Coronavirus Update

Produse pe care le consumi frecvent si care iti fac rau

Publicat la data de: 17 Mai 2018
Autor: SfatulMedicului

Generalitati

Sus
Produse pe care le consumi frecvent si care iti fac rau

Sanatatea este in stransa relatie cu alimentatia pe care o are fiecare individ, foarte multe dintre afectiuni avand ca punct de plecare exact ceea ce mancam.

De aceea, trebuie sa evitam pe cat posibil grasimile rele, care pot cauza ingrosarea vaselor de sange, iar in timp, pot creste riscul aparitiei infarctului miocardic, a hipertensiunii arteriale, accidentului vascular cerebral sau a altor boli ale sistemului osos.

Grasimile „rele” sunt de doua feluri: saturate si trans. Grasimile trans au un efect nefavorabil asupra nivelului colesterolului sangvin, iar alimentele care contin o cantitate mare de grasimi trans sunt majoritatea produselor de patiserie, snacks-urile, chips-urile, mancarea de tip fast-food si produsele congelate.

Asa ca, atunci cand esti tentat sa mananci dimineata produse de patiserie, trebuie sa ai in vedere ca acestea nu sunt sanatoase pentru organism, fiind pline de calorii, zahar si grasimi. De asemenea, consumul acestora nu-ti ofera energia de care ai nevoie pentru a incepe o noua zi de activitati solicitante.

Totodata, zaharul pe care il contin duc la cresterea riscului de a dezvolta diabet zaharat sau obezitate, mai ales in cazul copiilor.

Pe de alta parte, produsele de patiserie au in compozitie grasimi vegetale hidrogenate care, pe langa faptul ca modifica silueta, favorizeaza aparitia bolilor cardiovasculare.

Ele mai contin si lapte praf, sare, drojdie, margarina, aditivi, emulgatori si potentiatori de aroma, adica exact ingredientele cu un continut caloric mare, pline de grasimi si glucide care nu-ti fac deloc bine daca le consumi cu regularitate.

De exemplu, covrigii au in compozitie o cantitate mare de sare, dar si alte ingrediente ce pot avea ca efect cresterea in greutate si, in situatii extreme, instalarea obezitatii.

Mai mult, faina alba, din care sunt facute majoritatea produselor de patiserie, contine mari cantitati de amidon, care se vor descompune in glucoza. Nu in ultimul rand, valoarea lor nutritiva este aproape nula.

Nici merdenele nu sunt sanatoase. Acestea au in compozitie margarina, dar si alte ingrediente, care dauneaza stomacului si ficatului.
Gogosile sunt un alt aliment de patiserie nociv pentru sanatatea stomacului si a pancresului, acestea fiind pline de carbohidrati procesati.

Cuprins articol

  1. Generalitati
  2. Alternative pentru o masa sanatoasa
  3. Citeste pe aceeasi tema

Alternative pentru o masa sanatoasa

Sus

Fructele, benefice pentru sanatate

De aceea, este indicat sa inlocuiesti produsele de patiserie cu fructele proaspete, al caror consum iti poate aduce numai beneficii. Acestea sunt bogate in vitamine, minerale si fibre, oferind organismului substantele nutritive necesare, care ajuta corpul sa lupte impotriva radicalilor liberi.

De exemplu, consumul merelor aduce o cantitate de fibre, fiind un aport important de vitamine necesare organismului, mai ales intr-o cura de slabire. Asa ca, atunci cand ai pofta de un covrig sau de o gogoasa, mai bine mananca un mar!

Totodata, este indicat sa se consume fructe de sezon. Capsunile, fructele de padure si ciresele sunt bogate in antioxidanti, iar legumele a caror culoare este vie sunt mai bogate din punct de vedere nutritional decat celelalte.


Medici specialisti Medicina Generala

Urmareste Sfatul Medicului

Aboneaza-te la Newsletter

Citeste si

Arhiva
  • Sfaturi care va ajuta sa faceti alegeri alimentare sanatoase Sfaturi care va ajuta sa faceti...

    Generalitati Alegerile alimentare sanatoase au devenit vitale intr-o era in care hrana este procesata cu ingrediente extrem de nocive pentru organism, iar mancarea cea mai accesibila este cea servita in restaurantele de tip fast-food. Bauturile acidulate pot fi...citeste mai mult

  •  Despre vara si prea multe calorii Despre vara si prea multe calorii

    Generalitati Aaahhhh… Zilele lenese de vara…Z ile petrecute cu prietenii la gratar, la terase, la piscina sau la picnic…Zile pline de distractie si mancare buna! Cum sa ne inchipuim vara fara carnaciori pe gratar, cartofi prajiti, mici, bere si...citeste mai mult

  • Sfaturi de nutritie, miscare si mentinere a sanatatii dupa varsta de 30 de ani Sfaturi de nutritie, miscare si...

    Generalitati Dupa varsta de 30 de ani, stilul de viata devine decisiv pentru mentinerea formei fizice si a starii de sanatate. O viata lunga si de calitate presupune depunerea unor eforturi constante si sustinute de ingrijire a trupului si a mintii, adaptate fiecarui...citeste mai mult

Salveaza articolul pentru mai tarziu
Poti accesa articolul oricand, de pe orice dispozitiv, din contul tau sfatulmedicului.ro sau din aplicatia de mobil SfatulMedicului (iOS, Android)
Sterge articolul
Elimina articolul din lista celor salvate