Clickmed
programare rapida la medic

S-au descoperit noi markeri genetici pentru riscul dezvoltarii cancerului pancreatic

Actualizat la data de: 05 August 2014

Cercetatorii Institutului National de Cancer Cohort Consortium din SUA au descoperit noi markeri genetici pentru riscul crescut de dezvoltare a cancerului pancreatic.

Oamenii de stiinta incearca sa imbunatateasca metodele de screening pentru acest tip de cancer, care ajunge sa fie diagnosticat in stadii avansate in circa 80% din cazuri.

Cunoasterea factorilor de risc pentru cancerul pancreatic ar putea insemna salvarea multor vieti, sustin cercetatorii americani. Descoperirea recenta a unor noi markeri genetici, cu patru mai mult fata de cei cunoscuti deja, reprezinta un urias pas inainte in depistarea timpurie a cancerului de pancreas.

Markerii depistati recent sunt polimorfisme unice de nucleotide, care cauzeaza schimbari in ADN-ul celular, conducand la producerea unor forme anormale de proteine. Aceste variatii intr-o secventa de ADN in genom ajuta cercetatorii sa gaseasca explicatii la nivel molecular, care sa justifice de ce unii oameni sunt mai susceptibili la cancerul pancreatic decat altii.

Studiul cu rezultate remarcabile a implicat compararea ADN-ului a peste 7500 de pacienti diagnosticati cu cancer pancreatic si a circa 14.500 de oameni fara acest diagnostic. Descoperirea ar putea contribui la depistarea cancerului pancreatic cu ajutorul RMN-ului si al ecografiilor.

Urmareste Sfatul Medicului