Buna ziua
Imi aduc aminte de intamplari neplacute si am reactii bruste. De exemplu daca cineva a incercat sa ma sarute si am inceput sa ma zbat, sa scap. Imi amintesc si reactionez la fel, parca s-ar intampla din nou.Si nu imi place sa ma atinga cineva. Nu am prieten si multi se leaga de treaba asta. Nu vorbesc mare lucru cu colegii, vorbim doar din punct de vedere profesional. Prefer sa stau singura si sa ma gandesc la esecurile de pana acum. Lucrez iar starea asta imi poate afecta situatia la locul de munca. Cum sa scap de starile astea. Cum se numeste ce am eu? Anxietate, fobie sociala, depresie?
Va rog sa ma ajutati.
O zi buna!
Raspunde la intrebare!
Raporteaza Raporteaza intrebarea: "Cum sa ma vindec de sentimentul de scarba?"
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez intrebarea pentru:
Spam
Categorie gresita
Abuz
Raspunsuri (1)

Psihoterapeut Roxana Patrascu MPsihoterapeut Roxana Patrascu este un medic autorizat SFM (acum 7 ani)
Ramo06, este clar ca este vorba de o problema de anxietate. Mai greu de precizat ce fel de tulburare anxioasa. Este nevoie de o descriere detaliata care de regula se intinde pa parcursul primelor sedinte de psihoterapie. Intr-o anamneza completa se discuta aproximativ ca la medicul de familie despre problemele cu care te confrunti, cum ar fi: simptomatologia fizica, psihica (emotiile negative disfunctionale si stilurile de gandire dezadaptative), comportamentele care te ingrijoreaza si istoricul acestora (cand si cum au aparut).
Ca si idee, te-ai putea confrunta cu simptome de stres posttruamtic. Subscriu: „daca cineva a incercat sa ma sarute si am inceput sa ma zbat, sa scap. Imi amintesc si reactionez la fel, parca s-ar intampla din nou”.
Despre aceasta tulburare si tratarea ei, poti citi accesand acest link:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/stresul-posttraumatic/
Din aceasta descriere poate reiesi ca ai o personalitate introverta „Nu vorbesc mare lucru cu colegii, vorbim doar din punct de vedere profesional.” Insa, eviti din teama anumite situatii sociale, anxietatea te impiedica sa te adaptezi la serviciu, in relatiile intime, in societate in general, ar putea fi cazul si de simptome de fobie sociala sau timiditate. Pentru mai multe detalii, poti accesa aceste link-uri:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/fobie-sociala/
http://www.psihoutil.ro/dezvoltare-optimizare-personala/timiditate/
De regula, tulburarile de anxietate netratate atrag dupa sine si dezvoltarea simptomelor de depresie. Persoana simte ca pierde in lupta contra anxietatii, astfel stima de sine scade si apar din ce in ce mai multe ruminatii, etichetari negative, comportamente de evitare etc. Subscriu: „Prefer sa stau singura si sa ma gandesc la esecurile de pana acum.”
Persoanele care rumineaza, analizeaza, blameaza trecutul pot avea simptome depresive, iar persoanele care anticipeaza un viitor negativ, traiesc o teama constanta - se pot confrunta cu anxietate.
Despre depresie si tratamentul acesteia, poti citi accesand in bara de cautare link-ul urmator:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/depresie/
Alte detalii despre sedintele de psihoterapie, anxietate, dezvoltare si modaitati de socializare, gasesti accesand aceste link-uri:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/anxietate/
http://www.psihoutil.ro/dezvoltare-optimizare-personala/
http://www.psihoutil.ro/dezvoltare-optimizare-personala/sociabilitatea/
Multa speranta pentru ca aceste probleme se trateaza!
Sper ca aceste informatii sa iti fie utile. Alte articole de specialitate gasesti in site-ul Psihoutil.
O zi frumoasa!
Roxana Pătrașcu psihoterapeut
Telefon: 0721.349.765
Mail: [email protected]
Website:http://www.psihoutil.ro/