Bolile aparatului respirator

Adreseaza o intrebare comunitatii Bolile aparatului respirator

tbc

Postat de laola cu 4 ani in urma

Buna.Am fost azi si am facut o radiografie la plamani si cica doctorita mi-a spus ca am tbc.Am dat saliva pentru testul ala de sputa si tocmai vineri aflu adevarul.In cazul in care am tbc,mi-a spus ca ma va interna in spital 1 luna si voi fi tinut sub control.Problemai ca eu sunt sportiv de performanta si as vrea sa stiu dupa luna asta in care ma tine in spital si ma trateaza sa zicem ca ma vindec,cand am voie sa ma apuc de antrenamente?Dupa cat timp?

Raspunsuri la aceasta intrebare

Posteaza un raspuns
  • dorojan petrica eduard (cu o luna in urma)
    • 0

    Buna ziua. Si eu am tbc. Am stat internat doar 12 zile in spital apoi am plecat la cerere. Numai suportam regimul de spital. Nu trebuie sa ne ingrijoram ca avem tbc. Cu tratament si vointa ne facem bine. Eu sunt abia la inceput abia doua saptamani. Cine vrea sa ma sune sa vb sa schimbam pareri opinii asta e nr meu 0735257239. Astept

    Raspunde
  • dorojan petrica eduard (cu o luna in urma)
    • 0

    Buna ziua. Si eu am tbc. Am stat internat doar 12 zile in spital apoi am plecat la cerere. Numai suportam regimul de spital. Nu trebuie sa ne ingrijoram ca avem tbc. Cu tratament si vointa ne facem bine. Eu sunt abia la inceput abia doua saptamani. Cine vrea sa ma sune sa vb sa schimbam pareri opinii asta e nr meu 0735257239. Astept

    Raspunde
  • dorojan petrica eduard (cu o luna in urma)
    • 0

    Buna ziua. Si eu am tbc. Am stat internat doar 12 zile in spital apoi am plecat la cerere. Numai suportam regimul de spital. Nu trebuie sa ne ingrijoram ca avem tbc. Cu tratament si vointa ne facem bine. Eu sunt abia la inceput abia doua saptamani. Cine vrea sa ma sune sa vb sa schimbam pareri opinii asta e nr meu 0735257239. Astept

    Raspunde
  • Adelina (cu 3 luni in urma)
    • 0

    Bunã,am 15 ani si am fost diagnosticata cu tbc in octombrie si am terminat tratamentul acum 2 saptamani. Am avut caverna la plamanul drept si mi s-a regenerat,dar mi s-a spus ca nu mai am voie sport. Cat timp nu am voie? Ma simt pe langa ceilalti prieteni care fac sport,iar eu nu si imi e dor de sport. Sper ca voi primii un raspuns,multumesc. Sanatate.

    Raspunde
  • BOY_18 (cu un an in urma)
    • 0

    @DenisaAngi : Da. Ar trebui sa iti faci un control (Raze,sputa) ,deoarece , probabil, ai fost in contact permanent cu prietenul tau si desigur, si tu esti predispusa sa contactezi aceasta boala care se transmite pe cale aeriana. Si eu am TBC si sunt in spital de 3 saptamani si am numai 17 ani. De aici reiese ca varsta nu conteaza..predispusi suntem co totii. :)

    Raspunde
  • DENISA ANGI (cu un an in urma)
    • 0

    Buna seara! Prietenul meu are TBC, maine o sa fie internat. Este posibil sa fi luat si eu, trebuie sa fac un test?

    Raspunde
  • alin (cu un an in urma)
    • 0

    daca am fumat de 2 3 ori dupa un baiat de 16 ani cu tbc am luat si eu am doar 15(am fumat dupa el acum 3 4 zile iar el a aflat astazi ca are tbc) apar asa repede simptomele? nu am slabit am pofta de mancare fac sala sunt o persoana rezistenta( sportiva) e posibil sa fi luat? va rog spunetimi

    Raspunde
  • Alin (cu un an in urma)
    • 0

    In cazul meu au trecut doar 18 zile de cand am inceput tratamentul cu izoniazide.Partea ciudata este:
    Eu nu am TBC.Am facut testul IDR si dupa 3 zile sa inrosit un pic si sa unflat putin,nm serios,dar doctorul de pneumologie din oras nu a vrut sa imi spuna ce am,am facut Radiogrfia dar ce se intampla,cat timp fac tratamentul,nu am primit nici macar un raspuns,am fost inapoi sa o intreb cate cv,nici nu a vrut sa ma bage in seama.Am 21 de ani.
    Toata lumea ia in cazuri de genul asta(includ si rudele mele care ia acelasi medicament,1 sau 2 pastile pe zi.
    De ce mama drq eu tre sa iau 3 pastile de izoniazida si 1 pastila de vitamina B6 pe zi,doar seara la o ora si jumatate dupa ce mananc.Doctora a zis ca provoaca somnolenta,bn dar de ce 3 pastile,mi se pare prea mare doza,unde o pastila are 100 mg si doza maxima ce poate provoaca efecte secundare este 300 mg.Sincer as vrea sa merg la un spital de specialitate,pt mai multe teste,simt ca cv nu este in regula,simt ca doctora a dat medicamentele ca sa scape de mn,binenteles ca se astepta sa ma duc cu cv atentie(vorba pensionarilor,daca ai 12 pensii pe an,una e a medicului pneumolog).
    Poate stie cineva mai multe despre genul asta de problema :(

    Raspunde
  • Ovidiu (cu un an in urma)
    • 0

    va rog daca se poate sa-mi raspundeti curand, va multumesc!

    Raspunde
  • Ovidiu (cu un an in urma)
    • 0

    salut, cu ceva timp in urma simteam dureri in piept atunci cand inspiram adanc si cand tuseam. Am fost la medicul de familie care mi-a dat niste injectii pt o bronsita. La scurt timp durerile au revenit si dupa o radiografie am fost diagnosticat cu tbc. Intrebarea mea este daca dupa o luna pot continua tratamentul acasa?

    Raspunde
  • cosmin (cu un an in urma)
    • 0

    Daca as avea tbc as putea sa fumez in continuare>?

    Raspunde
  • Liviu (cu un an in urma)
    • 0

    Buna ziua.In urma cu 6 luni am fost diagnosticat cu TBC pulmonar in urma caruia am fost inernat in spital si a doua zi am inceput tratamentul pentru tuberculoza ( examenul de sputa a iesit negativ). Am inceput cu schema clasica de tratament pe care am continuat sa-l iau timp de 2 luni. Dupa aceste 2 luni, doctorul mi-a redus tratamentul de la 10 pastile pe zi la 3 ( luate lunea, miercurea si vinerea). Eram fumator cand am descoperit boala dupa care m-am lasat timp de 1 luna si m-am reapucat dupa ( mare greseala ! ). Vineri termin tratamentul dar am o usoara durere ( cam mult spus durere) in zona spatelui, sub omoplati. E posibil sa nu fiu vindecat complet sau poate fi o reactie de la numarul mare de antibiotice ( probleme ale muschilor) ? Multumesc frumos.

    Raspunde
  • daniela (cu un an in urma)
    • 0

    Carmen nu ai voie....numai dupa ce ai terminat tratamentul .si dupa tratament tre sa mai astepti vreo 3 luni ca sa iasa medicamentele din corp.Multa sanatate

    Raspunde
  • carmencamy (cu un an in urma)
    • 0

    buna ziua sotul meu are tbc si trebui sa ia pastile un an de zile,si as dori sa stiu in acesst an putem sa facem copil avem voie? va multumesc mult

    Raspunde
  • Bloo10 (cu un an in urma)
    • 0

    Ana-Maria Constantin,cel mai bine e sa mergi la un medic sa faci o radiografie!

    Raspunde
  • ana maria constantin (cu un an in urma)
    • 0

    buna seara am o colega de munca care are tbc abea am aflat ieri , am luat contact cu ea , de 4 zile , stat pe langa mine , este posibil sa fii luat si eu ? spenti-mi ca mor de frica . seful a dat-o afara pt ca nu are voie sa angajeze bolnavi, iar ea nu a vrut sa spuna la anagajre ca are . raspundeti-mi urgent, sau cum aflu daca am ,, nu stiu , orice

    Raspunde
  • Yulisa (cu 2 ani in urma)
    • 0

    am pete pe plamanul stang, nu stranspir, nu obosesc, nu tusesc sunt in tratament de 50 de zile , am tusit acum 5 luni ft sec. ma ingrijoareaza amorteala mainilor si a piciorelor..zilnic imi amorteste mana. mi-e frica sa-i spun dnei pneumolog ca-mi va prelungi sederea in spital! iau vitamina B 6 . ce ma sfatuiti? sa merg la neurologie cu problema mea?

    Raspunde
  • Yulisa (cu 2 ani in urma)
    • 0

    Buna, am tbc, am dat 6 zile sputa, mereu mi-a iesit negativ .nu tusesc, nu am reusit sa dau "flegma" oricat m-am chinuit.am inteles ca nu sunt contagioasa .de la atatea pastile am facut 3 episoade alergice: pete mari, mici si mancarime. iar analizele la ficat ( transaminazele ) au iesit mari..am facut perfuzii cu aspatofort intre timp m-am transferat la alt spital -in orasul meu natal. dupa tratament transurile au iesit :una in limite normale iar cealalta usor marita...dna doctor mi-a zis ca voi sta 40 de zile in spital si nu se vor pune la socoteala cele 28 de zile de spitalizare ( 22 de tratament) pe care le-am avut la celalalt spital..sunt ft necajita de alegerea facuta de a parasi primul spital fiindca mai aveam2sapt de stat si eram libera sa plec

    Raspunde
  • Iulia (cu 2 ani in urma)
    • 0

    Buna ziua, as avea si eu o intrebare. Prietenul meu a inceput tratamentul de TBC acum 7 zile dar face in fiecare zi febra de peste 38.3...doctorii spun ca nu e nicio problema...se poate sa nu reactioneze la medicamente?

    Raspunde
  • Bloo10 (cu 2 ani in urma)
    • 0

    Pe durata tratamentului,nu ai voie sa faci efort fizic/psihic,implicit,nici la job-iti iei medical.

    Raspunde

Posteaza raspuns


Activitate comunitate

mai mult
 
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii aici OK