Clickmed
programare rapida la medic

Ginsengul reduce starea de oboseala provocata de cancer

Actualizat la data de: 29 Noiembrie 2010

Cunoscutul supliment nutritiv, ginseng, pare sa reduca oboseala si sa dea un plus de energie persoanelor bolnave de cancer, sustine o cercetare facuta de curand.
Cercetatorii au studiat 282 de persoane cu cancer de san, colon si alte tipuri de cancer. Acestora li s-au administrat in mod aleator diferite doze de ginseng, respectiv 750 mg, 1000 mg, 2000 mg, sau placebo zilnic timp de 8 saptamani.
Aproximativ 25% dintre cei care au luat cea mai mare doza au declarat ca starea de oboseala a fost moderata sau s-a ameliorat, in comparatie cu cei 10% care au luat cea mai mica doza sau placebo. De asemenea, nivelul de energie declarat a fost de doua ori mai mare la cei care au luat 1000 mg de ginseng fata de cei care au luat placebo.
Cei care au luat cele doua doze mai mari de ginseng au raportat o stare generala mai buna, fizic si emotional. Au spus ca sunt multumiti de tratamentul pe care l-au luat.
Acest studiu a fost prezentat la intalnirea anuala a Societatii Americane de Oncologie.

Oboseala persoanelor bolnave de cancer este o problema obisnuita, mai mult de 90% dintre persoanele bolnave de cancer suferind de o stare de letargie extrema si de energie scazuta, in timpul tratamentului si dupa terminarea acestuia, sustin oncologi renumiti.
Cercetatorii au testat o anumita specie de ginseng american, Wisconsis, care este diferita de ginsengul chinezesc sau alte specii vandute in magazinele cu produse naturiste. Ginsengul utilizat in cazul experimentului a fost sub forma de pudra incapsulata.
Ginsengul de Wisconsis a fost supus unor analize amanuntite inainte de a fi administrat in cadrul acestui experiment. Cercetatorii sustin ca adesea produsele naturiste nu sunt monitorizate foarte atent si nu se stie exact ce concentratie de substanta activa au si ce alte substante, chiar nocive, pot sa contina. Este important ca inainte de a lua suplimente naturiste sa fie consultat medicul pentru ca acestea pot interactiona cu alte medicamente sau tratamente. Cercetatorii cred ca ginsengul actioneaza ajutand organismul sa treaca peste stresul asociat bolii si chimioterapiei.
Initiatorii acestui studiu spera sa reia cercetarile anul urmator cu un numar mai mare de oameni si pe o perioada mai mare.

Urmareste Sfatul Medicului