Buna ziua.Sufar de 4 ani de tulburare obsesiv compulsiva asociata cu depresie.Acum am 18 ani.Am incercat multe medicamente iar acum iau olanzapina si venlafaxina si vad ca merge bine.Medicum mi-a spus ca o sa reduca foarte mult medicamentele,o sa ramana sa iau foarte putin iar in viitor poate o sa le si scoata.EU ma simt mai bine,mai bine decat acum 2 ani cand am fost in stare de disperare ,ma simteam foarte rau ,am fost si internat la Bucuresti.Mentionez ca se manifesta asa,imi vin ganduri urate,false care nu vin cu voia mea si eu ca sa scap de ele ,ma spalam pe fata,maini mult si faceam anumite ritualuri ca sa(cica) scap de ele.Faceam un lucru de multe ori ,vroiam sa iasa totul ok si credeam ca daca tin cont de anumite superstitii scap de tot.In fine.Acum ma simt mai bine,s-au redus gandurile,am pofta de viata ,merg si la scoala ..
Apropo,nu consider ca sunt tratat 100% ,ma simt mai bine insa vindecat complet nu ma simt din pacate.
Vroiam sa stiu mai multe lucruri,uitati,le spun pe rand aici sub forma de intrebari:
1.Eu in trecut am facut atacuri de panica iar la scoala eram oarecum luat in ras si considerat ciudat fiindca eram mai cuminte,timid,retras si invatam mai bine.Are vreo legatura situatia cu scoala din trecut cu boala asta pe care am facut-o dupa,mentionez ca dupa 2-3 luni dupa ce am tratat complet atacul de panica a aparut tulburarea obs.?Are vreo legatura?
2.!!! Cum sa ma apar normal de TOC si de acele ganduri false,eronate ?Cum sa tratez definitiv TOC-ul?
3.Dupa ce mi se opresc sau reduc tratamentul psihiatric pot lua ceva naturist?Si cam ce sa iau?Exista ceva pentru o stare de bine psihic,de confort psihic,ceva care sa ma ajute si sa continue''''''''''''''''''''''''''''''''lupta'''''''''''''''''''''''''''''''' cu TOC chiar si daca ma simt mai bine?Ceva naturist.Daca da .Ce naturiste imi recomandati?
4.Am fost si la psiholog si am renuntat sa ma mai duc fiindca nu dadea roade sau eram prea ''''''''''''''''''''''''''''''''tulburat''''''''''''''''''''''''''''''''atunci ca sa inteleg ce imi zice..m-am axat mai mult pe cititul cartilor de psihologie si cele duhovnicesti(de religie adica de psihoterapie ortodoxa)..Ce carti sau cum ma pot documenta mai mult despre aceasta boala care din fericire simt ca o tin sub control acum?
5.Pot reveni oare starile de rau maxim dupa ce mai scade tratamentul?
6.Cum sa lupt eu personal cu boala?(aici poate stie vreun specialist sau vreun cunoscator in domeniu)
M-as bucura mult daca as primi raspuns dupa putere de la voi,mai ales de la cei ce se pricep la asa ceva,specialisti dar nu numai.Astept orice pareri dar sa fie normale si sa ma ajute.PS:fara luat in ras va rog.
Cum considerati ca trebuie sa procedez in continuare ac***a in vedere tot ce v-am spus si v-am intrebat?
Am uitat sa spun ca acele ganduri imi intra parca singure in minte.Acele ritualuri parca eram obligat sa le fac ca sa treaca si sa se anuleze acele ganduri.Acum e mai bine.Dar totusi ma intereseaza foarte mult raspunsul la cele 6 intrebari,pe scurt.
Eu nu vroiam sa vina si nu vreau sa vina acele ganduri,sunt fara voia mea si fara acordul meu.Dar imi provocau disconfort maxim ,depresie si tulburare,suferinta.Acum v-am zis e mai bine.Dar mi-e frica sa nu revina..Am avut stari si stari,stari cand ma simteam mai bine,stari cand ma simteam mai rau.Acum ma simt bine si mi-e frica tare sa nu revina.Am uitat sa zic un lucru important:Mereu cand incepea anul scolar boala sau tulburarea se intensifica,aparea depresia,nelinistea,frica.Astept cu nerabdare raspunsul unui specialist dar nu numai.Si sunt foarte curios de intrebarea cu naturistele.:)Poate sa ma ajute si ceva naturist in aceasta problema?:( Va multumesc din suflet pentru viitoarele raspunsuri
Raspunde la intrebare!
Raporteaza Raporteaza intrebarea: "Ce sa fac?"
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez intrebarea pentru:
Spam
Categorie gresita
Abuz
Raspunsuri (4)
yuri boyka (acum 9 ani)
pt number.stiu pe cineva care te poate scapa definitiv de starile pe care le ai.asta e mailu meu [email protected] imi scrii ca sa vorbim
Raporteaza Raporteaza comentariul postat de yuri boyka
0
Raspunde Raspunde la comentariul postat de yuri boyka
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez raspunsul pentru:
Spam Abuz

Psihoterapeut Gabriel Pîrvan MPsihoterapeut Gabriel Pîrvan este un medic autorizat SFM (acum 9 ani)
Buna ziua,
Number, imi pare rau ca te confrunti de cativa ani cu tulburarea obsesiv-compulsiva si depresia. Tulburarea obsesiv-compulsiva face parte din categoria tulburarilor de anxietate. In aceasta categorie mai sunt incluse: anxietatea generalizata, atacul de panica, fobiile specifice, stresul posttraumatic.
In ceea ce priveste depresia, ea se manifesta, de obicei, ca un efect al problemelor de anxietate .
Daca tulburarile de anxietate apar ca urmare unor cauze psihice (ex.un stil de gandire negativista, convingeri disfunctionale despre noi insine si ceilalti etc) sau a unor evenimente si situatii de viata (ex medii sociale stresante, examene picate, pierderea locului de munca sau a unei persoane apropiate etc.) atunci o solutie eficienta o reprezinta psihoterapia cognitiv-comportamentala .
Conform psihoterapiei cognitiv-comportamentale,de cele mai multe ori, tulburarile de anxietate apar deoarece oamenii se autoperturba prin felul in care gandesc si interpreteaza evenimetele si situatiile cu care se confrunta , prin convingerile, cerintele si asteptarile nerealiste pe care le au fata de ei insisi , fata de ceilalti semeni si fata de viata in general . Toate acestea pot genera stari emotionale negative (teama, frica, panica, tristete, iritabilitate etc), atacuri de panica, manifestari obsesive etc.
Asadar, daca realizam o restructurare cognitiva astfel incat gandirea sa devina mai obiectiva si convingerile, cerintele si asteptarile mai realiste, atunci nu ne mai autoperturbam emotional (nu ne mai incarcam excesiv cu stari negative) si comportamental.
Cu alte cuvinte, important nu e ceea ce ni se intampla, ci felul in care interpretam ceea ce ni se intampla. Putem alege sa schimbam interpretarea, adica anumite obiceiuri mentale. Aceste obiceiuri nu se schimba cu medicamente sau tratamente naturiste, ci prin psihoterapie.
Daca ai alte intrebari, poti sa-mi scrii sau sa citesti accesand link-urile:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/obsesie/
Toate cele bune!
Psihoterapeut Gabriel Pirvan
Telefon: 0764.443.184
E-mail: [email protected]
Website: psihoutil.ro