O sa va descriu o parte din starile mele. Sper sa nu ma intind prea mult. Un sfat mi-ar fi de mare ajutor,va rog.
Am 22 de ani. De ceva timp, de foarte multi ani mai exact, am inceput sa fac vizite regulate la doctor. Mai mult pe ascuns, fara sa cunoasca niciun membru al familiei, niciunul dintre prieteni. Am facut tot felul de analize si teste posibile. Dar inca nu pe toate, si acest lucru ma ingrijoreaza. Ma tem mereu ca o sa dezvolt o tumoare printr-o parte a corpului, in special craniana sau zona pelviana. Ma ingrozesc ca as putea avea paraziti intestinali, sau mai rau, polipi de care habar nu am.
Anual imi fac analizele generale, iar cateodata, in functie de cel mai mic simptom, solicit consultatie specializata. Imi petrec timpul cautand simptome si tratamentul bolilor si imi permit sa fac haz de necaz, spunand ca probabil am mai multe cunostiinte medicale decat orice alt farmacist.
Pe teama capatarii unor boli grave, am inceput ( in ultimele luni) sa ma sperii de bacterii. Desi intotdeauna am fost o persoana ordonata si mi-a placut sa fac curatenie, de curand clorul a devenit prietenul cel mai bun. Ma tem sa folosesc orice toaleta de teama ca m-as putea infecta. Ba chiar refuz atingerile cu anumite persoane care mi se par a avea o igiena mai precara.
Problema e ca daca pana acum ma multumeam doar sa vad ca rezultatele analizelor sunt ok ( chair daca nu am incredere 100% in acuratetea lor), acum am insomnii grave. Plang aproape in fiecare seara de teama ca sigur am o boala incurabila. Calitatea vietii mele incepe sa scada dramatic si frecventa gandurilor maladive creste obsesiv.
Ma intreb...oare sufar de tulburare obsesiv compulsiva? nu am alt tip de comportament obsesiv ( ca de ex spalatul frecvent pe maini, verificarea obiectelor, numararea, etc).
Nu de mult am terminat facultatea de psihologie. Cred ca numai rau mi-a facut, ca ma tem ca nu cumva intr-o zi sa ajung mai rau. momentan cred despre mien ca sunt anxioasa, depresiva si uneori as putea spune ca am si mici accente maniacale ( urmate de paranoia).
Intrebarea mea e....faptul ca mi se pare ca intrunesc o buna parte din conditiile unei persoane cu odc, e oare real? sau e generat de hipocondrie? de care cum dumnezeului se scapa?
( si da, ca fapt divers, bunica mea - care m-a crescut cand parintii erau la munca, a murit de cancer ovarian, cand eu aveam 7 ani. inca vad imaginile cu wc-ul plin de sange. tot pe directia asta, matusa mea a fost diagnosticata acum cativa ani cu cancer ovarian. deci stiu ca asta imi va fii sfarsitul).
ps: ma tem sa am relatii sexuale, sa am relatii afective, sa imi fac planuri de lunga durata pentru ca stiu ca intr-o zi o sa fiu datoare cu o moarte.
Daca am plictisit pe cineva imi cer scuze.
Multumesc pt timpul acordat.
Raspunde la intrebare!
Raporteaza Raporteaza intrebarea: "Hipocondria imi distruge viata."
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez intrebarea pentru:
Spam
Categorie gresita
Abuz
Raspunsuri (12)
Dr. Traian Marinescu (acum 13 ani)
1. am avut astfel de paciente si s-au vindecat, cu putin ajutor.
2. un psihiatru (ancorat in realitate si interesat sa vindece, nu sa faca "psihanalize") ai consultat? Daca da, ce opinie a avut si ce recomandari ai primit?
3. vrei sfaturi? daca da, cauta-le in alta parte decat pe internet, in reviste si in cunostiintele tale (putine si precare) de psihologie. Realitatea doare - hipocondria NU. Ai nevoie de intrebari/raspunsuri directe: ce altceva NU DOARE? ... Tratamentele mele pentru astfel de cazuri, cam asa incep. Daca vrei sa te vindeci, cauta pe cineva care NU te menajeaza!
4. mai multe detalii si orice vrei, la [email protected]
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de Aishaa
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de Aishaa
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz
Advertisement

Psih. Alina Ionescu MPsih. Alina Ionescu este un medic autorizat SFM (acum 13 ani)
Mai important decat sa pui o eticheta problemelor tale ar fi sa le intelegi cauzele si sa ti le asumi. Nu cred ca cineva te poate "vindeca", dar cred ca tu iti poti depasi problemele. Facultatea de psihologie a fost, probabil, o incercare de a intelege ce ti se intampla. Cu siguranta a fost traumatizant pentru tine sa asisti la durerile bunicii. Dar tu esti altcineva, o persoana diferita. Mersul continuu la doctori este o solicitare de ajutor, dar si o incercare de a "pasa" responsabilitatea rezolvarii problemelor...
Daca doresti o programare la psiholog poti suna la 0722 933013.