Telefonul mobil, dispozitivul Wi-Fi si efectele asupra sanatatii

Traim intr-un univers saturat in radiatii electromagnetice. In presa apar adesea articole alarmante despre efectul radiatiilor din diferite game. Ce sunt aceste radiatii si cat sunt ele de periculoase? Ne putem feri de ele? Sunt ele daunatoare prin simpla prezenta?

O sursa inevitabila de radiatii este telefonul mobil. Cine se poate lipsi, in zilele noastre, de el? Il tinem in permanenta la indeamna, pentru a putea fi gasiti de oricine, in caz de nevoie.

Pe langa numarul de apeluri telefonice zilnice, durata fiecarui apel si timpul in care oamenii folosesc dispozitivul, reprezinta factori agravanti pentru starea de sanatate.

Telefoanele mobile emit energie de radiofrecventa, o forma de radiatie electromagnetica neionizanta, care poate fi absorbita de tesuturile din apropierea acestuia.

Cantitatea de energie la care un utilizator de telefon mobil se expune depinde de multi factori, cum ar fi tehnologia telefonului, distanta dintre telefon si utilizator, gradul si timpul de utilizare al telefonului mobil si distanta utilizatorului fata de dispozitivele care emit radiatii – mobile sau fixe (antene, dispositive WiFi etc).

Stiai ca telefonul mobil poate afecta activitatea cerebrala si metabolismul?

Studii recente arata ca o convorbire telefonica de 50 de minute a afectat metabolizarea glucozei in regiunea creierului, zona ce a stat langa antena telefonului mobil.

In 2011, Agentia Internationala pentru Cercetare in domeniul Cancerului (IARC) a clasificat radiatiile emise de telefoanele mobile in categoria “radiatii care ar putea” avea un eventual potential carcinogen, ceea ce inseamna ca ar putea exista un "risc" de carcinogenitate.

Unele experimente de laborator si studii asupra sanatatii umane au sugerat posibilitatea ca utilizarea pe termen lung a telefoanelor poate fi legata de anumite tipuri de cancer si de alte efecte negative asupra sanatatii.

Efectele negative asupra sanatatii utilizatorilor de telefoane mobile includ schimbari in activitatea creierului si nu numai - "timpii de reactie, cancerul cerebral, tumorile nervului acustic si ale glandelor salivare, durerile de cap si efectele asupra invatarii, memoriei, auzului, comportamentului si somnului, dar si numarul scazut al spermatozoizilor”, noteaza oamenii de stiinta, in publicatii de specialitate.

Multe din studiile efectuate privind utilizarea telefonului mobil au confirmat, din pacate, efectele negative. Hardell si colab. si Repacholi si colab. au raportat riscul persoanelor de a dezvolta tumori cerebrale din cauza expunerii la radiatiile generate de dispozitivele mobile.

Unul dintre studiile anterioare efectuate (Salford si colab.), a confirmat ca functia de bariera hemato-encefalica ar putea fi afectata de radiatiile telefonului mobil. Phillips si colab. au raportat leziuni la nivelul AND-ului cauzate de expunerea la radiatii EMF.

Togo et. Al. a investigat Variatia Vitezei de Contractie a inimii (HRV). El gaseste variabilitatea frecventei cardiace foarte scazuta in timpul somnului profund la om.

Anderson si colab. au demonstrat prin masuratori ca pe partea laterala a fetei care vine in contact cu dispozitivul, dupa 6 minute de functionare continua a telefonului mobil, temperatura creste.

Rezultatele au sugerat ca incalzirea directa a pielii este cauzata de radio-frecventa (RF), transferul de caldura produs de incalzirea dispozitivului contribuie doar intr-o mica masura la incalzirea tegumentelor, datorata conducerii caldurii din receptor.

Intr-o lucrare realizata de Lena Hillert si colab. s-a studiat efectul RF asupra simptomelor auto-raportate si a detectarii campurilor, dupa un timp de expunere prelungit. Rezultatele au aratat ca durerile de cap au fost mai frecvent raportate dupa expunerea la RF.

Tracy Lightfoot et al. au descoperit erori de memorie, functii cognitive slabite si probleme de sanatate mintala datorate expunerii la EMF. Ching si colab. au confirmat scaderi ale rezistentei cutanate.

Toate cele studiate de oamenii de stiinta au dus la concluzia ca RF pot sta la baza aparitiei radicalilor liberi, care, stim cu totii, ca sunt responsabili de degradarea celulelor vii ale organismelor animale sau vegetale.

Expertii sunt de acord ca este nevoie de mai multa cercetare si de mai mult timp pentru a intelege pe deplin implicatiile negative pe care le are utilizarea telefonului mobil asupra sanatatii, pe termen lung.

Ca si in cazul celor mai controversate subiecte, si aici, studiile au indicat rezultate diferite. Unii spun ca telefoanele celulare au legatura cu sporirea incidentei dezvoltarii tumorilor si a altor afectiuni, in timp ce alte studii arata ca utilizatorii de dispozitive mobile nu au o rata mai mare de aparitie a cancerului decat populatia in ansamblu.

Niciun studiu nu a oferit dovezi concludente ca telefoanele mobile pot provoca oricare dintre aceste boli. Cu toate acestea, exista studii in curs de desfasurare care examineaza problema mai atent.

Solutii naturale pentru combaterea radicalilor liberi

Decat sa tratam, mai bine prevenim - aceasta este filozofia moderna a cercetatorilor Star International Med, care au dezvoltat o formula 100% naturala, eficace impotriva radicalilor liberi.

Procesul prin care sunt creati radicalii liberi, este o functie normala a corpului, dar moleculele rezultate sunt instabile si pot deteriora alte celule.

O serie de tulburari, inclusiv boala cardiovasculara, sanatatea ochilor, cataracta si degenerescenta maculara, neurodegenerarea legata de varsta (declinul celulelor cerebrale si sistemul nervos) si chiar cancerul se datoreaza nivelurilor ridicate de radicali liberi.

Din studiile efectuate pe Azadirachta indica (Neem) a rezultat ca frunzele sunt bogate in substante bioactive care sustin sistemul imunitar si sistemul antioxidant al organismului, care protejeaza impotriva cancerigenilor indusi chimic si a leziunilor hepatice, prin cresterea nivelurilor antioxidante.

Compusii antioxidanti din Azadirachta indica ajuta la prevenirea leziunilor cerebrale, la persoanele care au suferit un accident vascular cerebral prin cresterea peroxidarii lipidelor si cresterea concentratiei de acid ascorbic (vitamina C) in creier.

Proprietatile stimulative imune ale Azadirachta indica sunt cele mai importante beneficii. Stimuleaza atat sistemele mediate de limfocite, cat si celulele, inclusiv celulele "Killer T" care pot distruge microbii, virusii si celulele canceroase.

De asemenea, organismul devine imun la problemele pieli. Ajuta la protejarea ficatului impotriva leziunilor hepatice induse chimic prin stabilizarea nivelurilor enzimelor markerului seric si cresterea nivelului de antioxidanti, cum ar fi cei din vitamina C si E si carotenoizii, care neutralizeaza radicalii liberi. Imbunatateste circulatia sanguina si regleaza nivelurile hormonale.

Consumul regulat de contribuie la cresterea circulatiei sangelui, precum si la prevenirea dezechilibrului hormonal care reprezinta un motiv major in aparitia unor probleme ale pielii si parului.

Glycyrrhiza glabra (Lemn dulce) (GG) (Licorice) este o planta cu o istorie etnobotanica bogata. Radacinile sunt folosite ca medicamente populare atat in Europa, cat si in tarile estice.

Componentele principale sunt saponinele triterpenice, glicirizina si acidul gliciritic, care sunt considerate a fi partial responsabile pentru proprietatile anti-ulceroase, antiinflamatorii, anti-diuretice, anti-epileptice, antialergice si antioxidante ale plantei ca capacitatea lor de a "lupta" cu tensiunea arteriala scazuta.

Mai mult, extractele GG s-au dovedit a avea antidepresiv cum ar fi: activitati de intensificare a memoriei si produce efecte anti-trombotice

Analiza extractului de radacina a demonstrate prezenta multor metaboliti secundari utili, cum ar fi: saponine, alcaloizi, flavonoide etc.

Datorita acestor componente extractul a prezentat activitati puternice anti-bacteriene si antioxidante. Este capabil sa lupte impotriva infectiilor bacteriene si a radicalilor hidroxilici. Poate fi un medicament important pentru prevenirea infectiilor bacteriene si eliminarea radicalilor hidroxilici generati in timpul carcinogenezei.

Glicirizina, un compus antiinflamator deja cunoscut, a fost de asemenea descoperit ca primul inhibitor de trombina din plante.

A prelungit timpul de coagulare a trombinei si a fibrinogenului si a crescut durata de recalcifiere a plasmei. S-a descoperit ca agregarea plachetara indusa de trombina este inhibata de actiunea glicirizinei, dar aglutinarea indusa de collagen nu a fost afectata de glicirizina.

Glicirizina (GA) a indus o reducere semnificativa a aminotransferazelor serice si a imbunatatit histologia hepatica in comparatie cu placebo. De asemenea, a fost demonstrata faptul ca utilizarea pe termen lung a glicirizinei impiedica dezvoltarea carcinomului hepatocelular.

GA previne, de asemenea, deteriorarea oxidativa si hepatica provocata de aflatoxine, prin cresterea activitatilor CYP1A1 si Glutathion-S-transferazei (GST) si poate contribui, de asemenea, la activitatea anticarcinogena prin dezactivarea metabolica a hepatotoxinei.

De asemenea, s-a investigat experimental faptul ca Glycyrrhizin si analogii sai au un efect mitogen (dezvoltarea celulara normala), prin intermediul receptorilor factorului de crestere epidermal, stimuland ulterior calea kinazei MAP (Mitogen Activated Protein) pentru a induce sinteza si proliferarea ADN-ului hepatocitelor – proces fiziologic normal.

Exista numeroase studii privind efectele anticanceroase ale catorva derivati ai componentelor Glycyrrhiza glabra (Lemn dulce), atat in studiile in vivo, cat si in vitro.

Acidul glicitic poate declansa, de asemenea, calea pro-apoptotica prin inducerea tranzitiei permeabilitatii mitocondriale si aceasta proprietate poate fi utila pentru inducerea apoptozei celulelor tumorale.

Recent, licochalcona E, o retrochalcona noua de la radacinile inflamatiilor G., a prezentat cel mai puternic efect citotoxic comparativ cu agentii antitumorali cunoscuti, lichocalcona A si isoliquiritigenina.

Aceste doua plante unice prin proprietatile lor, au fost studiate si folosite de secole, in medicina ayurvedica. Le gasiti, optim dozate, intr-un produs de exceptie, 100% natural, conceput de echipa Star International Med – MARGUSA.