Tarca

Intrebare postata de ilka000 cu 9 ani in urma - 3 raspunsuri MExista raspuns de la medic
Grupurile de discutie din care face parte intrebarea: Hipertensiunea arteriala (HTA)

Am 62 de ani ,am tensiune de 20 de ani. Am avut valori destul de mari dar de 10 sa stabilizat la 12,5/8.7, Am renuntat la sare ,grasim si merg pe jos cit pot de mult
De 9 luni doctorul mi-a prescris Tarca dimineata si un diuretic.Cineva poate sa-mi spuna Ce fel de medicament este?

×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez intrebarea pentru:

Spam
Categorie gresita
Abuz

Raspunsuri (3)

Corect este TARKA = sunbstanta activa este trandolapril+ verapamil

http://sfatulmedicului.ro/index.php?module=searchSphinx&words=tarka&category_id=0

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz

Esti medic si vrei sa te promovezi?

Raspunde intrebarilor din grupul Hipertensiunea arteriala (HTA).

Inscrie-te aici!
monica matei (cu 9 ani in urma)

Cum sa slabesc, am 91 de kg , tensiunea intre 140-145/90-105 pulsul 85-95, 37 ani am redus cantitatea de mancare lucrez la biruo 8-17 h merg cu masina, seara nu prea fac miscare la cumparaturi merg tot cu masina, sa obisnuit corpul asa, dar foarte rau ma simt. As slabi daca mi sar recomanda ptr. inceput ceva pastile de taierea poftei de mancare

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz

Daca aveti un stil de viata activ in timpul zilei de dimineata pana seara atunci trebuie sa puneti accent pe mesele de dimineata si pranz si mai putin pe cea de seara.
Dimineata puteti manca 2-3 felii de paine sau biscuiti, cereale cu o cana de lapte sau iaurt + un fruct pentru ca aveti nevoie de carbohidrati cu absorbtie rapida cat si cu absorbtie lenta (sa elibereze energie pana la masa de pranz). Daca sunteti mai activa in timpul diminetii puteti servi o gustare intre micul dejun si pranz forp***a din fruct + o felie de paine (biscuiti, cereale, etc.), aceasta gustare putand fi mutata dupa masa de pranz daca aveti o activitate mare consumatoare de energie dupa pranz.
La masa de pranz incercati sa aveti - mancare gatita nu preparate de fast-food: 1 supa (ciorba) + mancare de legume + 1-2 felii de paine + fruct.
Masa de seara trebuie sa fie forp***a din alimente usor de digerat "o salata mare de fructe" fara sa adaugati carbohidrati cu absorbtie lenta (cartofi, paine, biscuiti, paste fainoase, etc.).
Procedand in acest fel alimentele cu mare valoare energetica pe care le consumati dimineata si la pranz ajuta organismul sa faca fata solicitarilor din timpul zilei fara sa determine dezvoltarea tesutului adipos.
De asemenea unul dintre cele mai importante roluri il detine activitatea fizica care trebuie realizata pe cat posibil constant, in fiecare zi.

Alimentele premise trebuie sa fie impartite in 4-5 mese (3 mese principale si 1-2 gustari).

Masa de dimineata este obligatorie!!

Este bine sa va incadrati, intr-o zi, in urmatoarele cantitati:
- 40-60 grame paine graham/integrala
- 250 ml lapte sau iaurt/sana/chefir-evitati lactatele cu 0%grasimi!!
- 2-3 oua/saptamana: fierte sau oua romanesti sau omleta fara ulei
- legumele sunt \\"la liber\\", chiar si un kilogram/zi
- cartofi/orez/paste/porumb/fasole uscata trebuie evitate cat mai mult (maxim 1 data/saptamana consumate, aproximativ 150 grame).
Puteti sa inlocuiti cu orez brun sau basmati, paste din faina integrala.
- 200 grame fructe: mere, caise, piersici, pepene galben, portocale, visine, ananas sau 400 grame de grapefruit, pepene verde
- 250 grame carne sp***a preparata dietetic (fiarta, la cuptor, gratar)
- 200 grame branza de vaci/cas/urda sau 100 grame telemea de vaca.

Aportul de lichide este important.
Consumati apa plata (2-2,5 litri/zi) cu lamaie, evitati sup***aile de fructe, bauturile light.

Exemplu:
Dimineata:
- 2 felii paine + mezeluri (sunca, muschi file)/branzeturi slabe (cas, urda, telemea sp***a de vaci, branza dulce de vaci) + legume sau 250 ml lapte si 3-4 linguri cereale (fulgi de ovaz, Vitalis, Fitness)

Gustare 1:
- 200 grame fructe

Pranz:
- supa/ciorba fara cartofi, orez, paste (chiar si 2 farfurii) Sau
- felul 2: friptura (fiarta/gratar/cuptor) de pui/vita/peste + legume (ca salate sau mancare dietetica, fara rantasuri/smantana, cu putin ulei) sau cartofi (fierti/cuptor), orez, paste (1-2 ori maxim pe saptamana, niciodata seara!!!)
- la pranz se mai poate manca o felie de paine

Gustare 2:
- 250 ml iaurt, sana, chefir (daca sunt de baut chiar si 400ml)

Seara:
- la fel friptura cu legume (ca mancare sau ca salata). In loc de carne sa poate consuma branza sau soia sau ciuperci ori masline.

Te-a ajutat acest raspuns? 0
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×

Doresc sa raportez raspunsul pentru:

Spam Abuz

Raspunde

×
×
Felicitari! Raspunsul a fost postat cu succes! Felicitari! Raspunsul a fost editat cu succes! Felicitari! Raspunsul a fost sters cu succes!
Se incarca...

Cauta

Nu ai gasit ce cauti? Cauta intrebari similare sau adauga o intrebare noua.

Adreseaza o intrebare!

Comunitatea SfatulMedicului este pregatita sa raspunda la intrebarea ta!

Adreseaza o intrebare

Raspunsurile oferite prin intermediul site-ului sunt de natura educationala si informativa si nu pot fi considerate, in nici o situatie, ca fiind asimilate unor consultatii sau analize medicale de specialitate.

Datorita insusi modului in care functioneaza comunicatiile intermediate de internet, o consultatie medicala amanuntita nu este posibila, prin urmare, informatia medicala prezentata de site-ul nostru nu trebuie folosita ca alternativa a consultului medical realizat in persoana de un medic specialist.

SfatulMedicului.ro, precum si toti colaboratorii ale caror sfaturi sunt recepţionate prin sfatulmedicului.ro, nu pot fi considerati raspunzatori pentru nici un prejudiciu/pierdere de orice fel. Pentru a putea utiliza site-ul SfatulMedicului.ro trebuie sa fiti de acord cu Termenii si conditiile.