Buna ziua .numele meu este ionela si am 24 ani ! in urma cu 2 luni am carat foasrte multe cutii grele si am ramas anchilozata de spate ..la o saptamana am ajuns la urgente deoarece durerea nu trecea si se lasa pe partea din dreapta din fata ! Am crezut ca este apenticita ! La urgente in uram tuturor analizelor si de sange si urina si ecograf mi sa spus ca nu este vorba de apenticita si despre lombosciatica ! Am luat medicamente pentru durerea de spate,dar obsedata de gandul apenticitei am inceput sa citesc fel de fel de situri si simptome incat am inceput sa simt si eu acele simptome ! lLa o alta saptamana am ajuns la mediurg deoarece am luat medicamentele fara protectie gastrica si mi-am distrus flora intestinala ! Si acolo doctorii m-au zis ca nu este vorba de o apenticita ,am fcut analize de sange si ecografie si doctorul mi-a spus ca sa imi iasa din cap asta ! Faceam atacuri de panica si i-am dat pe ai mei peste cap cu reactiile mele de frica ! Au trecut 2 luni de atunci dar parca nici acum nu imi revin ...imi este foarte frica de ce am vazut la urgente imi e frica de spital si de operatii....cand am o ocupatie nu ma gandesc la dureri dar cand stau in pat mi se pare ca ma doare in partea din drapta ! Astept sfaturi va rog din suflet nu stiu cum sa trec peste asta si sa nu mai ma gandesc la tampenii ! daca si doctorii mi-au spus ca nu e vorba de apenticita! am inteles ca se numeste ipohondrie aceasta boala pe care eu o am in minte ! va multumesc
Raspunde la intrebare!
Raporteaza Raporteaza intrebarea: "Ipohondrie"
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez intrebarea pentru:
Spam
Categorie gresita
Abuz
Raspunsuri (1)

Psihoterapeut Roxana Patrascu MPsihoterapeut Roxana Patrascu este un medic autorizat SFM (acum 9 ani)
Buna ziua, Ionela!
Inteleg ca te-ai speriat foarte tare in urma simptomelor traite! Ba chiar ai dezvoltat o teama exagerata fata boli si ganduri obsesive cu privire la apendice.
Ipohondria (Hipocondria) se manifesta astfel:
-Preocupare exagerată în legătură cu faptul că ar suferi de o boală gravă, fapt care alimentează preferinţa pentru discuţii şi lecturi pe teme medicale, precum şi pentru vizite dese la medic;
-Interpretarea greşită a simptomele corporale. De exemplu, dacă depune un efort fizic, poate interpreta bătăile mai puternice ale inimii ca pe un simptom al unei grave boli cardiace etc.;
-Menţinerea preocupării că ar avea o boală gravă, chiar dacă medicii îl asigură, în baza analizelor amănunţite, că este sănatos. Aceasta îl poate determina, fiind convins că medicii au greşit undeva, să repete de multe ori investigaţiile medicale.
Acest diagnostic este valabil daca aceste manifestari dureaza de mai bine de 6 luni.
Mai multe detalii poti citi – copiand acest link sus in bara de cautare:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/hipocondria/
Ionela, mai degraba la tine pare sa fie o fobie fata de boli. Atat fobiile, ipohondria cat si panica - se incadreaza la manifestarile anxioase.
Pentru rezolvarea acestor probleme de anxietate, iti recomand sedintele de psihoterapie cognitiv-comportamantala la cabinet sau online.
Psihoterapia te va ajuta sa te desensibilizezi, sa normalizezi aceste stari, sa nu iti mai amplifici starile de rau prin ganduri catastrofice, sa inveti sa te relaxezi si sa respiri corect, adica abdominal.
Ionela, in afara de situatia actuala, manifestai si inainte o preocupare cu privire la boli sau ai preluat aceasta teama de la o persoana apropiata?
Despre tratamentul anxietatii, panicii .s.a, poti citi in articolele din site-ul Psihoutil, sau poti accesa aceste link-uri:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/anxietate/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/panica/
http://www.psihoutil.ro/dezvoltare-optimizare-personala/relaxare-training-ul-autogen/
Sper ca aceste informatii sa iti fie utile! Orice alte intrebari, nelamuriri mi le poti scrie aici sau pe mail-ul personal.
Multa sanatate!
Psih. Roxana Pătrașcu
Telefon: 0721.349.765
Mail: [email protected]
Website: www.psihoutil.ro
Roxana Pătrașcu psihoterapeut
Telefon: 0721.349.765
Mail: [email protected]
Website:http://www.psihoutil.ro/