Cum pot scapa de persoanele insistente, fara a ma purta urat cu ele pentru a intelege ca depasesc o anumita limita a bunului simt?
Va dau un exemplu concret. Am un coleg de serviciu care, dupa terminarea programului, merge cu mine oriunde m-as duce, desi de foarte multe ori i-am spus ca vreau sa merg singur. Am avut intalnire cu sotia in oras si a stat cu noi, ba a si mers la cumparaturi cu noi, desi i-am spus politicos de foarte multe ori ca ne vedem ziua urmatoare. Nici in timpul programului de lucru nu mai pot discuta ceva intre 4 ochi cu o persoana, pentru ca vine imediat intre noi.
Mi se pare un comportament ciudat si ma gandesc ca aceasta persoana nu are pic de bun simt, orice i-as spune, sta, suporta orice observatie si ma streseaza cu prezenta. Am reusit sa scap de el cand am m-am furisat, dar nu-mi place sa procedez asa. Apoi am primit mesaje si email-uri ca sunt neserios ca am plecat fara el.
Daca stau peste program, sta langa mine, chiar daca insist aproape nervos sa plece.
Va rog sa ma sfatuiti cum sa fac sa scap de el, sa-l fac sa inteleaga ca am nevoie de libertate, ca o relatie de prietenie, nu inseamna sa-l sufoci pe celalalt. Chiar in cadrul familiei, exista libertatea de a se intalni fiecare cu prietenii lui, de a merge singur la plimbare. imi doresc sa rezolv problema decent, nu certandu-ma cu el.
Raspunde la intrebare!
Raporteaza Raporteaza intrebarea: "Persoane posesive"
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez intrebarea pentru:
Spam
Categorie gresita
Abuz
Raspunsuri (12)
Liviu (acum 11 ani)
Mirica Marius Catalin a scris: ".../ Cum pot scapa de persoane /.../ fara a ma purta urat cu ele /.../ pentru /.../ ca depasesc o anumita limita a bunului simt? /.../ ma gandesc ca aceasta persoana nu are pic de bun simt /..."
______________________
:) Realitatea este ca, mai degraba, tie ti-e teama de ceea ce iti imaginezi tu ca ar putea sa creada aceasta persoana despre tine - daca ar afla ca tu o dispretuiesti.
- Si (poate) ar fi preferabil sa lasi amabilitatile - sa indraznesti sa-ti infrunti teama - si sa fii tu insuti in relatiile cu ceilalti. Asa vei vedea (mai) clar si CE SIMTI tu insuti - cu adevarat.
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Aishaa
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Aishaa
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
Advertisement

Psih. Gabriela Miu MPsih. Gabriela Miu este un medic autorizat SFM (acum 11 ani)
Buna,Marius,din cate inteleg ai intalnit o persoana posibil dependenta. Ce inseamna acest lucru? Personalitatea dependenta are doua convingeri clare - ca singuri nu se descurca si ca doar ceilalti ii pot ajuta, fiind mai puternici decat ei. Problema este ca acesti oameni nu se comporta in acest fel din placere ci din teama de a nu fi abandonati - ar fi putut fi un copil abandonat de unul din parinti sau dimpotriva prea protejat de unde si ideea ca nu este capabil sa se descurce singur. Probabil ca a vazut in tine o persoana calda si de incredere si, in incercarea de a fi cu/ca tine,evident te sufoca. Prima varianta ar fi sa ii explici ca tu ai viata ta si ca ar putea si el sa o aiba pe a lui cu ajutorul unui psiholog. Acest lucru evident o sa-l supere insa este greu sa-i menajezi sentimentele pentru ca orice incercare a ta de a-l dezlipi de tine va fi resimtita de catre el ca neplacuta, angoasanta. Alta varianta, mai costisitoare ca timp si energie, ar fi sa te inarmezi cu rabdare si sa incerci sa il ajuti in alt fel : sa nu iei decizii in locul lui, sa nu ii sari imediat in ajutor, incurajeaza-l sa isi gaseasca alte activitati,etc. Evident,apropo de sfatul lui Liviu, este util inainte de toate, sa ai foarte clar in minte ce simti tu fata de acest om si la ce nivel te deranjeaza prezenta si actiunile lui. Ce inseamna pentru tine faptul ca iti limiteaza libertatea? Ai mai trait acest lucru? In ce fel te simti amenintat? Poate daca iti raspunzi la aceste intrebari iti va fi mai usor sa faci fata situatiei si o vei privi dintr-o perspectiva noua. Relatiile cu ceilalti se construiesc si se mentin in primul rand lucrand cu noi insine. Mult succes!
Psih. Gabriela Miu
www.psihoploiesti.ro
Tel. 0727750552