Buna ziua! Imi poate spune cineva care este diferenta dintre un medic psihatru si un medic psiholog? Cand anume trebuie sa apelezi la un medic psihiatru si cand la un medic psiholog? Va pun aceste intrebari datorita faptului ca am trecut prin cateva probleme unde am fost indrumata sa merg la un medic psihiatru. Zis si facut. In prima faza mi s-a administrat Romparkin, Seroqel de 200 mg, apoi doza a crescut la 300mg, Piracetam. Acest tratament l-am considerat foarte agresiv, deoarece nu am fost si nici nu sunt un om agresiv. Dupa acest tratament de 3 luni de zile,mi s-a schimbat tratamentul constand in urmatoarele medicamente;Depakine de 300mg si Ziprexa de 15mg(Olanzapina). Am luat si acest tratament 5 luni de zile, insa nu am observat nici-un fel de ameliorare. Vazand ca nu fac nici-un fel de progres, am recurs sa merg mai departe chiar in Bucuresti la Spitalul Alexandru Obregia. Aici am fost consultata de un medic psihiatru ,pe care nu doresc sa il numesc unde am primit alt tratament,de fapt cam asemanator cu ce-l pe care il luasem din orasul meu;. Rispolept de 1mg/ml,Orifiril si Seroxat. Am tinut tratamentul si de data aceasta cu stictete incepandu-l din luna martie pana in prezent,dar nici in momentul de fata nu pot spune ca ma simt excelent asa cum am fost eu, plina de viata, o fire sentimentala, cu multa putere de munca. Consider in momentul de fata ca niciodata nu am sa mai pot fi eu aceiasi care am fost. Ma simt de parca ceva este rupt din mine, acolo unde sunt parca as fi absenta. Nu ma mai pot bucura de absolut nimic. Va multumesc frumos ptr. ca mi-ati dat prilejul sa va pun aceasta intrebare si ptr.faptul ca ati citit cele spuse de mine. Sanatate multa va doresc! Cu mult respect!
Raspunde la intrebare!
Raporteaza Raporteaza intrebarea: "Exista deosebire dintre un medic psihiatru si un medic psihiolog?"
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez intrebarea pentru:
Spam
Categorie gresita
Abuz
Raspunsuri (9)

Psiholog Liliana Puchea MPsiholog Liliana Puchea este un medic autorizat SFM (acum 12 ani)
Buna ziua
Da exista diferente intre psihiatru si psiholog- in speta psihoterapeut
Psihiatru are la baza facultatea de medicina si specializarea in psihiatrie
Psihoterapeutul are la baza facultatea de psihologie si specializare in psihoterapie
Desi exista diferente clare aceste 2 profesii nu se exclud ci sunt complementare adica nu inseamna ca daca ne adresam unuia dintre acesti specialisti nu ne mai putem adresa celuilalt
Psihiatrul are rolul de a diagnostica diversele tulburari si boli psihice, de a prescrie tratamentul medicamentos adecvat, de a urmari eficacitatea acestui tratament
Psihoterapia îsi gaseste aplicare în tratamentul majoritatii bolilor psihice, în cazul unor boli somatice cu o importanta componenta psihica, precum si în situatiile de normalitate în vederea optimizarii proceselor volitive (de vointa) si afective, ca si a performantelor fizice, psihice sau intelectuale.
Intr-un mod plastic si foarte redus psihiatria se adreseaza acelor "semne " vizibile din ceea ce se petrece in psihicul uman pornind de exemplu de la halucinatii, anxietate, iritabilitate mare, stare mare de agitatie-maniacala, compulsii, dependentele de droguri de exemplu(si enumerarea ar putea continua cu siguranta) pe cind psihoterapia se adreseaza mecanismelor psihice de producere a acestora
Chiar daca psihoterapia si consilierea psihologica se adreseaza unui spectru mai larg pentru ca include si omul sanatos in cazul bolilor si tulburarilor psihice fara interventia psihiatrului cu greu si in anumite cazuri deloc se poate interveni optim psihoterapeutic
Liliana Puchea
Psihoterapie
Consiliere psihologica
Telefon 0722207760
Adresa cabinet Bucuresti, Bdul Natiunile Unite, nr.8, bl.104, sc.5, et.4, ap, 96
psihoterapiecabinet.com.ro