Buna ziua.Acum o luna m-am despartit de persoana iubita.In tot acest timp am incercat sa fac tot posibilul sa-l uit.Dar imi este foarte greu si nustiu ce sa mai fac ca sa trec peste asta mai ales ca acum cea care pretinde ca e cea mai buna prietena a mea se da la el si invers.Deja sunt doua chestii care ma dezechilibreaza total psihic.Nu stiu cum sa trec peste asa ceva .Nimeni nu-mi da nici un sfat care sa-mi fie de ajutor de aceea apelez la aceasta comunitate.
Raspunde la intrebare!
Raporteaza Raporteaza intrebarea: "Cum fac sa trec peste tot??"
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez intrebarea pentru:
Spam
Categorie gresita
Abuz
Raspunsuri (11)
floryny (acum 13 ani)
Nu trebuie sa te mai gandesti la el...iesi la plimbare cu prietenii, la un film, in parc...ocupa-ti timpul liber cu altceva si nu te mai gandi la el.
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de floryny
3
Raspunde Raspunde la comentariul postat de floryny
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
Advertisement
madalynusha (acum 13 ani)
credema ca asta tot fac de cand m-am despartit de el ... dar mii imposibil stam in acelasi cartier..sora lui mii ca o sora ..iar prietena mea care se da la el mii si colega si ma dispera cu subiectul acesta ...poate daca nu stateam in acelasi cartier si tipa asta care pretinde ca mii prietena adevarata nu se dadea la el imi era mai usor ..deja simt ca este total aiurea pentru mine .. somnul ma ia pe la 1-2 de noapte
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de madalynusha
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de madalynusha
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
Ionascu Andreea (acum 13 ani)
Interzice=i prietenei tale sa mai vorbeasca despre el. De fapt, nici nu ti-e prietena sau cel putin pana ti-e clar daca iti vrea sau nu binele, mai bine, o ocolesti. Despre el... nu cunosc motivul despartirii, dar daca nu a luptat mai mutl sa fie cu tine, inseamna ca meriti ceva mai bun. Posibil din razbunare, sa accepte avansurile prietenei tale, iar ea din cine stie ce motive sa-i faca jocul... Poate vrea sa te faca geloasa, poate vrea sa te determine sa te impaci cu el....
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Ionascu Andreea
3
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Ionascu Andreea
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
silviu (acum 13 ani)
gandeste-te la el cat mai mult. dar ai grija sa te gandesti onest, adica sa nu o faci prin prisma memoriei selective si sa iti amintesti cat era de minunat acel om. sunt convins ca nu era perfect, ca erau lucruri care iti displaceau, ca avea grosolaniile lui etc. incearca sa il privesti asa cum era. Apoi, nu stiu ce varsta ai dar banuiesc ca esti foarte tanara. Chiar daca sub aspectul momentului actual acest om se arata ca limita si esenta a existentei tale, sub aspectul intregii tale vieti el va conta enorm de putin. in 5 ani vei face eforturi sa iti amintesti numele lui. In final, incearca sa nu intrii in logica telenovelelor: prietena ta nu are decat sa se cupleze cu el, nu ar trebui sa te intereseze acest subiect. pot face ce vor ei
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Aishaa
3
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Aishaa
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
madalynusha (acum 13 ani)
ne-am despartit pentru ca el a facut ceea ce ia zis prietenii.. el are niste prieteni foarte invidiosi... stiind ca nici unul din prieteni nu are parte de atentia mea .. de ciuda iau bagat in cap fostului sa ne despartim..si el a facut ce iau zis prietenii si a inceput sa caute un motiv sa ne despartim si a gasit un motiv foarte banal "ca eu nu-i ziceam te pup la tel inainte sa inchid apelul"...ceea ce ma amuza la maxim pentru ca e fff copilaresc motivul...dupa ce ne-am despartit am aflat si adevaratul motiv erau amicii lui.Dupa ce ne-am despartit a mai venit la mine sa mai ceara o sansa .. am mai dat o sansa da in zadar dupa ce aflau amicii lui ca ne-am impacat ,relatia noastra avea deja un punct,....cat despre prietena mea care prefer sa nu mai fie .. nustiu ce sa mai cred .. e ipocrita in adevaratul sens al cuvantului...daca imi era prietena cu adevarat nu imi amintea de el in fiecare zi...
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de madalynusha
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de madalynusha
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
madalynusha (acum 13 ani)
ms tuturor ptr cuvinte...in final ceva util ..ca toti care au deschis gura pana acum nu faceau decat sa ma faca sa sufar si mai mult ...
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de madalynusha
1
Raspunde Raspunde la comentariul postat de madalynusha
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
Lavy4all (acum 13 ani)
nu trebuie sa te gandesti tot timpul la el.incearca sa iti faci timp pentru multe alte lucruri utile cum ar fi:plimbari cu alti prieteni prin parc,barfa (ceva comun fetelor) dar care sa nu aiba ca punct de plecare baietii sau relatii..fa orice altceva inafara de a te gandi la el.Si m-ai gandeste-te ca sunt atatia baieti in lumea asta mult mai buni decat el care te vor aprecia pe tine cu adevarat nu vorbele celorlalti asa cum spui ca a facut prietenul tau.Axeaza-ti timpul pe ceva util,cititul unei carti sau poate o iesire in afara orasului.Stiu ca e greu..si sa mai stii ca toata lumea trece prin asa ceva nu e nimeni scutit de cate o despartire in viata,iar cat despre asa zisa ta prietena nu i mai baga in seama.pur si simplu prefate ca nu ai timp "si" pt ea,ai intotdeauna de facut altceva decat sa stai cu ea de vb.Ai grija de tine si multa bafta!
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Lavy4all
3
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Lavy4all
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
madalynusha (acum 13 ani)
ms mult de sfat lavy...o zi faina in continuare ..ai grija de tine
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de madalynusha
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de madalynusha
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
Lavy4all (acum 13 ani)
lasa un id si putem vb mai multe pe mess daca doresti desigur!! poop
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Lavy4all
1
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Lavy4all
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
madalynusha (acum 13 ani)
mady26o :*:*:...poop
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de madalynusha
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de madalynusha
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz

Psiholog Jeni Chiriac MPsiholog Jeni Chiriac este un medic autorizat SFM (acum 13 ani)
Divortul, asemeni casatoriei isi are propria lui istorie si procesualitate la nivel relational intre parteneri. Cand este de comun acord, este totul perfect. Ce se intampla cand una din parti nu este de acord? Ce se intampla cand celalalt se simte tradat, agasat, nedreptatit?
Paleta starilor emotionale poate fi diversificata, insa ceea ce ar fi de preferat este sa evitam transformarea divortului intr-un razboi personal, intr-un act cinic de razbunare. Cred ca de cand batem la portile vietii de cuplu, la marea majoritate ni se sopteste la ureche, sa nu ne imaginam pentru o clipa ca il putem schimba pe celalalt, indiferent de masura in care simtim ca suntem indreptatiti sa o facem. Sa ne amintim ca sunt rare situatiile in care o motivatie externa poate veni in justificarea unei schimbari interne, cand este vorba de relatiile afective. Daca schimbarea se impune din exterior, adesea poate apare rezistenta la schimbare, incapatanarea si chiar placerea mai mult sau mai putin constientizata, de a te opune.
Cert este ca ambii parteneri se simt justificati, indreptatiti sa poarte acest razboi si nu le mai pasa de ce raman prinsi la mijloc. Dorinta impetuoasa de a invinge, de a se elibera, de a-l rani pe celalat, de a-ti lua revansa pentru ca te-a luat prin surprindere si nu te asteptai si simti ca este ceva de recuperat.
Putini dintre noi regasesc in ei insisi maturitatea emotionala de a lasa deoparte orgoliile ranite sau demonstratiile de putere pentru ca lucrurile sa decurga mai usor. Cand este vorba de inceputuri, de investitii sentimentale (ignoram intentionat partea materiala), de sperante (”esuate”), de o poveste de iubire (”acum tradata”), lucrurile sunt departe de a fi usoare.
Insa nimeni nu a zis vreodata ca este usor. Dar cu totii stim ca, daca ne dorim cu adevarat, putem sa “ne usuram” cu mult “travaliul” ce insoteste un divort. Cum ar fi sa renuntam la principiul: “Ce am avut si ce am pierdut?!?” si sa vizualizam (mai mult sau mai putin, mediat), “Ce am pierdut si ce am castigat!”?!
Unii dintre noi putem pretinde ca divortul iti poate aduce numai castiguri. O astfel de afirmatie poate fi mai mult sau mai putin realista pentru marea majoritate. Insa, ca in orice actiune (incercare) sortita cu un final nescontat (esec, dezamagire, deresponsabilizare etc), este normal sa se faca resimtit si sentimentul pierderii, uneori poate mai puternic decat cel al castigului. Si cu deviza interioara: “Tot raul spre bine!”, putem sa ne simtim liberi in a ne acorda timp de “autodeplangere” a ceea ce ni se sau ni s-a intamplat. Este acea perioada de “doliu” ce se regaseste la fiecare dintre noi cand pierdem ceva foarte drag, important noua, cand ne despartim definitiv si irevocabil ce cineva sau de ceva (institutia casatoriei) la care “tinem si am tinut mult”. Insa fara a cadea prada disperarii.
Sa nu ne ferim sa recunoastem (macar fata de noi insine) ca ne este greu. Si asta depinde de noi si de masura in care ne dovedim abili in a ne stabili ancorele interioare (resurse, sperante) sau exterioare (copii, parinti, prieteni, cariera etc), de care alegem sa facem uz pana “redevenim” noi insine (mai bogati pe interior).
Dupa aceasta perioada de doliu, se impune o alta de autoanaliza/re-autocunoastere. O inventariere a ceea ce este important pentru noi, de reevaluare a sistemului de credinte, nevoi si cerinte/solicitari. In cadrul acestui demers, este important sa nu uitam de noi insine, asta insemnand nevoia de timp personal (activitati relaxante, mondene: hobbiuri, coafor, prieteni, cumparaturi, plimbari, etc).
Este perioada reconstruirii imaginii si stimei de sine, de recastigare a propriei independente. Cineva ar putea spune: “Ce folos, ca sa o pierd din nou?”. O remarca indreptatita, as putea spune. Cu sugestia de a remedita pe marginea ei. De ce? Simplu.
Cum o putem lua de la capat? Care ar fi ingredientele unui nou inceput? Cum putem depasi frica de a mai investi intr-o alta relatie, de a mai avea incredere in celalalt? Regasindu-ne atuurile, resursele care sa ne ajute sa fim suficient de puternici si plini de dorinta de a retrai.
Atribuiri de genul: “din vina lui sau ei eu nu pot sa mai fiu fercit/-a!”, “mi-a distrus sansa la fericire” sunt departe de a fi constructive si asta pentru simplul motiv ca plaseaza in mod artificial, calea de solutionare, resursa in exteriorul nostru. Este important si de mare ajutor sa constientizam faptul ca doar de noi depinde si ca putem fata daca dam dovada de toleranta si incredere. Ele sunt sursele noastre de speranta si rabdare cu noi insine. Deci “Cum faci fata unui divort?” este o intrebare care isi doreste raspuns. Dar cui se adreseaza acest raspuns? Femeilor? Barbatilor? De preferat ar fi ambilor parteneri. In functie de perspectiva pe care o au cei doi parteneri asupra divortului, abordarea ar putea fi variata si adesea strict personalizata. Prin urmare, sarcina specialistului poate consta in a creiona variante cu sfere cat mai largi de acoperire.
--
Toate cele bune!
Jeni Chiriac
0732.84.36.38
Cabinet Individual de Psihologie Jeni Chiriac
jenichiriac.ro coachinglife.ro onlinedrsex.ro
Atentie!  Aceste recomandari au caracter general, pentru recomandari personalizate este necesara o programare in vederea anamnezei clinice si stabilirii etapelor de interventie terapeutica recomandabile pentru dvs.
jenichiriac.ro coachinglife.ro onlinedrsex.ro
Atentie! Aceste recomandari au caracter general, pentru recomandari personalizate este necesara o programare in vederea anamnezei clinice si terapiei sexuale aferente