Buna ziua, in urma cu 4 luni am avut primul atac de panica datorita unui vis foarte urat. La inceput n am stiut ce mi se intampla, dar m am documentat si am inteles ca nu se va intampla nimic rau si totul este in mintea mea. Am trecut peste, insa acum o luna am facut o serie de atacuri de panica, fara motiv, probabil pe baza de stres, sunt o persoana foarte pesimista si ma consum din orice. Au fost mult mai dure, imi tremura tot corpul mai alea seara, inainte de culcare. Parintii mei s au speriat si m au dus la spital. Mi am facut analize, EKG, hemoleucograma, eco abdominala, eco de cord, toate perfecte. Am vorbit si cu un psiholog, care m a sfatuit sa vad partea buna a lucrurilor si sa nu mai dau atata atentie acelor stari deoarece le creez un teren favorabil. Dupa ce am vorbit cu psihologul, m am simtit mult mai bine. Atacurile de panica au disparut complet, dar parca am un gol in interior, parca nu mai pot avea niciun sentiment, simt nevoia sa plang foarte putin, am intotdeauna un nod in gat, oftez foarte des si sunt apatica, nu mai am energia si pofta de viata pe care o aveam de obicei. Am impresia ca e totul un vis si uneori chiar ireal.. Este doar un semn de recuperare dupa atacurile de panica, sau risc sa intru in depresie ? Va rog, ajutati ma, am impresia ca voi innebuni si ca imi voi pierde controlul. Nu vreau sa apelez la psihoterapie, vreau sa ma ajut singura si sa mi demonstrez ca pot. Dar nu prea stiu cum..
Raspunde la intrebare!
Raporteaza Raporteaza intrebarea: "Anxietate , atacuri de panica"
×
Pentru a vota trebuie sa fiti autentificati!
×
Doresc sa raportez intrebarea pentru:
Spam
Categorie gresita
Abuz
Raspunsuri (6)

Psihoterapeut Gabriel Pîrvan MPsihoterapeut Gabriel Pîrvan este un medic autorizat SFM (acum 8 ani)
Buna seara,
Membru, de obicei, persoanele anxioase se confrunta mai des cu atacul de panica, deoarece se incarca cu mult stres. A avea o fire anxioasa inseamna a-ti face multe griji, chiar si din lucruri marunte. Cei anxiosi au tendinta sa exagereze in ceea ce priveste periculozitatea unor situatii, factori etc, ba chiar sa vada pericole si acolo unde ele nu exista.
Acest stil de gandire anxioasa se poate forma inca din copilarie prin imitarea felului in care gandesc sau vad lumea persoanele adulte si importante din viata noastra. De asemenea, putem deveni mai anxiosi in urma unor evenimente personale nefericite.
Viziunea anxioasa asupra vietii poate fi motivata si de anumite convingeri disfunctionale, cum ar fi:
-e bine sa ma ingrijorez, pentru ca astfel anticipez pericolele;
-daca ma ingrijorez, pot sa ma pregatesc mai bine pentru a face fata pericolelor;
-trebuie sa fiu tot tot timpul in garda, deoarece lumea e plina de pericole;
-trebuie sa ma ingrijorez pentru a controla totul.
In concluzie, anxiosii exagereaza cu ingrijorarile.
Ce e de facut? O posibila solutie o reprezinta identificarea si corectarea convingerilor disfunctionale si educarea si dezvoltarea unui stil de gandire mai obiectiva. Toate acestea demersuri pot fi intreprinse si in cadrul psihoterapiei cognitiv-comportamentale. Aceasta terapie are o eficienta dovedita stiintific in tratarea problemelor de anxietate. Sedintele se pot desfasura in cabinet, dar si online.
Detalii despre psihoterapia cognitiv comportamenta poti citi accesand link-ul:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/
A intreprinde de unul singur un astfel de demers solicita uneori mult timp si determinare. Cu ajutorul unui psiholog, si cu hotararea si perseverenta persoanei de a pune in practica ceea ce invata, cest proces s-ar putea desfasura cu o eficienta mai mare, cel putin sub aspectul duratei.
Sper ca aceste informații să-ţi fie utile!
Toate cele bune!
Psihoterapeut: Gabriel Pȋrvan
E-mail: [email protected]
Telefon: 0764.443.184
Website:www.psihoutil.ro