Efexin - Insomnie, somnolență și conștiință de sine alterată

Intrebare postata de Iannanna cu 3 ani in urma - 2 raspunsuri MExista raspuns de la medic
Grupurile de discutie din care face parte intrebarea: Tulburari de somn

Bună ziua,
Vă adresez această întrebare în numele fratelui meu de 22 de ani care se confruntă de la sfârșitul liceului cu o insomnie persistentă cauzată de suprasolicitarea psihică de dinainte de bacalaureat. Ea a fost însoțită și de o stare depresivă vizibilă care a continuat pe parp***asul anilor de facultate, dar mai ales de o anxietate incontrolabilă din cauza școlii și a unor situații sociale. Deși a consultat doi medici psihiatri de renume chiar la debut și după alți doi ani de chin și așteptare inutilă a restabilirii echilibrului psihic prin forțe proprii, aceștia nu i-au prescris niciun tratament, p***arându-i mai degrabă vizitarea unui psiholog. Ceea ce a și făcut, dar fără niciun rezultat.
Cu un an în urmă, am luat decizia să mai consulte un psihiatru, care de această dată i-a dat un tratament. Diagnosticul a fost fără nicio îndoială greșit: tulburare ciclotimică, tulburare absolut incompatibilă cu lipsa lui constantă de motivație și de inițiativă. Tratamentul este: Efectin+Depakine+Anxiar (nu vă pot spune exact cantitățile, știu doar că Efectin este 150mg pe zi, iar celelalte aveau doze mai mici). Nu a fost deloc cooperantă când fratele meu i-a explicat că nu are niciun simptom maniacal, ci s-a enervat, așa că el nu a mai avut încredere în ea. A început, totuși, tratamentul conform prescripției, însă i-a apărut o stare de somnolență pe care a pus-o pe seama Depakine-ului, așa că treptat l-a eliminat. Ulterior, la consultație, și medicul i-a scos de pe rețetă Anxiarul și Depakine-ul, astfel că a rămas doar cu Efectin 150mg/zi.
Problema cea mare este că în prezent are niște stări inexplicabile. Deși nu mai are, într-adevăr, anxietate, insomnia persistă într-o formă diferită: adoarme târziu și doarme până a doua zi după-amiază, anulând complet interesul față de orice activitate. Uneori adoarme chiar seara și doarme tot până a doua zi. O stare de indiferență și nepăsare, precum cea a copilului mic, fără conștiința de sine complet formată au luat locul rigidității psihice din trecut. Nu are motivație și pare inconștient de felul în care e perceput, deși, în trecut, conform caracterului său era hiperconștient, ceea ce l-a și făcut să cadă. Având în vedere că e ultimul semestru al facultății și are de pregătit licența, suntem cu adevărat îngrijorați de atitudinea lui și de consecințele ei.
Întrebarea mea este: sunt stările acestea NORMALE și trebuie continuat la fel tratamentul luat sau e mai bine să îl elimine progresiv (dacă da, cum?)? Și mai presus de toate, ce e de făcut în continuare? Are șanse să își revină vreodată complet, adică să fie un om responsabil care muncește, doarme și poate să își asume și înfrângerile? Cum se poate acționa în această situație? Vă mulțumesc nespus!

Raspunsuri (2)

Iannanna (cu 3 ani in urma)

Mă iertați, am scris din greșeală Efexin în loc de Efectin (mă gândeam la Effexor).

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz

Buna seara,

Este foarte importanta relatia cu medicul psihiatru. In mod cert fratele dvs are nevoie de ajutor de specialitate.
Nu intrerupeti tratamentul fara supravegherea unui specialist. Oricum, din ce descrieti dvs, nu cred ca este indicat intreruperea tratamentului, ci mai degraba ar fi necesara o reevaluare si schimbata schema de medicamente, eventual chiar marite dozele.
Imi dau seama ca nu este ceea ce ati dori sa auziti, dar asta reiese din descrierea dvs.
Legat de recuperarea dansului. Nu ramaneti doar cu tratamentul cu medicamente, deoarece acesta echilibreaza doar la nivel chimic. La nivel atitudinal, comportamental, a modului cum face fata problemelor, etc nu se schimba nimic. Si, tocmai acestea sunt cele care il determina sa nu poata sa gestioneze stresul si ce se intampla cu el.
Gasirea unui psihoterapeut cu care sa rezoneze si cu care sa lucreze in sensul de a isi schimba viata poate dura, dar nu trebuie abandonat. Este extrem de important sa cautati pana il gasiti pe acela/ aceea cu care va reusi sa lucreze eficient.
Legat de starea actuala, poate tocmai apropierea examenului de licenta este cel care ii accentueaza starile negative.

Daca sunteti din Bup***aesti (sau puteti ajunge) ma puteti contacta si sa incerc sa lucrez cu dansul, inclusiv sa il directionez si spre medicul psihiatru cu care colaborez.

Roxana Alina Olaru

psiholog, consilier psihologic, psihoterapeut, psihoterapie de cuplu EFT, educator prenatal 

tel. 0728.47.15.06
e-mail: contact@consiliere-psihologica.ro
web:  www.consiliere-psihologica.ro

web:  www.roxanaolaru.ro

 
Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz

Raspunde

×
×
Felicitari! Raspunsul a fost postat cu succes! Felicitari! Raspunsul a fost editat cu succes! Felicitari! Raspunsul a fost sters cu succes!
Se incarca...

Cauta

Nu ai gasit ce cauti? Cauta intrebari similare sau adauga o intrebare noua.

Adreseaza o intrebare!

Comunitatea SfatulMedicului este pregatita sa raspunda la intrebarea ta!

Adreseaza o intrebare

Raspunsurile oferite prin intermediul site-ului sunt de natura educationala si informativa si nu pot fi considerate, in nici o situatie, ca fiind asimilate unor consultatii sau analize medicale de specialitate.

Datorita insusi modului in care functioneaza comunicatiile intermediate de internet, o consultatie medicala amanuntita nu este posibila, prin urmare, informatia medicala prezentata de site-ul nostru nu trebuie folosita ca alternativa a consultului medical realizat in persoana de un medic specialist.

SfatulMedicului.ro, precum si toti colaboratorii ale caror sfaturi sunt recepţionate prin sfatulmedicului.ro, nu pot fi considerati raspunzatori pentru nici un prejudiciu/pierdere de orice fel. Pentru a putea utiliza site-ul SfatulMedicului.ro trebuie sa fiti de acord cu Termenii si conditiile.