MedLife: Cererea pentru consultatii medicale online aproape ca s-a dublat pe fondul raspandirii accelerate a tulpinii Omicron

“Cele mai mai multe solicitari sunt pentru medicina generala si medicina interna, alergologie si psihologie”

• In contextul valului 5 al pandemiei, numarul consultatiilor online oferite de medicii MedLife a crescut cu 47% in luna ianuarie, in comparatie cu luna decembrie 2021.
• Medicina generala si medicina interna au fost specialitatile cele mai solicitate in luna ianuarie pentru servicii de consultanta online.
• Cei care apeleaza la astfel de servicii sunt, in general, persoane tinere, care fie se afla in carantina/izolare, fie au nevoie de interpretari ale analizelor/investigatiilor efectuate.
• Odata cu pandemia a crescut si interesul angajatilor de a-si efectua examenele periodice de medicina muncii in regim online.
• Conform unui sondaj realizat de MedLife anul trecut, 1 din 3 romani din mediul urban a apelat la consultatii online de la inceputul pandemiei.
• MedLife este primul operator privat care a pus la dispozitie pacientilor serviciul de consultatii in cadrul clinicii online.

MedLife, furnizorul privat care a pus la dispozitia pacientilor sai servicii de consultata medicala online inca din momentul de debut al pandemiei, anunta o crestere de 47% a numarului de consultatii online oferite in luna ianuarie a.c. fata de luna anterioara. Potrivit reprezentantilor companiei, cererea pentru consultatiile online oferite in regim online s-a amplificat odata cu rapandirea tulpinii Omicron, care a determinat o crestere accelerata a numarului de infectari zilnice. Autoritatile au anuntat in data de 1 februarie un numar record de 40.000 de imbolnaviri.

Serviciul de consultatii medicale online a fost bine primit inca de la inceputul pandemiei, fiind o solutie alternativa excelenta pentru cei care au nevoie de opinie medicala, dar nu se pot deplasa in unitatile noastre. Totusi, in luna ianuarie a acestui an, odata ce noua tulpina a devenit dominanta si numarul de cazuri zilnice a crescut intr-un ritm sustinut, s-a observat un interes si mai mare pentru consultatiile online, multi pacienti fiind in situatia de a nu mai putea ajunge la medic intrucat se aflau in perioada de carantina sau izolare. Astfel, numarul consultatiilor online a crescut in ianuarie cu 47% fata de luna decembrie si cu 45% fata de luna octombrie, atunci cand s-a inregistrat varful valului 4, generat de tulpina Delta”, a declarat Mihai Marcu, presedinte si CEO MedLife.

Cele mai solicitate specialitati pentru consultatii online: medicina generala si medicina interna, ginecologia, alergologia si psihologia

Raportul MedLife arata ca medicina generala si medicina interna se afla pe primul loc in topul specialitatilor pentru care au fost solicitate consultatii online in luna ianuarie, medicii oferind cu 56% mai multe consultatii prin videoconferinta fata de luna anterioara. Pe locul urmator in ceea ce priveste solicitarile pentru consultatii online se afla ginecologia, si aici numarul fiind aproape dublu fata de luna decembrie. Pe locul trei ca numar de consultatii online oferite in luna ianuarie este alergologia, cererea crescand cu aproape 80% fata de ultima luna din 2021.

De asemenea, psihologia, endocrinologia, dermatovenerologia si pediatria sunt urmatoarele specialitati pentru care au fost solicitate servicii de consultata online in luna ianuarie.

75% din cei care apeleaza la servicii medicale online au pana in 45 de ani

Pe baza datelor analizate, MedLife a incercat sa faca un profil al pacientului care apeleaza la serviciul de consultanta medicala online. Astfel, a reiesit faptul ca 75% sunt persoane tinere, cu varste cuprinse intre 25 si 45 de ani, de regula, pacienti care au nevoie de interpretari ale analizelor medicale sau investigatiilor efectuate. De asemenea, pacientii aflati in izolare sau carantina ca urmare a infectiei COVID-19 sau a contactului cu o persoana infectata apeleaza frecvent la acest tip de serviciu pentru a beneficia de evaluare medicala la distanta si consiliere in vederea adresarii altor specialitati pentru investigatii suplimentare.

Pe de alta parte, reprezentantii MedLife subliniaza un interes crescut al angajatilor din companii pentru realizarea examenelor periodice (medicina muncii) in regim online. Odata cu debutul pandemiei, 1 din 5 angajati si-a mutat activitatea in regim de telemunca, moment in care s-a observat o crestere accelerata a solicitarilor pentru servicii de medicina muncii online. Desi media solicitarilor pentru astfel de servicii se mentine constanta in ultima perioada, numarul fluctueaza de la o luna la alta. De exemplu, in luna noiembrie a anului trecut, numarul examenelor periodice efectuate online a fost dublu fata de luna precedenta.

Majoritatea celor care au solicitat consultatii online in ultima luna s-au programat telefonic, prin Call Center 021 9646, in timp ce doar 16% au optat pentru programare online, prin aplicatia mobila MedLife sau direct pe site-ul www.web-consult.medlife.ro/.
1 din 3 romani au apelat la servicii medicale in regim online in pandemie

Rezultatele unui sondaj MedLife realizat in luna noiembrie a anului trecut au aratat ca 30% dintre respondenti (persoane din mediul urban, utilizatori de internet, cu varste cuprinse intre 25 si 55 de ani) au declarat ca au apelat in aceasta perioada la consultatii online sau prin telefon. Motivele pentru care pacientii aleg servicii de consulanta medicala online se refera la reducerea timpului de deplasare in clinica, acces la opinie medicala chiar si atunci cand situatia nu o permite (ex. in caz de carantina sau izolare) sau posibilitatea de a interactiona cu medici din alte localitati decat cea in care se afla.

Sedintele de consultanta online nu se diferentiaza, din punct de vedere al calitatii, fata de consultatiile in cabinet. Au o durata similara - o medie de 20 minute, si presupun o discutie cu medicul specialist pentru realizarea anamnezei, intrebari din partea pacientului si recomandari ale medicului pentru investigatii suplimentare, daca e cazul. Pacientii au la dispozitie asistenta medicala online pentru aproape orice specialitate, acoperind o gama complexa de patologii”, a adaugat Mihai Marcu.

Pacientii au la dispozitie mai multe variante de a se programa pentru consultatii online oferite de medicii MedLife: fie din contul Online (aplicatia mobila MedLife sau de pe site www.web-consult.medlife.ro/), telefonic prin Call Center 021 9646, iar pentru pacientii din diaspora prin numarul +4021 408 40 00, fie prin formularul de contact https://www.medlife.ro/programare-online pentru cei care nu au cont.

***
Despre Sistemul Medical MedLife:

Sistemul Medical MedLife a pornit acum aproape trei decenii, s-a dezvoltat sanatos si a devenit cel mai mare furnizor de servicii medicale private din Romania. Antreprenorii romani, care au pus bazele acestei companii, au investit si s-au implicat pentru a aduce schimbare in sistemul de sanatate romanesc, au crezut in inovatie si au indraznit sa tinteasca cat mai sus, pentru a oferi pacientilor romani calitate, profesionalism, grija si respect pentru nevoile lor.

Compania opereaza cea mai extinsa reea de clinici, una din marile reele de laboratoare medicale, spitale generale i specializate i are cea mai mare baza de clieni corporate pentru Pachete de Prevenie in Sanatate din ara. Este, de asemenea, din punct de vedere al vanzarilor, unul dintre cei mai mari jucatori de servicii medicale private din Europa Centrala si de Est.

Grupul MedLife are un istoric de succes in ceea ce priveste atat cresterea organica, cat si cresterea prin achizitii. Echipa sa puternica si experimentata de management a fost capabila sa creeze si sa gestioneze aceste oportunitati de crestere, dobandind cunostinte si experienta valoroase, care sa ii permita gasirea celei mai bune cai pentru continuarea cu succes a extinderii.

Fiind o companie romaneasca cu traditie, MedLife a ales sa se listeze la Bursa din Romania, fiind un model al listarilor pe piata locala de capital. A deschis orizonturi, iar prin guvernanta corporativa pe care o are implementata, a inspirat si alte companii locale spre a porni pe acest drum si a ajuta la dezvoltarea capitalului romanesc si a economiei. Actiunile emise de MedLife SA sunt admise la tranzactionare pe piata reglementata la vedere administrata de Bursa de Valori Bucuresti, Categoria Premium, avand simbolul de tranzactionare ″M″.

in perioada de pandemie MedLife a reusit sa joace un rol esential in societate si sa capete un statut de lider in monitorizarea pandemiei prin implicarea activa in zona de cercetare.

Compania continua sa investeasca in proiecte cu impact asupra comunitatii locale in tehnologie si infrastructura. Creeaza locuri de munca si dezvolta un ecosistem care contribuie la dezvoltarea si mentinerea unei Romanii sanatoase.