat cresterea organica, cat si cresterea prin achizitii. Echipa sa puternica si experimentata de management a fost capabila sa creeze si sa gestioneze
aceste oportunitati de crestere, dobandind cunostinte si experienta valoroase, care sa ii permita gasirea celei mai bune cai pentru continuarea cu succes a extinderii.

Fiind o companie romaneasca cu traditie, MedLife a ales sa se listeze la Bursa din Romania, fiind un model al listarilor pe piata locala de capital. A deschis orizonturi, iar prin guvernanta corporativa pe care o are implementata, a inspirat si alte companii locale spre a porni pe acest drum si a ajuta la dezvoltarea capitalului romanesc si a economiei. Actiunile emise de MedLife SA sunt admise la tranzactionare pe piata reglementata la vedere administrata de Bursa de Valori Bucuresti, Categoria Premium, avand simbolul de tranzactionare ″M″.

In perioada de pandemie, MedLife a reusit sa joace un rol esential in societate si sa capete un statut de lider in monitorizarea pandemiei prin implicarea activa in zona de cercetare.

Compania continua sa investeasca in proiecte cu impact asupra comunitatii locale in tehnologie si infrastructura. Creeaza locuri de munca si dezvolta un ecosistem care contribuie la dezvoltarea si mentinerea unei Romanii sanatoase.