Buna ziua.Vreau sa intreb si eu pe cei autorizati sa imi raspunda, sufar de TOC, am avut momente de cadere groaznica in care numai in pat stateam zile intregi, am avut momente si momente, acum sunt oarecum ok dar tot nu imi dau pace gandurile rele, obsesiile si compulsiile.Ies afara, vorbesc cu oameni, merg la scoala dar obsesii, ganduri tot am si imi provoaca mari neplaceri, mare disconfort in suflet si in psihic.Ma tulbura si imi tulbura toata fiinta aceste ganduri rele, obsesii si compulsii.Pierd mult facandu-le(compulsiile) si cateodata imi vine si anxietate si simt ca pierd controlul, ma napadesc.Ma supara rau obsesiile fiindca imi creaza frici si instabilitate emotionala..Intrebarea mea este cum pot scapa de aceste ganduri, cum ma pot elibera de aceste obsesii, de aceste compulsii?Sau macar sa se reduca?Am fost la 2 doamne psihoterapeute dar nu am inregistrat niciun progres, am obtinut sfaturi dar obsesiile si compulsiile tot le aveam.
Un psihiatru in trecut cand eram copil mi-a spus ca aceste ganduri si compulsii le voi avea mereu.E un cosmar daca e asa..nu prea pot sa ma descurc normal in societate cu asa ceva..si mai ales nu pot sta unde e aglomerat, ma simt timorat, fricos si incordat cand e aglomeratie de exemplu in biserica la slujba sau undeva intr-un magazin cu multa lume.
Ce sa fac?CUm sa actionez?Cum sa imi ajut psihicul?Ce modalitati sunt bune pentru a le reduce?Pentru a le anihila?Nu imi mai permit sa merg la psihoterapeut deocamdata decat poate la cel scolar care nu stiu cat e de instruit in TOC.Ce sa fac?Cum sa ma ajut?
Orice sfat e binevenit.Multumesc
Raspunde la intrebare!
Raporteaza Raporteaza intrebarea: "Cum scap de TOC?"
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez intrebarea pentru:
Spam
Categorie gresita
Abuz
Raspunsuri (2)

Psihoterapeut Gabriel Pîrvan MPsihoterapeut Gabriel Pîrvan este un medic autorizat SFM (acum 9 ani)
Tulburarea obsesiv-compulsivă se tratează cu ajutorul psihoterapiei cognitiv-comportamentale la cabinet sau online. Despre psihoterapia cognitiv-comportamantală şi tratamentul tulburării obsesiv-compulsive poți citi accesând aceste link-uri în bară de căutare:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/obsesie/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/
Aici ai şi un exemplu de metodă prin care ȋți poţi controla gândurile obsesive:
„Stabiliţi-vă perioade pentru îngrijorări (numită și metoda musafirilor nepoftiți - potrivită mai ales pentru tratarea gândurilor obsesive).
Îngrijorările dumneavoastră vă contaminează lumea – apar peste tot, la orice oră. Este firesc să credeţi că nu aveţi control asupra lor, atât timp cât le întâlniţi la fiecare pas şi vă luptaţi cu ele prin strategii ineficiente. Este timpul să schimbaţi această abordare. Restrângeţi timpul şi spatiul pe care îl cedaţi îngrijorărilor, procedând astfel:
Preluaţi initiaţiva şi nu mai lăsaţi îngrijorările să comande când şi unde să vă opriţi asupra lor. Stabiliţi două perioade ale zilei, de câte 15 minute, pe care să le rezervaţi exclusiv îngrijorărilor. Realizaţi această activitate mereu în acelaşi loc. (De exemplu, dimineaţa între 7:00 şi 7:15, iar seara între 19:00 şi 19:15, în sufragerie, pe fotoliul din colţ.). Dacă apar îngrijorări pe parcursul zilei (cum este foarte firesc la început), nu vă fortaţi să le alungaţi din minte. Dimpotrivă, ascultaţi-le şi notaţi-le diligent, iar apoi amânaţi-le până la ora şi locul stabilite. Păstraţi o atitudine pacifistă în faţa îngrijorărilor: "Am înţeles îngrijorarea. Am notat. Voi reveni asupra acestui lucru la ora şi locul pe care le-am stabilit." Tineţi minte că supresia nu face decât să le întărească. Procedaţi diferit: acceptaţi ca îngrijorările să apară, dar nu le daţi curs până la ora şi locul stabilite.Pe parcursul zilei, focalizaţi-vă pe agendă şi îndepliniţi-vă obiectivele. Când se face ora pe care aţi rezervat-o îngrijorărilor, aşezaţi-vă în locul stabilit şi începeţi să vă îngrijoraţi. Daţi frâu liber îngrijorărilor. Luaţi lista pe care le-aţi notat pe parcursul zilei şi nu vă înfrânaţi. Oricât de multe ar fi, oricât de gălăgioase, sunt doar gânduri. Le puteţi face faţă, aşa cum sunt. Nu încercaţi să le alteraţi, nu încercaţi să le înlocuiţi cu gânduri pozitive. Sarcina dumneavoastră este de a le urmări aşa cum sunt. Doar aşa veţi putea învăţa, prin proprie experienţă, că puteţi tolera orice îngrijorare.Respectaţi-vă programul. Nu faceţi altceva în acel interval de timp decât să vă îngrijoraţi în locul pe care l-aţi stabilit. Atenţie! La început veţi fi asaltat de numeroase îngrijorări. Cu toate acestea, nu prelungiţi perioada de îngrijorare. Veţi avea suficient timp pentru ele în următoarea perioadă. După un timp, practicând constant acest exerciţiu, veţi descoperi că îngrijorările se împuţinează şi nu vă mai apar în minte lucruri noi – veţi simţi că nu mai aveţi cu ce umple cele 15 minute. Cu toate acestea, nu scurtaţi perioada de îngrijorare. Reluaţi îngrijorările pe care le-aţi notat pe hârtie, din nou şi din nou până la încheierea programului. Veţi descoperi astfel cum în locul anxietăţii obişnuite, îngrijorările nu fac decât să vă plictisească.”
Participând la ședințele de psihoterapie cognitiv-comportamentală vei ȋnvăța și tehnici de relaxare, una dintre acestea este - training-ul autogen Schultz.
http://www.psihoutil.ro/dezvoltare-optimizare-personala/relaxare-training-ul-autogen/
Multă sănătate!
Psih. Gabriel Pirvan
Mail: [email protected]
Tel.: 0764.443.184
www.psihoutil.ro