Gena Foxp3 poate actiona asupra bolilor autoimune

Caracterul genetic al celulelor sistemului imunitar a fost descoperit de cercetatori, oferind indicii despre boli ca artrita reumatica.
Cercetatori de la doua centre din Statele Unite au scanat genomul celulelor T - o parte vitala a sistemului de aparare al organismului.
Acestia au descoperit legatura cu gene despre care se crede ca au un rol important in cazul bolilor in care sistemul imunitar ataca parti ale propriului organism din greseala.
Sistemele organismului care detecteaza infectii produse de bacterii sau virusi sunt foarte complexe si neintelese pe deplin. Medicii nu stiu exact care sunt problemele in cazul bolilor autoimune, cum este de exemplu scleroza multipla si, din acest motiv, nu pot face medicamente care sa vindece astfel de boli.
In Statele Unite si Marea Britanie, in cadrul unor proiecte de amploare, se cauta diferentele genetice ale persoanelor care sufera de astfel de boli fata de persoane sanatoase.
O ultima cercetare in acest sens a propus o abordare diferita, punand accent pe celulele care joaca un important rol in apararea imunitara.
Celulele T sunt un tip de celule albe din sange care migreaza spre locurile din organism unde apare o infectie cauzata de un corp strain si il ataca pe acesta din urma pentru a restabili echilibrul intern al organismului.
Un alt tip de celule T au rolul de a se asigura ca acest atac nu afecteaza si celulele sanatoase din zona afectata. Daca acestea nu isi indeplinesc rolul exact, atunci celelalte celule T pot distruge celule sanatoase de care organismul are nevoie.
Cercetatorii au descoperit ca o gena pe care au denumit-o Foxp3 este importanta in controlarea celulelor T regulatorii.
Un grup de aproximativ 30 de gene din celule sunt influentate de Foxp3, asadar cercetatorii sunt pe cale de a descoperii metode prin care sa actioneze asupra bolilor autoimune, cum sunt: scleroza multipla, diabetul tip I insulinodependent, lupus, artrita reumatoida, etc.
Descoperirea diferentelor genetice dintre persoanele sanatoase si cele cu diferite boli autoimune se crede ca este calea spre rezolvarea acestor probleme medicale.