A&D Pharma a raportat o crestere a EBITDA de 80%, pana la 22,1 mil euro

Castigul A&D Pharma Holdings NV inainte de calcularea dobanzii, impozitelor, deprecierii si amortizarii (EBITDA) a crescut cu 80%, in anul 2008, pana la 22,1 milioane euro, a anuntat luni compania.

De asemenea, vanzarile consolidate ale companiei au crescut cu 18% atingand 501,5 milioane euro, contributia la profit a crescut la 63,7 milioane euro (+ 21%). O usoara scadere, cu 25%, au inregistrat-o adaosurile comerciale brute.

Pe segmente de business, in anul 2008, distributia clasica a crescut cu 20% in euro. Vanzarile pe linia de distributie clasica atingand 326,4 milioane euro, fata de 271,7 milioane euro in 2007. Totodata, EBITDA pentru linia de distributie clasica a atins 10,4 milioane euro, in crestere cu 135% fata de 2007. Contributia la profit a fost de 26,9 milioane euro.

Linia de distributie clasica a A&D Pharma detine o cota de piata de 10,4% segmentul spitale in 2008, comparativ cu 3,9% in 2007.

Marketingul si vanzarile au avut o crestere anuala de 7% in euro, atingand 98,6 milioane euro. EBITDA pe linia de marketing & vanzari a crescut cu 16%, atingand 21,3 milioane euro. Contributia la profit a fost de 26,3 milioane euro.

De asemenea, distribuitorul de produse farmaceutice, Mediplus, parte a A&D Pharma, avea la 31 decembrie 2008 o cota medie de piata de 18,8% din totalul pietei de distributie a produselor farmaceutice, incluzand vanzarile catre spitale si portofoliul de pe linia marketing & sales.

Totodata, lantul de farmacii Sensiblu, de asemenea parte a A&D Pharma, a inregistrat o crestere cu 27% a vanzarilor, atingand 154, 8 milioane euro, precum si o crestere cu 53% a contributiei la profit, atingand 10,4 milioane euro.

Reteaua de farmacii a intregistrat in 2008 un EBITDA de 0,2 milioane euro comparativ cu EBITDA negativ de 2,6 milioane euro in 2007. Cifrei de afaceri per locatie a crescut cu 27%, atingand 66.000 euro. Cardurile de fidelitate au generat o crestere anuala a valorii medii a tranzactiilor pe card cu 14% atingand 13,7 euro (12 euro in 2007) in al patrulea trimestru din 2008, comparativ cu o crestere anuala de 15% a valorii medii a tranzactiilor fara card de fidelitate atingand 8,2 euro (7,1 euro in 2007).