Tabel informatii nutritionale

Tabel informatii nutritionale

Folositi tabelul urmator pentru a stabili cantitatea unei portii consumate

Tabel informatii nutritionale

Tip de hrana Unitate de masura pentru o portie Unitate de masura pentru o portie Recomandari
Amidon 80 calorii 15 g carbohidrati, 3 g proteine, 1 g grasimi
paine 1 felie 1 felie
  • Majoritatea surselor de amidon contin vitamina B.



  • Alegeti alimente din cereale integrale care sa contina grau 100%, paine, paste, tortila, orez brun, etc. pentru continutul de nutrienti si fibre.



  • Combina fasolea gatita cu carne (amidon si carne) cu cereale (boabe) pentru proteinele si fibrele lor.



  • Combina boabele (amidon) cu lapte, branza sau carne pentru a potenta proteinele.



  • Adaugati inlocuitori de grasime pentru alimentele cu amidon care au fost preparate cu grasime.



tortilla 1 (6") 1 (6cm)
biscuiti sarati 4-6 (3/4 uncie) 4-6 (20 g)
cereale gatite (fierte) 1/2 ceasca 125 ml
cereale uscate, neindulcite 3/4 ceasca 175 ml
cereale uscate, indulcite 1/2 ceasca 125 ml
faina 3 linguri 45 ml
paste 1/2 ceasca 125 ml
orez 1/3 ceasca 80 ml
porumb 1/2 ceasca 125 ml
popcorn (floricele de porumb) 3 cesti 720 ml
cartof (mic) 1 (3 uncii) 85 g
cartof, piure 1/2 ceasca 125 ml
cartofi dulci 1/3 ceasca 80 ml
suc de fructe 1 ceasca 250 ml
fasole boabe gatita, mazare, linte(mancare la care se adauga carne) 1/2 ceasca 125 ml
Legume 25 calorii 5 g carbohidrati, 2 g proteine
legume crude 1 ceasca 250 ml
  • Alegeti mai multe legume cu frunze verde inchis si galben cum ar fi spanacul, broccoli, morcovii, ardeiul.
legume gatite 1/2 ceasca 125 ml
suc de legume 1/2 ceasca 125 ml
Fructe 60 calorii 15 g carbohidrati
fruct proaspat 1 bucata mica 1 bucata mica
  • Consumati fructe intregi pentru aportul lor de fibre.


  • Alegeti citricele ca: portocale, grepfruits sau tangerine.
pepene galben 12 uncii (1 ceasca) 360g (250 ml)
fructe la conserva 1/2 ceasca 125 ml
fructe uscate 1/4 ceasca 60 ml
nectar/suc de fructe 1/2 ceasca 125 ml
Carne si inlocuitori 35-145 calorii 7 g proteine, 0-13 grasime
carne macra, carne de pui, peste 1 uncie 30 g
  • Alegeti carnea macra, pui, peste, dar si inlocuitori pentru carnea care are continut mare de grasimi.
  • Scoateti pielita la carnea de pasare.
  • Consumati cu precautie prajeli si adaugati grasimi cu limita.
  • Trebuie sa consumati 2 portii de peste pe saptamana pentru continutul de acizi grasi Omega 3.
branza 1 uncie 30g
branza de vaci 1/4 ceasca 60 ml
ou 1 1
unt de arahide 1.5 linguri 22 ml
tofu 4 uncii 115 g (125 ml)
fasole boabe, mazare, linte 1/2 ceasca 125 ml
Lactate 80-150 calorii 12 g carbohidrati ,7 g proteine, 0-8 g grasime
lapte 1 ceasca 250 ml
  • Alegeti lapte cu continut scazut de grasimi; alegeti inlocuitori de gasime la laptele degresat in locul laptelui cu un continut mare de grasimi.
iaurt 1 ceasca 250 ml
Grasime 45 calorii 5 g grasime
ulei 1 lingurita 5 ml
  • Mananca mai putine grasimi saturate (cum ar fi grasimile animale care se gasesc in carnea grasa, branzeturi, unt, uleiuri tropicale (de exemplu, ulei de palmier). De asemenea, consuma mai putine grasimi hidrogenate sau trans-grasimi.
  • Consuma grasimi mono-nesaturate si moderat, grasimi poli-nesaturate.
  • Verificati informatiile nutritionale pe etichetele produselor alimentare.
maioneza 1 lingurita 5 ml
crema de branza 1 lingura 15 ml
dessing pentru salata 1 lingura 15 ml
arahide 10 10
avocado 1/8 1/8
unt sau margarina 1 lingurita 5 ml
Dulciuri Continut variabil calorii 15 g carbohidrati, proteinele si grasimile - variaza
inghetata 1/2 ceasca 125 ml
  • Consumati cu moderatie dulciuri, intrucat acestea sunt bogate in zahari, grasimi saturate sau trans.



  • Pot fi inlocuite cu amidon, cu fructe, lactate.


prajituri 2 bucati mici 2 bucati mici
sirop 1 lingura 15 ml
gem sau jeleu 1 lingura 15 ml
zahar 2 linguri 30 ml
budinca 1/4 ceasca 60 ml
briosa 1/2 bucata mica 1/2 bucata mica

Posibil sa te intereseze

Arhiva
  • Alimentatia sanatoasa

    O alimentatie sanatoasa inseamna consumarea a diferite alimente apartinand grupurilor alimentare de baza: proteine, precum carnea, ouale si legumele; lactate; fructe si legume; cereale, precum painea si pastele fainoase; grasimi si dulciuri. Desi pare simplu, nu este...citeste mai mult

  • Alimentatia sanatoasa cand suntem bolnavi!

    Bolile si tratamentul pot diminua apetitul alimentar, mai ales prin declansarea imediata a greturilor. De exemplu, pacientii cu cancer sunt mult prea epuizati pentru a-si mai gasi putere sa gateasca, iar in cazul pacientilor cu artrita mersul la cumparaturi este o...citeste mai mult

  •  

    Cere sfatul medicului

    afla raspunsurile la problemele tale

    Afla acum
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK