Vitamine si minerale

Adreseaza o intrebare comunitatii Vitamine si minerale

Cura cu vitamine si calciu..cat timp?

Postat de zer00 cu 4 ani in urma

Buna! As avea si eu o intrebare...de vreo 5 zile am inceput o cura de vitamine si calciu+magneziu+vitamina d3, asa de capul meu. Intrebarea fireasca , avand in vedere ca fac asta de capul meu, ar fi: cat timp se ia calciul si cat timp se face pauza? la fel si in cazul vitaminelor, aceeasi intrebare. Ah, ar mai fi ceva..deci eu am inceput sa iau vitaminele cam acum 5 zile, iar astazi am fost putin cam constipat si am observat ca am iesit cu scaun de culoare inchisa, spre negru. (imi cer scuze pt cei mai slabi de inger si de stomac)...este normal? mentionez ca vitaminele contin si fier, care din cate am auzit, contribuie la ce am zis mai sus.Alte simptome NUUUU am (greata , dureri abdominale, etc)..imi recomandati intreruperea vitaminelor? Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

Raspunsuri la aceasta intrebare

Posteaza un raspuns
  • Adrienne (cu 4 ani in urma)
    • 0

    In orice complex de vitamine, exista calciu ,magneziu si vit. d .........difera doar dozajul. Complexul de ca + mg + vit. d ,are dozajul cel mai mare si se foloseste singur, o luna de zile cate 1/zi, apoi o pauaza de o luna si se reia daca este necesar, sau doar la nevoie. Tu ,cred ca iei o doza cam mare, daca mai folosesti si alt produs.

    Raspunde
  • marialeea (cu 4 ani in urma)
    • 0

    Din cate stiu eu de la medic, calciul e bine a se evita sa se ia pe timpul verii, cu atat mai mult cu cat este si asociat cu vitamina d3. Daca se ia totusi, e bine a se evita statul la soare (plaja sau chiar mersul prelungit prin soare). In caz contrar se pot face de catre pacient depuneri de claciu pe oase si cartilagii (asa-numitele "ciocuri de papagal").

    Raspunde
  • zer00 (cu 4 ani in urma)
    • 0

    va multumesc!

    Raspunde
  • Ionascu Andreea (cu 4 ani in urma)
    • 0

    Abia au aparut pe piata legumele: rosii, cartofi noi, morcovi, salata, ceapa verde, loboda, etc. iar tu iei vitamine sub forma de medicamente... N-ar fi mai bine sa ai un regim de viata constant si echilibrat? Consuma fructe, legume, lactate, carne, cereale, etc. in proportii moderate dar variat si n-o sa ai nevoie de acele suplimente. In plus, nu cred ca e bine sa ti le autoadministrezi fara analize medicale (poate nici nu ai nevoie de ele si surplusul, ca si deficitul poate face rau....).

    Raspunde
  • cris (cu 4 ani in urma)
    • 0

    Buna, zer00!
    Niciodata nu incepem o cura de vitamine, calciu si minerale de capul nostru pentru ca poate dezechilibra organismul. Inainte de toate fa-ti analize de sange. Vezi ce anume iti lipseste, abia dupa poti incepe sa faci aceasta "cura" la recomandarea medicului.
    De ce spun toate acestea?
    Pentru ca excesul de vitamine sau dozarea acestora in mod necorespunzator poate produce efecte toxice grave, transformandu-le din suplimente nutritive preventive sau curative in adevarate otravuri. In acest sens uite cateva astfel de cazuri de hipervitaminoza si efectele nocive ale acestora:

    - hipervitaminoza A (retinol) se manifesta prin hipertensiune intercraniana, cu cefalee, hiperexcitabilitate, prurit, hepatosplenomegalie;

    - hipervitaminoza D - administrarea prelungita sau utilizarea unor doze mari determina fenomene de hipervitaminoza caracterizate prin hipercalcemie (absorbtie crescuta de calciu) si mobilizarea acestuia din oase. Aceasta se manifesta prin oboseala, slabiciune, dureri de cap (cefalee), greata, stari de voma, diaree.La copii se manifesta prin oprirea cresterii si mai apare o insuficienta renala;

    - hipervitaminoza E (tocoferol) - poate produce tulburari de spermatogeneza, involutia ovarelor, tulburari de menstruatie;

    - excesul de vit. B6 (piridoxina), supranumita si vitamina "bunei dispozitii", poate dauna tocmai sistemului nervos pentru a carui buna functionare este necesara;

    - excesul de vit.C (acid ascorbic) - cunoscuta ca un bun antioxidant si care contribuie la tratarea cancerului poate influenta rezultatul anumitor analize biologice precum creatinina, glucoza sangvina si urinara. Cantitati mai mari de 5g de vit. C pot provoca greturi, diaree si pot afecta litiaza renala; de asemeni unii specialisti sustin ca administrarea de vit.C si mestecarea gumei de mestecat duce la distrugerea smaltului dentar;

    - excesul de Ca.- peste 1500 mg., poate determina o usoara constipatie si poate impiedica asimilarea fierului.

    Multa atentie! Mergi mai intai la medic!
    Sanatate! ;)

    Raspunde
  • di (cu 2 ani in urma)
    • 0

    un link la un documentar care spune tot

    http://documentare.digitalarena.ro/mancarea-conteaza-2008/

    Raspunde
  • ada20 (cu un an in urma)
    • 0

    Mie sincer mi se pare cam ciudat sa nu aiba voie o persoana sa ia vitamine. chiar nu inteleg de ce? si eu cand m-am simtit f obosita, nu prea m-am alimentat si vitaminizat la fel am facut. e f bn ca macar din cand in cand sa iei vitamine...nu toate vitaminele si nu totdeauna se extrag din alimentatie si mai depinde si de organism. Eu mancam inainte bine si tot am avut o lipsa de vitamine.

    Raspunde
  • cta (cu un an in urma)
    • 0

    am 66 de ani si nu am auzit pe cineva ca i-a recomandat dr o cura cu vitamine dar ei iau cate 6 luni pe ani, la pacienti nu le recomanda ca se fac bine si ii pierd de clienti!!!

    Raspunde
  • cta (cu un an in urma)
    • 0

    am 66 de ani si nu am auzit pe cineva ca i-a recomandat dr o cura cu vitamine dar ei iau cate 6 luni pe ani, la pacienti nu le recomanda ca se fac bine si ii pierd de clienti!!!

    Raspunde
  • HORTOPAN ELENA (cu 4 luni in urma)
    • 0

    Buna, sunt Elena. As dori sa stiu cat timp se ia vitamina B6 daca am fost operata de piatra la rinichi.

    Raspunde
  • Vasilica (cu 3 luni in urma)
    • 0

    Buna ziua..Am imunitatea cam scazuta si la fiecare 2-3 saptamani racesc(frisoane,febra,dureri in gat) Astazi vreau sa incep sa iau Ca+Mg+Zn+d3 1 pastila pe zi timp de 1 luna..Vreau sa imi spuneti daca este ok pentru simptomele care vi le-am prezentat.Ms

    Raspunde

Posteaza raspuns

Activitate comunitate

mai mult